کد خبر: ۹۲۱۷
زمان انتشار: ۱۶:۱۳     ۲۳ بهمن ۱۳۸۹
به گزارش پرس تی وی، جنبش حزب‌الله جمعه (22 بهمن) اندکي پس از انتشار خبر انتقال قدرت در مصر از مبارک به شوراي عالي نيروهاي مسلح در اين کشور، ضمن توصيف کناره‎گيري مبارک از قدرت به "پيروزي تاريخي" مردم مصر، حمايت خود را از انقلاب مردم اين کشور اعلام کرد.

در بياينه اين جنبش آمده است، حزب‌الله پيروزي افتخارآميز و تاريخي مردم مصر را که نتيجه مستقيم انقلاب مبتکرانه آنان است، به مردم مصر تبريک مي‌گويد.

اين بيانيه مي‌افزايد، اين انقلاب ثمره اتحاد تمامي اقشار مصر از زن و مرد و پير و جوان بوده و يک‌بار ديگر ثابت کرد که خون بر شمشير پيروز است.

جنبش حزب‌الله در پايان بار ديگر ضمن يادآوري خشنودي مقاومت از اين دستاورد تاريخي مردم مصر، از حاميان خود دعوت کرد تا با شرکت در جشن‌ پيروزي مردم مصر، همبستگي خود را با آنان اعلام کنند.

در همين حال، صدها تن از مردم لبنان نيز با حضور در خيابان‌هاي بيروت پايتخت اين کشور، با برافراشتن پرچم مصر و برگزاري مراسم آتش‌بازي، کناره‎گيري مبارک از قدرت در مصر را جشن گرفتند.

مردم لبنان همچنين با تجمع در اطراف سفارت مصر در بيروت، در حمايت از خواست مردم مصر، بر لزوم روي‌کارآمدن رهبري مردمي در اين کشور تاکيد کردند.

آخرين گزارش‌ها حاکي از آن است که مردم ديگر شهرهاي لبنان از جمله طرابلس نيز با برگزاري جشن‌هايي، خشوندي خود را از کناره‎گيري مبارک از قدرت ابراز داشتند.

حسني مبارک رئيس جمهور مخلوع مصر، جمعه پس از 18 ‌روز تظاهرات مردمي عليه حکومت وي در اين کشور، قدرت را به شوراي عالي نيروهاي مسلح به رياست محمد طنطاوي ويزر دفاع اين کشور، منتقل کرد.

اداره امور کشور مصر پس از مبارک در حالي به شوراي عالي نيروهاي مسلح انتقال يافته است که عمر سليمان معاون رياست جمهوري، و احمد شفيق نخست وزير تازه منصوب‎شده اين کشور، از مقامات سابق ارتش بوده‌اند، بنابراين برخي تحليل‎گران بر اين باورند که خواست مردم مصر براي دست‌يابي به آزادي و برگزاري انتخابات مردمي و اصلاحات سياسي هنوز تحقق نيافته است.

اين در حالي است که ميليون‌ها مصري خواهان دموکراسي، ‌در 18 روز گذشته با برگزاري تظاهرات‌ گسترده در اين کشور، برکناري مبارک پس از سه دهه رياست جمهوري و تشکيل دولت جديد مردمي را خواستار شده‎اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها