کد خبر: ۹۱۹۸۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۲۰ آبان ۱۳۹۱
روزشمار ایام فتنه- ۲۰ آبان
منتجب‌نیا در اظهاراتی بسیار عجیب گفت: اگر موسوی، کروبی و خاتمی طرفدار ولایت فقیه، انقلاب، خط امام و قانون اساسی نیستند، پس چه کسانی طرفدار اینها هستند؟!

* ضرغامی، رییس سازمان صدا و سیما در نشست خبری خود اعلام کرد: «دو الی سه روز پس از انتخابات در گفت‌وگویی که با مهندس میرحسین موسوی داشتم، به او گفتم که با استفاده از برنامه‌های صدا و سیما جوانان به خوبی شما را شناختند و جایگاه خوبی در بین مردم پیدا کرده‌اید و این 13میلیون رای، رقم بسیار بالایی است. قدر آن را بدانید و با پذیرش قواعد بازی و دموکراسی در صحنه‌ رقابت سیاسی حضور داشته باشید ما هم آمادگی داریم با شما همکاری کنیم. ضمن اینکه قبل از انتخابات نیز بارها از میرحسین موسوی دعوت کرده بودیم که در میزگرد‌هایی حضور پیدا کند که نپذیرفته بود. با این حال من چند روز بعد پیغام دادم که ما حاضریم به ‌صورت مناظره با افراد دیگر گفت‌وگو کنیم، اما آنها نپذیرفتند و فقط خواستند که مستقیم به مردم پیام بدهند که به نظر من این امر ثبات کشور را دچار تزلزل می‌کرد. چرا که ایشان توانایی کنترل اغتشاشاتی را که در تهران به خاطر بیانیه‌هایشان رخ داد نداشتند و در همان شب اول تعداد بسیاری کشته شدند»

ضرغامی ادامه داد: «این افراد قصد داشتند تا به صورت مستقیم با مردم صحبت کنند و پیام بدهند که در خانه نمانید و انتخابات را دروغ به حساب بیاورند و این امر غیرمعمولی است. زیرا در انتخابات قبلی مانند زمانی که آقای خاتمی به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد ناطق نوری هرگز چنین کاری نکرد.» وی در پاسخ به سئوالی درباره ممنوع‌التصویر بودن بعضی از هنرمندان نیز گفت: «به هیچ عنوان هنرمند ممنوع‌التصویر نداریم و حتی در بعضی از موارد که گروهی از افراد توصیه‌کرده‌اند تا از بعضی هنرمندان به خاطر دیدگاه‌های سیاسی‌شان در بعضی برنامه‌ها استفاده نشود من این مطلب را نپذیرفتم.»

* ایسنا: «جمعی از بانوان تهرانی با تجمع در مقابل سفارت انگلیس در تهران خواستار استرداد آرش حجازی متهم قتل ندا آقاسلطان به ایران شدند.»

* رسول منتجب‌نیا قائم مقام مهدی کروبی در حزب اعتمادملی در گفتگو با ایلنا، در خصوص پیشنهاد اخیر هاشمی شاهرودی مبنی بر گفتگوی بی‌پرده چهره‌های سیاسی برای برون‌رفت از شرایط فعلی، گفت: «چندی قبل که بحث وحدت و آشتی ملی مطرح شد مطلبی را به عنوان پیشنهاد با رسانه‌ها داشتم که خوشبختانه امروز مورد تاکید سیاسیون و آیت‌الله شاهرودی واقع شده است.» وی با بیان اینکه چاره‌ای جز ایجاد یک وحدت و انسجام میان مردم و نخبگان نداریم، اظهار داشت: «اگر بخواهیم ایران سرفراز و موفق باشد راه‌کاری جز وحدت ملی، جمهوری اسلامی را تضمین و تقویت نمی‌کند.» قائم مقام حزب اعتماد ملی در خصوص ضرب و شتم مهدی کروبی در مراسم 13 آبان گفت: «معتقدم در بین مردم و نظامی که کروبی، موسوی، خاتمی و امثال آنها احساس امنیت نکنند ما باید اظهار شرمندگی کنیم. نظامی که به وجود آمده محصول تلاش همه به‌خصوص افرادی چون کروبی‌ها و امثال آنها است. اگر اینها احساس امنیت نکنند پس چه کسی امنیت دارد؟»

منتجب‌نیا افزود: «اگر طرفدار ولایت فقیه، انقلاب، خط امامی و طرفدار قانون اساسی موسوی، کروبی و خاتمی نیستند پس چه کسانی هستند؟ من معتقدم برخورد با موسوی، خاتمی و کروبی و دیگران بیرون کردن صاحبخانه از خانه و تملک و تصاحب خانه است. نباید بی‌خود کبریت به سرمایه و خانمان کشور زنیم. کتک زدن کروبی یعنی خانه را آتش زدن، یعنی تیشه به ریشه انقلاب و نظام زدن و توهین به موسوی یعنی توهین به امام و انقلاب و توهین به ملت. به نظر می‌رسد دستی پشت پرده بوده و می‌خواهند یاران نزدیک و حلقه امام را زده تا امام و انقلاب را از بین ببرد.» وی ادامه داد: «زمانی که خاک‌ریزها را زدند و بال و پر ولایت فقیه را شکستند، ولی‌فقیه را تنها می‌گذارند. باید بدانیم اشخاصی چون کروبی و موسوی بیش از همه دلشان برای ولایت فقیه می‌سوزد و اعتقاد راسخ به آن دارند. زمانی که کروبی‌ها کتک می‌خوردند، بسیاری از این آقایان مدرسه نمی‌رفتند و حتی به دنیا هم نیامده بودند، حالا چه شده آنها ضدولایت فقیه شدند و اینها طرفدار ولایت فقیه شدند؟» وی با اشاره به تشکیل جنبش سبز علوی گفت: « جریانی به‌وجود آمده و نام خود را جنبش علوی و جنبش مقابله خود را اموی می‌نامد. یکی از وظایف قوه قضاییه این است که اولین مرتبه‌ای که این عنوان را اشخاص برای خود برگزیدند بر دهان آنها زده و آنها را دستگیر کنند.»

قائم مقام مهدی کروبی در حزب اعتماد ملی خاطرنشان ساخت: «در روزنامه‌ها، مخالفان خود را جنبش سبز اموی و یا جنبش آمریکایی معرفی می‌کنند. این حرکات بسیار زشت و ضد اسلامی و اصولگرایی است و کسانی که این اقدامات را انجام می‌دهند قطعا ذره‌ای به اصول اعتقاد ندارند. معتقدم بسیاری از این‌اشخاص در مبدا و معاد شک و خدا و قیامت را قبول ندارند. کدام خدا و قیامتی به انسان اجازه می‌دهد که به افراد تهمت بزنند.»

* 201 تشکل دانشجویی سراسر کشور طی نامه سرگشاده ای خطاب به  آیت‌ صادق لاریجانی رئیس قوه قضائیه، برخورد قضایی با موسوی، کروبی و مهدی هاشمی رفسنجانی را مطالبه نمودند. در بخشی از این نامه آمده است: «ظلم و هتک حرمتی که آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی و فرزندان بعضی از مسئولین عالی رتبه نظام در حق این نظام و مردمش کردند، قلب‌های تمامی آزادگان و مظلومان و مسلمانان جهان را که چشم امیدشان به ایران اسلامی بود را شکست و آنها را نگران کرد و لبخند منحوسی را بر لبان دشمنان قسم خورده ایران اسلامی از آمریکا گرفته تا اسراییل جنایتکار حک نمود غافل از اینکه نظام جمهوری اسلامی بیدی نیست که با خرده وزش های این چنینی بلرزد. تشکل های دانشجویی دانشگاه های سرتاسر کشور در دفاع از نظام و انقلاب، لحظه ای درنگ را هم جایز نمی دانند و خواهان برخورد قضایی با این مجرمان بر اساس قوانین جمهوری اسلامی می‌باشد.»

* نوروز: «هاشم آغاجری عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با حضور در دفتر این تشکل گفت: "جنبش سبز، مرحله تکاملی انقلاب اسلامی است."»

منبع:‌کتاب روزشمار 8 ماه نبرد مقدس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها