کد خبر: ۹۲۲۴
زمان انتشار: ۱۶:۲۴     ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
به گزارش خبرگزاری برنا، "عبدالعلی صاحب محمدی" مدیرعامل راه‏آهن، در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی راه‏آهن خراسان رضوی، از عدم افزایش قیمت بلیت قطار در ایام نوروز خبر داد و اظهارداشت: شبكه ریلی تنها مجموعه‏ای از سیستم حمل و نقل کشور است كه بعد از اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها هیچ‏گونه افزایش قیمتی نداشته‌ است.

وی افزود: قبل از اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها معدل قیمت بار شبكه ریلی 87صدم معدل قیمت جاده‌ای بود كه بعد از اجرای این قانون و با توجه به افزایش 15درصدی قیمت جاده‌ای، این عدد به 76 صدم كاهش پیدا كرده است.

مدیرعامل راه آهن با اشاره به نزدیك شدن به ایام نوروز و افزایش سفرها به مسیرهای منتهی به مشهد اعلام كرد: تقریبا 40درصد ظرفیت مسافری كشور در اختیار این مسیر است كه در ایام نوروز نیز بیشترین افزایش در همین مسیر انجام می‌گیرد.

صاحب‏محمدی سن ناوگان را در بخش لوكوموتیو هم‏اكنون 25 سال اعلام كرد و خاطرنشان كرد: امیدواریم تا نیمه سال آینده آن را به 22 سال و در نهایت در سال 93 به 15 سال كه سن مطلوب مد نظر ماست، كاهش دهیم.

این در حالی است که "ناصر بختیاری" رییس هیأت مدیره و مدیرعامل شركت با بیان اینکه فروش بلیت ایام نوروز قطار های مسافری رجا از فردا یکشنبه آغاز می شود، اظهار داشت: فروش بلیت قطارهای مسافری نوروز امسال در تاریخ 24 بهمن ماه، برای محورهای شمال ( ساری، گرگان و ... )، شمال‌غرب و آذربایجان ( زنجان، میانه، تبریز، مراغه و ... ) همچنین قطارهای ساری-مشهد، قزوین-مشهد، تبریز-مشهد، زنجان-مشهد، كرج-مشهد و بالعكس می‌باشد.

وی افزود: ساعت 7 صبح 25 بهمن ماه، فروش بلیت برای محورهای جنوب ( اراك، اندیمشك، اهواز، خرمشهر و ... )، جنوب‌شرق ( یزد، كرمان، بندرعباس، اصفهان و ... ) و قطارهای اراك-مشهد، اهواز-مشهد، قم-مشهد، كاشان-مشهد، اصفهان-مشهد، شیراز-مشهد، یزد-مشهد، بندرعباس-مشهد، كرمان-مشهد و بالعكس آغاز می‌شود.

بختیاری گفت: ساعت 7 صبح 26 بهمن ماه نیز ، بلیت برای قطارهای مسافری محور خراسان، طبس، خواف و بالعكس به فروش می‌رسد.

مدیرعامل رجاء اظهار داشت: فروش بلیت قطارهای مسافری برای نوروز 90 با افزایش قابلیت‌های مركز رایانه‌یی فروش بلیت و توسعه امكانات مربوطه از طریق سیستم فروش جدید (Online2)، بمنظور سهولت دسترسی هموطنان به بلیت انجام گرفته است.

رییس هیأت مدیره شركت قطارهای مسافری رجاء در خصوص ‌فروش بلیت قطارهای بین المللی (دمشق و استانبول‌) خاطر نشان كرد: فروش بلیت این قطارها با هماهنگی كشورهای سوریه و تركیه بعد از پیش فروش بلیت‌ قطارهای داخلی، ساعت 8 صبح 27 بهمن ماه انجام می‌شود.

بختیاری فروش امسال بلیت های نوروزی را مختص به دوره زمانی 25 اسفند 89 لغایت 15 فروردین 90 اعلام كرد و گفت: به هر متقاضی یك كوپه و حداكثر به تعداد اعضای خانواده با ارائه شناسنامه سرپرست خانوار بلیت فروخته می‌شود و همچون سال‌های گذشته فروش هرگونه بلیت گروهی و دسته جمعی برای تاریخ های یاد شده ممنوع است.

وی از همه خریداران بلیت قطار درخواست كرد : بلافاصله بعد از صدور بلیت، كلیه مشخصات و مندرجات بلیت را كنترل كرده و در‌ صورت مشاهده هر گونه مغایرت، در همان لحظه به اپراتور فروش اطلاع دهند تا اصلاحات لازم انجام شود.

مدیرعامل شركت رجاء از كلیه متقاضیان خرید بلیت قطار خواست از خریداری بلیت غیرهمنام، مخدوش و خارج از سامانه رسمی فروش بلیت كه از نظر این شركت باطل محسوب می‌شود جداً خودداری كرده تا در هنگام سفر و كنترل بلیت در ایستگاه‌ها و قطارها دچار مشكل نشوند.

بختیاری گفت: متقاضیان بلیت می‌توانند جهت كسب اطلاعات بیشتر در خصوص فروش‌های نوروزی اعم از: موجودی بلیت، قیمت بلیت، نشانی مراكز فروش و ... یا اعلام نظر، انتقاد و شكایت در زمینه فروش بلیت قطار در طول شبانه روز با سامانه ارتباط با مشتری رجاء از طریق تلفن 139 یا پیامك 3000139 ارتباط برقرار كرده و یا به سایت اینترنتی این شركت به نشانی : www.raja.ir مراجعه كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها