کد خبر: ۹۲۶۰۰
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۲۲ آبان ۱۳۹۱
تهران – کردپرس: دکتر «علی سعیدلو» معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران در راس هیاتی از مقامات و مسئولین اقتصادی دوشنبه راهی اربیل عراق می شود.
به گزارش کردپرس دکتر «علی سعیدلو» معاون رئیس جمهور صبح فردا دوشنبه (22 آبان) در راس هیات عالیرتبه ای از مقامات و فعالین اقتصادی رهسپار اربیل خواهد شد. قرار است وی در این سفر در همایشی تحت عنوان «اجلاس اقتصادی مشترک جمهوری اسلامی ایران و حکومت اقلیم کردستان عراق» شرکت خواهد کرد همایشی که در آن سعی می شود طرفین گام های بلند و جدی تری برای گسترش روابط اقتصادی با یکدیگر بردارند.
در این سفر هرچند وزرای اقتصادی و دارایی دکتر سعیدلو را همراهی نخواهند کرد اما جمعی از مسئولین و مقامات بلند پایه دیگر و برخی از فعالین بازرگانی و تجاری با وی به اربیل می روند. در این زمینه محمد صدیق احمد، از مقامات ارشد دفتر احزاب کُرد عراقی در تهران به خبرنگار کردپرس گفت دکتر سعیدلو بلندپایه ترین مقام جمهوری اسلامی است که به اربیل سفر خواهد کرد و این امر خود بیانگر گسترش بیش از پیش روابط متقابل میان تهران و اربیل است. لازم به ذکر است ظهر روز شنبه دکتر سعیدلو در تهران میزبان نچیروان بارزانی نخست وزیر حکومت اقلیم کردستان عراق بود و پیش بینی می شود این دو مقام سیاسی فردا صبح در پرواز مشترکی عازم اربیل شوند.
سعیدلو و بارزانی در دیدار مذکور بر لزوم توسعه همکاریها و روابط اقتصادی میان دو طرف تاکید کرده بودند. سعیدلو با تاکید بر اینکه اولویت اصلی همکاری‌ اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه و دوست است، خاطر نشان کرد: امیدواریم شاهد جهش بی‌سابقه‌ای بین روابط اقتصادی میان ایران و کردستان عراق باشیم، چرا که ایران و کردستان عراق دارای مشترکات تاریخی، جغرافیایی و دینی هستند که این موارد می‌تواند بر افزایش سطح همکاری‌های تاثیر بسزایی بگذارد. نخست وزیر اقلیم کردستان عراق تصریح کرد: بعد از سقوط دیکتاتور عراق جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار ملت عراق بوده است و این موضوع هیچگاه از دید مردم و مسئولین کشور عراق فراموش نخواهد شد. همچنین امروز باید تلاش شود تا با استفاده از مشترکات فرهنگی و تاریخی بین ایران و اقلیم کردستان موانع موجود بر سر راه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برداشته شود تا شاهد فصل جدیدی از همکاری‌ها میان ایران و اقلیم کردستان عراق باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها