کد خبر: ۹۱۹۷۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۲۰ آبان ۱۳۹۱
رییس جمهور با اشاره به اینکه دولت و ملت ویتنام با پشت سر گذاشتن مشکلات فراوان ، امروز در مسیر رشد قرار دارد، گفت: ایران در روزهای سخت همراه و در کنار مردم ویتنام بوده و امروز نیز در همین مسیر گام برخواهد داشت.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری،محمود احمدی‌نژاد در دیدار «نگوین چان زونگ»، نخست‌وزیر ویتنام با اشاره به روابط خوب و رو به گسترش ایران و ویتنام تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات و روابط همه جانبه با ویتنام ندارد و باید از تمام ظرفیت‌های همکاری دو کشور به نحو مناسب استفاده شود.

رییس‌جمهور اظهار امیدواری کرد؛ تا مسوولان دو کشور بتوانند با برنامه‌ریزی مناسب، گامهای موثری را در جهت گسترش روابط دو کشور در بخشهای مختلف به ویژه اقتصادی، تجاری و فرهنگی بردارند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه به واسطه مناسبات یکسویه در جهان و برنامه‌‌ریزی‌های توسعه، بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها آسیب می‌بینند، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران و ویتنام می‌توانند با ارتقاء سطح مناسبات و توسعه روابط و همکاری‌ها، این آسیب‌ها را برای خود به حداقل برسانند.

رییس‌جمهور با اشاره به آرمانهای مشترک دو کشور در دوستی، عدالت، صلح و برادری گفت: باید از این ارزشها در جهت گسترش روابط همه جانبه استفاده کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: در راستای ارتقاء سطح روابط اقتصادی باید به گونه‌ای هدف‌گذاری کنیم که در طول 5 سال بتوانیم سطح مبادلات تجاری را به چندین برابر وضعیت کنونی رسانید.

نگوین چان زونگ نخست وزیر ویتنام نیز در این دیدار تاکید کرد: دولت ویتنام به تمامی توافقات روسای جمهور دو کشور در جهت ارتقاء سطح روابط پایبند بوده و تلاش می کند در جهت تحقق تمامی توافقات گام بردارد.

وی همچنین با استقبال از پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای تعیین سقف در راستای گسترش مبادلات تجاری میان دو کشور تصریح کرد: وزرای کابینه، راههای عملیاتی کردن این پیشنهادات را با مسوولان ایرانی مورد بررسی قرار داده و با جدیت در مسیر اجرای آن حرکت خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها