کد خبر: ۹۲۵۸
زمان انتشار: ۱۸:۱۷     ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
هزاران نفر در یمن دست به تظاهرات زده و خواهان کناره‌گیری علی عبدالله صالح، رییس‌جمهور این کشور شدند.
به گزارش شبکه ایران ، هزاران نفر در یمن دست به تظاهرات زده و خواهان کناره‌گیری علی عبدالله صالح، رییس جمهور این کشور شدند.
بنابراین گزارش، نیروهای امنیتی حامی صالح در واکنش به این اعتراضات، به ضرب و شتم معترضان پرداختند.
بی‌بی‌سی تصریح کرد: این تظاهرات با الهام از تظاهرات ضد دولتی مصر و تونس برگزار شده است که به دهه‌ها حکومت رهبران این کشورها پایان داد. گروهی از معترضان هم از سوی هواداران رییس جمهور یمن مورد حمله قرار گرفتند. هواداران دولت با چاقو و باتون به معترضان حمله کرده‌اند.
این گزارش همچنین حاکی است که هزاران تظاهرکننده امروز شعار "انقلاب یمنی، پس از انقلاب مصری" را سر دادند و خواهان کناره‌گیری رییس‌جمهور این کشور شدند.
بی‌بی‌سی در بیان چگونگی آغاز شدن اعتراضات مزبور نوشت: صبح امروز، 300 دانشجو در برابر دانشگاه صنعا تجمع کرده و شعارهایی علیه دولت سر دادند. چند ساعت بعد شمار این افراد به چند هزار نفر رسید و آنها به سمت سفارت مصر در صنعا راهپیمایی کردند. در این محل هواداران دولت هم حضور داشتند که درگیری‌هایی میان دو گروه روی داد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داده است که هواداران حزب حاکم با اتوبوس به میدان اصلی شهر منتقل شده‌اند. این افراد برای این که مانع از تجمع مخالفان در این میدان شوند، می‌خواهند زودتر در این میدان، چادر بزنند!
علی عبدالله صالح، رییس‌جمهور یمن قول داده که در سال 2013، که دوره ریاست جمهوری او به پایان می‌رسد، دیگر کاندیدای انتخابات نشود. وی همچنین گفته که پسر او هم در این انتخابات نامزد نخواهد شد. البته صالح چند سال پیش هم وعده مشابهی داده بود.
در یمن به طور مرتب تظاهرات ضد دولتی برگزار می‌شود اما طی هفته‌های اخیر، معترضان با الهام از تظاهرات تونس و مصر، بر حجم تظاهرات خود افزوده‌اند. دولت هم در حالی که بر تشکیل دولت وحدت ملی تاکید کرده، به بازداشت معترضان پرداخته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها