کد خبر: ۹۳۰۰۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۲۳ آبان ۱۳۹۱
رییس سازمان تامین اجتماعی:
رییس سازمان تامین اجتماعی گفت: از این پس خدمات غیر حضوری به صورت مکانیزه به بیمه‌شدگان ارائه می‌شود و برای تجمیع سوابق بیمه‌ای نیازی به مراجعه حضوری بیمه‌شدگان نیست.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سعید مرتضوی در مراسم "افتتاح فاز نخست مرکز داده سازمان تامین اجتماعی" از افتتاح فاز دوم این مرکز در 22 بهمن ماه و افتتاح فاز سوم و تکمیل و نهایی شدن این دیتاسنتر تا پایان سال خبر داد.

وی افزود: دیتاسنتر سازمان تامین اجتماعی، سومین و بزرگترین مرکز داده کشور و جزو 10 دیتاسنتر بزرگ خاورمیانه است.

وی در ادامه گفت: با افتتاح این دیتاسنتر، جلوی سوء استفاده و جعل مدارک، از جمله دفترچه‌های درمانی گرفته می‌شود، چرا که پیش از این به واسطه غیرمتمرکز بودن اطلاعات سازمان تامین اجتماعی، زیان‌های هنگفت و سوء استفاده‌های زیادی متوجه سازمان تامین اجتماعی بود.

رییس سازمان تامین اجتماعی افزود: تا قبل از این اطلاعات بیمه‌شدگان و ... در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف به صورت غیر متمرکز ذخیره می‌شد و این امر امکان سوء استفاده، جعل و همه نوع ناهنجاری را فراهم کرده بود، اما از این پس هر گونه جعل مدرک در سازمان تامین اجتماعی غیر ممکن است، چرا که سیستم دستی نیست و همه اطلاعات در مرکز داده ثبت و محافظت می‌شود.

به گفته مرتضوی، افتتاح مرکز داده، مزایای ویژه‌ای را برای بیمه‌شدگان خواهد داشت و ارائه خدمات به ارباب رجوع با کیفیت، سرعت و تسریع بیشتری انجام می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فاز نخست مرکز داده، چهار ماه زودتر از موعد به بهره‌برداری رسیده است.

مرتضوی در ادامه سازمان تامین اجتماعی را سازمانی با جمعیت 35 میلیون نفری خواند و گفت: این سازمان در حوزه فنی و درآمد در 33 اداره کل، 474 شعبه، 135 کارگزاری رسمی و در حوزه درمان 67 بیمارستان ملکی، 79 درمانگاه تخصصی، 129 درمانگاه عمومی، 61 پلی کلینیک، 32 واحد مدیریت درمان و 33 دفتر اسناد پزشکی دارد و یکی از بزرگترین حوزه‌های کسب و کار و بیمه و درمان در کشور محسوب می‌شود.

رییس سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: خدماتی که توسط تامین اجتماعی ارائه می‌شود، از نظر تعداد سرویس‌گیرنده و تنوع سرویس‌های ارائه شده در کشور و خاورمیانه منحصر به فرد است، لذا این سازمان باید یک سازمان پیش‌رو در عرصه استفاده از فن‌آوری IT و نوین باشد.

وی افزود: لذا ایجاد و توسعه خدمات غیرحضوری در اولویت برنامه‌های تامین اجتماعی قرار گرفت تا بر این اساس میزان رضایتمندی مردم افزایش و هزینه‌های مرتبط با آن کاهش و در حقیقت به سمت تامین اجتماعی الکترونیک سوق داده شود.

مرتضوی اظهار کرد: طراحی و استفاده از سامانه‌های متمرکز، وقتی امکان‌پذیر می‌شود که سازمان تامین اجتماعی دارای مرکز داده مطمئن، با ظرفیت و پایدار باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: طراحی و اجرای مرکز داده تامین اجتماعی بر اساس نیازمندی‌های سازمان و با استفاده از جدیدترین نرم‌افزار و سخت‌افزارها و تجهیزات حوزه فناوری اطلاعات و با تکیه بر دانش و توان داخلی در شرایطی انجام شد که محدودیت‌ها و موانع بسیاری حتی برای خرید و دسترسی به تجهیزات، مستندات و مراجع فنی مورد نیاز از سوی شرکت‌ها و سازمان‌های ارائه‌ دهنده برای کشور ایجاد شده است.

رییس سازمان تامین اجتماعی افزود: علی‌رغم بروز این مشکلات و تشدید آن، سازمان توانست مرکز داده‌ای مطابق با استاندارد جهانی ایجاد کند و استفاده از مرکز داده سازمان می‌تواند علاوه بر صرفه‌جویی هزینه‌های سازمان، باعث تجمیع سامانه‌های مورد استفاده و اطلاعات در محلی مطمئن و امن و متعلق به سازمان شود.

مرتضوی در ادامه گفت: نیاز به استفاده و بکارگیری از سامانه متمرکز از سال‌ها قبل احساس می‌شد و عدم وجود سامانه‌های متمرکز و استفاده از راه‌های غیر متمرکز و عدم تمرکز اطلاعات، علاوه بر ایجاد مشکلات عدیده در خدمات، باعث نارضایتی بیمه‌شدگان و حتی مراکز ارائه خدمات شده و موجب هدر رفتن هزینه‌ها و سرمایه‌های کشور بود.

به گفته وی، عدم اجرای سیستم‌های متمرکز در خصوص دفاتر بیمه خدمات درمانی و به دلیل عدم کنترل لازم و متمرکز، در فرآیندهای صدور، تمدید و استفاده از دفترچه‌ها، هزینه‌های هنگفتی به سازمان تحمیل می‌شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها