کد خبر: ۹۲۰۷۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۲۰ آبان ۱۳۹۱
مقامات کرملین نسبت به این موضوع که رئیس‌جمهوری آمریکا پس از استعفای هیلاری کلینتون از سمت وزارت خارجه جان کری، رئیس کمیته سیاست خارجی سنا را جانشین وی کند، به شدت ابراز تمایل کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از تابناک، ناظران بین‌المللی منتظرند تا ببینند که آیا هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه کنونی آمریکا به قول خودش وفا خواهد کرد یا نه. وی پیشتر اعلام کرده بود تا پایان نوامبر، پست خود را در وزارت خارجه آمریکا ترک خواهد کرد.

بر پایه این گزارش، دیپلمات‌های روسی بر این باورند که میان دو گزینه «جان کری» و «سوزان رایس» که دومی هم اینک نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد است، بهتر است جان کری تصدی وزارت خارجه آمریکا را بر عهده بگیرد، چرا که در محافل دیپلماتیک روسیه، سوزان رایس شخصی سازش‌ناپذیر تلقی می‌شود و بار‌ها با دیپلمات‌های روسیه درباره مساله سوریه درگیر شده است.

این دیپلمات‌های روسی همچنین بر این باورند، برای مسکو بسیار دشوار است که بتواند با سوزان رایس کار کند و دو طرف را به نقاط مشترک برساند.

اما در این میان، یکی از مسائلی که باعث شده، شانس جان کری برای تصدی وزارت خارجه آمریکا پایین بیاید، این است که شاید باراک اوباما و رهبران حزب دموکرات ترجیح دهند وی جای خود را در سنا نگه دارد و دموکرات‌ها از برگ و جای جان کری در سنا محروم نشوند.

مواضع روس‌ها درباره تعیین وزیر خارجه آمریکا، در حالی است که ناظران جهانی بر این باورند که اینک نوبت انعطاف پذیری باراک اوباما در رویارویی با روس‌هاست، چرا که وی به رئیس‌جمهور پیشین روسیه قول داده بود، پس از انتخابات نوامبر، نرمش بیشتری در مقابل روس‌ها نشان خواهد داد.

در این میان و اگر چنین چیزی رخ دهد، باید بناگاه منتظر چرخش‌های بیشتر روس‌ها در مسائل مورد مناقشه‌شان با آمریکا بود که در این میان، نرمش آنان در مساله هسته‌ای ایران و مناقشه سوریه از موارد دیگر اهمیت بیشتری دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها