کد خبر: ۹۱۹۲۰
زمان انتشار: ۰۰:۱۰     ۲۰ آبان ۱۳۹۱
تالار بحث ۵۹۸:
هاشمی رفسنجانی معتقد است که دو جناح اصولگرایی و اصلاح طلبی می بایست برای مقابله با خطر جریان احمدی نژاد، اختلافات را کنار گذاشته و با یکدیگر متحد گردند. عده ای نیز معتقدند هم اکنون چنین اتحادی صورت گرفته و این دو جناح با شدتی برابر، پروژه «دولت ناتمام» را پیگیری می کنند. به اعتقاد این گروه، بدنه سنتی اصولگرایان از همان ابتدا تمایلی به احمدی نژاد نداشت و حمایت از او به ناچار صورت می گرفت.

تالار بحث 598 - حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی در صحبت های اخیر خود، اتفاقات سال 84 را را بر خلاف روند گذشته انقلاب دانسته اند و مدعی شدند که این روند نمی‌تواند در مسیر کلی انقلاب باشد. به اعتقاد برخی، این اختلاف دیدگاه با رهبر انقلاب که اکنون بصورت صریح توسط هاشمی رفسنجانی مطرح می گردد، در طول 7 سال دولت احمدی نژاد با تدابیری عملی پیگیری شده و اکنون به اوج خود رسیده است.

هاشمی معتقد است که دو جناح اصولگرایی و اصلاح طلبی می بایست برای مقابله با خطر جریان احمدی نژاد، اختلافات را کنار گذاشته و با یکدیگر متحد گردند. عده ای نیز معتقدند هم اکنون چنین اتحادی صورت گرفته و این دو جناح با شدتی برابر، پروژه «دولت ناتمام» را پیگیری می کنند. به اعتقاد این گروه، بدنه سنتی اصولگرایان از همان ابتدا تمایلی به احمدی نژاد نداشت و حمایت از او به ناچار صورت می گرفت.

اما در مقابل، اصولگرایان منتقد احمدی نژاد معتقدند او از شعارها و مواضع خود در سال 84 فاصله گرفته و مواردی چون «رابطه با آمریکا» را پیگیری می کند. این گروه اکنون انتقاداتی که از سوی اصلاح طلبان از همان ابتدا نسبت به احمدی نژاد مطرح می شد (نظیر خود رأیی، عدم کارشناسی، انحراف از مسیر انقلاب و...) را تلویحاً وارد می دانند.

با این حساب، آیا اتحاد اصولگرایان و اصلاح طلبان بر علیه احمدی نژاد ممکن خواهد بود؟

تالار بحث 598 آماده بازتاب نظرات و انتقادات شما مخاطبین گرامی است.

تذکر:

1- مخاطبین محترم لطفاً نظرات خود را در قالب نقد دیدگاه مقابل خود و با آوردن استدلال ارائه فرمایید. صرف گفتن نظر شخصی و یا نظرات شعارگونه، بحث را بصورت علمی پیش نخواهد برد.

2- همانند روال گذشته، پایگاه 598 در حین بحث و یا پایان آن، سوالات برگزیده این بحث را در حضور یک یا چند تن از کارشناسان و سیاسیون برجسته طرح خواهد نمود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۷۷
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مسلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۱۸
۵
آنچه که به نظر می رسد برنامه دقیق کاندیداهای شکست خورده سال 84 برای کنار زدن احمدی نژاد از صحنه مدیریت کشور است. حالا اگر نیاز به پیوند اصلاحات و اصولگرایان باشد این کار حتما صورت خواهد گرفت.

در انتخابات مجلس نمایی ز آن را با نام صدای ملت دیدیم که این امر در انتخابات 92 عیان خواهد شد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
توهم داری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
آقای هاشمی نمی خواد بزاره احمدی نژاد به صورت عادی به کار خودش پایان بده . مگه دخترش تو مصاحبه اش نمی گه باید انتخابات زودهنگام برگزار بشه
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
که چی مثلاً؟ احمدی نژاد از همون ابتدا با قرار دادن هاشمی مقابل خود بود که گنده شد. الانم شما متوهم ها دارید همون پروژه رو ادامه میدید که مشائی رو بیارید رو کار. اما حنای آق محمود، دیگه رنگی نداره...
آقاي.دل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
سلام...
اگر.خداي.نكرده.روزي.دوباره......ي.زمان.بتونه.جريانش.رو.حاكم.كنه(نعوذ.بالله)
چنان.سيلي.به.امت.پابرهنه.بزنه.و.چنان.دماري.از.روزگار.مادربياره.كه.هزار.سال.ديگه.هم.هيچ
كس.از.جنس.مردم.نتونه.روي.كار.بياد...
معاويه.ي.زمان.اين.دوره.يا.دوباره.قدراست.ميكنه.و.يا.براي.هميشه.كمرش.ميشكنه.كه.اميدوارم
امت.پابرهنه.گرسنگي.به.جاي.معدشون.به.مغزشون.و.ايمانشون.فشار.نياره.(كه.الحق.تا.حالا.نشون
دادن.كه.همه.چي.رو.به.ايمان.ميفروشن)وبا.يه.ياعلي.در.امتداد.ياعلي.9دي.كمر.معاويه.ي.زمان.رو.اينبار.در.صفين.ايران.بشكنن
ونريد أن نمن على الذين استضعفوا في الأرض ونجعلهم أئمة ونجعلهم الوارثين
مصطفی
CANADA
۱۶:۰۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
بهتره بگیم وحدت اصلاح طلبان وشبه اصلاح طلبان نه وحدت با اصولگراها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
یادم هست برخی اصولگرایان، جریان اصلاحات را شیطان اکبر می خواندند که از آمریکا بدتر است. حالا چه شده با شیطان پیوند دوستی برقرار کرده اند؟؟؟ فتنه 88 یادشون رفت و ملاک شناسایی افراد شد دشمنی با احمدی نژاد؟!!! حتی اگر عامل فتنه، آمر فتنه و یا ساکت فتنه باشی؟!؟!؟!؟!
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
کدام پیوند مسلمان؟ پیوند جایی معنا پیدا می کند که گسستی بوده باشد. اینها از اولش هم یکی بودند ولی برای حفظ منافعشان وانمود می کردند که با هم مشکل دارند. حالا که احمدی نژاد بازیشان را به هم ریخته و منافعشان به خطر افتاده دوباره یکی شدند تا به هر قیمتی که شده دولت احمدی نژاد را زمین گیر کنند و دوباره قدرت را به دست بگیرند. حتی به قیمت تحت فشار قرار گرفتن مردم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
من با عباس موافقم. اینا از اولم آبشون توی یه جوب بود. احمدی نژاد یه آدم مستقل بود که از روز اول هم اصول گرا ها و اصلاح طلبا نمی خواستندش (انتخابات 84یادتونه) اما که بعد رای مردم رو دیدند. ظاهر فریبی کردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۲۱
۴
گی گفته احمدی نژاد خطری برای انقلاب است که شما هم این اراجیف رو تکرار می کنید.
اقعا خجالت داره راست می گن هر کی بیشتر کار کنه بیشتر متهم می شه.
پاسخ
شهلا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
احتمالاً شما کمی خواب تشریف دارید که قیمت ارز و گرانی ها رو نمی بینید. اگه یک سال دیگه دولت کریمه ادامه پیدا کنه، انقلاب که هیچ، ظهور امام زمان هم به تعویق می افته!
اگه صرف کار کردن بود، خیلی آدم ها و حتی چیزها می تونستند رئیس جمهور بشن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
شهلا خانم بیدار شید از خواب ما در تحریم هستیم اگر احمدی نزاد نبود معلوم نبود دلار چقدر بالا می رفت
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
شهلا خانم ما اگه خوابیم شما خودت رو به خواب زدی. از احمدی نژاد کینه به دل داری راحت بگو. چرا پای امام زمان (عج) را وسط میکشی؟ اگه شما منتظر واقعی ظهور باشی از اسم مقدس حجت خدا برای این سیاست بی ارزش و دو روزه دنیا خرج نمی کنی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
شهلا جون شما خوابی که 7سال مدیریت خوب را نمیبینی اما سال آخر و اثرات تحریم و آقازاده های فتنه گررا نمیبینی
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۸ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱
در پاسخ به شهلا باید بگم کسی خواب نیست الحمدا... همه بیدارن و میدونن چه خبره و گرونی ها زیر سر کدوم جناح های زخم خورده اس! ظهور امام (عج) هم جز با اراده خداوند اتفاق نخواهد افتاد.
احسان قنبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
عمر(لع) بیشترین گسترش را در زمان خود بر جای گذاشت و...
فرزند مسیح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۱۷
۴
جانم حاج محمود دست همه شونو رو کرده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
درود بر دکتر
ما همچنان به 3تیر افتخار می کنیم
به کوری چشم دشمنان خارجی و داخلی
احسان قنبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۳ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
تا کی بیاد و دست اینا رو رو کنه!!!!!!!!!!
مجیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۵
۹
به این سخنان یک اصولگرا توجه کنید:

رييس سابق مركز پژوهش هاي مجلس در گفتگو با خبرگزاري مهر در اظهاراتي معنادار با بیان اینکه رئیس جمهور رفتار معقول در شرایط سئوال ندارد گفت: "نمایندگان باید به جای سئوال از رئیس جمهور تخلفات وی را بر اساس ماده 233 آیین نامه در کمیسیون ها بررسی کنند و با ارائه گزارش به صحن علنی این تخلفات با رای نمایندگان به قوه قضائیه ارسال شود."
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
این اقای به اصطلاح اصولگرای که کینه دیرینه ای از رئیس جمهور منتخب مردم داره اسمش توکلی نیست؟
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۶ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
این آقای به اصطلاح اصولگرا اول از همه باید تکلیف این 3000 متر زمینی که در بلوار دریای شهرک غرب گرفته روشن کنه و به مردم توضیح بده بعد بیاد راجع به دیگران اظهار نظر کنه
sharmandeh
UNITED STATES
۰۰:۴۵ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۱۰
۲
آیا وحدت اصولگرایان و اصلاح طلبان اتفاق می افتد؟

اگر چنین اتفاقی افتاد باید فاتحه انقلاب را خواند تا همین جا

هم نمیشه زیاد امیدوار بود که انقلاب داره در مسیر عدالت

پیش میره بیشتر بنظر میاد کپی سرمایه داری امریکا داره در همه

امور نظام پیا ده میشه دیگه اگه اصلاح طلبان هم قاطی شد ند که

ببخشید شهدا ما بی عر ضه ها نتونستیم آنچه شما برایش جانتان را دا د ید

حفظ کنیم فقط شعا ر دادیم و اجازه دادیم دشمن از در عقب و با لباس خودی وارد بشه
پاسخ
نوشین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۱۰
۳
این پیوند اکنون اتفاق افتاده است
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۰۱:۲۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۱۰
۲
من اصلا متوجه نمی شوم چرا دست اندرکاران محترم سایت این سوال را با فعل مضارع " اتفاق می افتد" مطرح کرده اند حال آنکه باید از فعل ماضی نقلی " اتفاق افتاده است" استفاده می کردند.
وحدت بخش عمده اصولگرایان سنتی با اصلاح طلبان در انتخابات سه تیر اتفاق افتاد. مرحله دوم قدرتمند تر شدن این ائتلاف در انتخابات 88 بود که در گفتمان " نه احمدی نژاد" تجلی یافت تا جایی که بزرگان اصولگرا به حمایت تلویحی از جریان فتنه گر و یا حداقل سکوت در این ماجرا ئرداختند تا جایی که پیگیری های اصولگرایان در ماجراهای کهریزک و یا کوی سبحان حتی شدیدتر از مواضع فتنه گران و بسیار قویتر از برخود همان بزرگواران با مقوله نه غزه نه لبنان و اهانت آشکار به بنیانگذار جمهوری اسلامی و امام خامنه ای بود.
مر حله بعدی ائتلاف اصولگرا و اصلاح طلب در ماجرای جریان انحرافی بود که به طور واضع از هر دو طیف پیگیری شد تا جایی که مواضع هاشمی رفسنجانی با مواضع برخی از بزرگان دیگری وجوه اشتراکات فراوانی پیدا کرد.
در حال حاضر همه جریانات سیاسی در نظام بر جلوگیری از تکرار روی کار آمدن مجدد فردی مانند احمدی نژاد تاکید دارند که این وحدت در نوع خود بیسابقه و الگویی از وحدت سیاسی در جامعه جهانی باید تلقی شود.
تنها اختلاف باقیمانده میان برخی از طیف های اصولگرایا با سایر اصولگرایان و اصلاح طلبان نوع برخورد با دولت فعلی است که ده ای معتقد به مدارا تا زمان انتخابات هستند و عده ای دیگر هم بر حذف فوری جریان انحراف تاکید دارند.
بدون تردید تلاش های احمدی نژاد برای ایجاد چنین وحدت سیاسی کم سابقه ای که حتی به وحدت با قدرتهای جهانی - استکبار سابق- انجامیده در خور تقدیر است.
پاسخ
سیّد
NORWAY
۱۷:۱۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
این اتحاد هرگز صورت نخواهد پذیرفت و چیزی که شما بعنوان «اتحاد اتفاق افتاده» از آن نام میبرید چیزی جز اتحاد بین اصلاح طلبان با «اصلاح طلبان نفوذی» و در لباس اصولگرا نمیباشد، اتحادی که اجتناب ناپذیر بوده و برای یک چنین روزهائی در آب نمک نگهداشته بودند تا به خیال خودشان امت را گمراه کنند.
ساده لوحانه ست که این افراد رنگ عوض کرده و نفوذی را اصولگرا تلقی کرده و در مورد اتحادشان با اصلاح طلبان بحث و تحلیل کرد.
همانطور که در بالا عرض شد، چنین اتحادی هرگز با اصولگرایان غیر تقلبی اتفاق نخواهد افتاد و سعی نکنید گنجشک را رنگ کرده و جای قناری بفروشید.
ناشناس
SWEDEN
۲۰:۳۴ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
جناب سید، از نظر رویکرد گفتمانی در سالهای گذشته بسیاری از سخنرانی های رهبری به تبیین موضوع اصولگرایی اشاره داشت. الان دو سال است که دیگر حتی کلمه اصولگرا هم در اظهارات ایشان نیست.
سیّد
NORWAY
۱۶:۵۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
جناب ناشناس،
انتظار دارید وقتی هوا غبار آلود است و خودی با غیر خودی قاطی شده باز هم حضرت آقا در سخنانشان از چیزی صحبت کنند که معیار و ملاکش معلوم نیست؟
ناشناس
SWEDEN
۱۸:۴۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
جناب سید من هم دقیقا حرف شما موافقم. اما با توجه به شاخص هایی که آقا در تعریف اصولگرایی در سالهای قبل تبیین کرده بودند افرادی که امروز در صحنه سیاسی کشور مارک اصولگرایی دارند عمدتا صد و هشتاد درجه خلاف آن معیارها عمل کرده و می کنند. بنابراین کلمه اصولگرایی بدان معنی که شما تصور کرده اید دیگر بکلی مرده است و آنچه هست فقط برای رد گم کنی برخی افراد تشنه قدرت است. لذا دیگر کاربرد این واژه بیهوده است و خود آقا هم دیگر از آن استفاده نمی کنند.
سیّد
NORWAY
۲۳:۲۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
برادر عزیز جناب آقای ناشناس،
اولاً خدا را شکر که هم عقیده هستیم.
و ثانیاً اینکه به هر حال همانطور که گفتید درسته که افرادی که امروز در صحنه سیاسی کشور مارک اصولگرایی دارند عمدتاً صد و هشتاد درجه خلاف معیارهای تعریف شده ی حضرت آقا عمل کرده و می کنند. ولی نباید فراموش کرد که این را نمیتوان به تمام اصولگراها تعمیم داد و همه را اینگونه فرض کرد. بعنوان مثال افرادی که جبهه ی پایداری را تشکیل دادند بالاخره اصولگرا هستند و پر واضح است که این گروه حسابشان با آقای علی .... که پسر استاد شهید بزرگوار بوده و ادعای اصولگرائی هم دارد بکلی جداست.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۱۲
۱۶
احمدی نژاد در طول این هشت سال آنقدر بد عمل کرد، که حالا می توان گفت خودش تبدیل شده به جاده صاف کن رفسنجانی.و راه رو برای رفسنجانی هموار کرده است.
از طرف دیگر اصولگرایان واقعی به چه چیز احمدی نژاد باید افتخار کنند؟ در عمران و آبادانی و اجرای پروژه های عظیم سد و نیروگاه و پتروشیمی و ... به رفسنجانی که نمی رسه. حالا گیریم که برسه؛ فرق ایندو (احمدی نژاد و هاشمی) در چیست؟
اصولگرایان به ولایتمداری احمدی نژاد می نازیدند که آنهم رنگ باخت.
حتی اگر رفسنجانی سرش را بگذارد زمین و بمیرد، به نظر من اصولگرایان خودشان حاضر به حمایت از احمدی نژادی ها نیستند.
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۰۴:۱۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
اولا حجم کارهای عمرانی احمدی نژاد با کارهای رفسنجانی قابل قیاس نیست. فقط با این تفاوت که فعالیتهای عمرانی دولت فعلی در حد یک خبر کوتاه منعکس می شود اما کمترین فعالیتهای سردار سازندگی چندین هفته موضوع بحث صدا و سیما و سایر رسانه ها بود و تعریف و تجلیل هایی که بماند.
اما اتفاقا جرم احمدی نژاد این است که خوب عمل کرد. قطعا اگر بد عمل کرده بود که نیازی به این همه تخریب و فعالیت رسانه ای و خرج و تبلیغات و صدها سایت و روزنامه علیه وی نبود. جایی که تخریب صورت می گیرد حتما نقطه قوتی وجود دارد.
اما حرف آخرتان درست است. اساسا گروه خون خواص با گروه خونی مردم عادی و شخصی مانند احمدی نژاد نمی سازد و رفسنجانی حتی اگر هم در این عالم نبود باز هم امثال احمدی نژاد محکوم به حذف شدن بودند و هستند چون عدالت تلخ ترین واژه ای است که اشراف در عالم سراغ دارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
امتحانش ضرر نداره .درانتخابات 92اجازه بدید مشایی کنار یکی از رفسنجانیسم ها کاندید بشه تا نتیجه را ببینید .
فقط مثل سال 88بعداز شکست سنگین قهر نکنید ها !
آقاي.دل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
حاج.محمد...
احساساتي.نشو...اگه.بد.عمل.كرده.كجاش..؟؟؟
اگه.با.معاويه.ي.زمان.مقايسه.ميكني.بر.اساس.كدوم.رفتارها...؟؟؟
نميشه.كه.هركي.بياد.يه.حرفي.رو.مثل.سگ.هار.ول.كنه.و.بعد.نه.بشه.بگيريش.نه.بشه.طرفش
بري..
حرف.با.سند.ارزش.داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱
رفسنجانی رو یه جاده صاف حرکت می کرد اما احمدی نزاد دائم داره دست اندازها و قلوه سنگ های اقایون رو سر راهش میگذرونه
جمالی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۹
۲
متأسفانه در این چند سال، جناح اصولگرا نیز نشان داد که اشتباهات استراتژیکی مهمی را انجام داده است.
مهمترین این اشتباهات از دست دادن فرصت مهم بازگشت به مبانی اساسی انقلاب در سال 84 پس از 16 سال بود که با تأسف بسیار باید گفت تا حدی این فرصت را سوزاندند.
باید تحلیل کرد که ریشه چه بوده؟
نفوذ هاشمی یا افکار وی در بخش اعظمی از اصولگرایان شاید مهمترین ریشه بروز این مشکل بوده است. با تاسف بسیار این مشکل تا حد زیادی باعث شد که دولت مکتبی نهم و دهم نیز به مرور درگیر مسائل جنگ سیاسی شده و به نوعی حرکات غیر عادی منجر شد.
به هر حال یک انسان عاقل و مکتبی باید فارغ از این مسائل جناحی باید به ادای تکلیف در هر زمان توجه داشته باشد.
پاسخ
دکتر صادق زیباکلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۳
۷
به‌جز عرصه بین‌المللی که ظرف 7 سال و نیم گذشته دشمنی ایران با غرب و بالاخص با اروپا و آمریکا ابعاد به مراتب جدیدی پیدا نمود، در سایر عرصه‌های دیگر «گفتمان سوم تیر» نمود عینی نیافت. در عین حال اصولگرایان بسیاری از واقعیت‌های امروزی جامعه ایران را هم نمی‌توانند نبینند. لذا به جای پذیرش این واقعیت که سیاست‌های کلان اصولگرایان از تیر 84 تاکنون موفقیت در حد انتظار را نداشته است، برخی سعی کردند مسائل مبتلابه را به نام «جریان انحرافی» معرفی کنند و هر سیاست، تصمیم و موضع‌گیری که برخلاف نظر آنان بود را به پای «جریان انحرافی» نوشتند. اما به تدریج و از مدت‌ها قبل این روند دیگر مثل سابق خریداری نداشت. در قریب به یک هفته‌ای که داستان تقاضای بازدید احمدی‌نژاد از زندان اوین مطرح شده، برای نخستین‌بار اصولگرایان دیگر اشاره‌ای به «جریان انحرافی» نمی‌کنند و دیگر نمی‌گویند که جریان انحرافی و حلقه نزدیک به دولت مسبب به‌وجود آمدن این مساله شده است.
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۲
۳
به نظر من نمی توان گفت «وحدت اصولگرایان و اصلاح طلبان». بله، آنها در اینکه احمدی نژاد «الآن» اشتباه است، به نتیجه یکسانی رسیدند، اما اینکه خب، اگر احمدی نژاد نه، پس چه چیز آری، قطعاً دو نظر کاملاً متضاد دارند. اصولگرایان بازگشت به آرمان های انقلاب و اصلاح طلبان، رفورمیسم دینی و رنسانس اسلامی را پیشنهاد می دهند.
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۰۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
تحجر و سکولاریسم، دو روی یک سکه اند. اصولگرایی بازگشت به آرمانهای انقلاب نیست، تحجر است، دشمنی با مردم است و اختناق سیاسی و عدم آزادی بیان و در یک کلمه «ماکیاولیسم».
اما احمدی نژاد، تنها کسی است که همزمان با تحجر و سکولاریسم مبارزه کرده و می تواند بکند.
هشترود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۳۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۲
۵
اصول گرایان و اصلاح طلبان واقعی در اصل متحدند و اصول گرای اصلاح طلبند و به صلاح مملکت مشغول تلاشند.آنهایی که با روی کار آمدن احمدی نژاد دستشان رو شد و در پیش مردم ثابت شد که چه قصوری کرده اند آنها می خواهند متحد شوند تا دوباره به ... بپردازند.
پاسخ
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۲ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱
خدمتی ازسوی اصلاح طلبان به یاد ندارم،اگر هم بوده بخاطر این بوده که مردم را گول بزنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۱۱
۲
اینها همش یک نقشه ی از پیش طراحی شده است میخواهند مردمی رو که به احمدی نژاد رای دادند سرزنش کنند که چرا به او رای دادید ما که از اول گفته بودیم . در این میان هر چه اوضاع اقتصادی بدتر شود تنها و تنها این اصلاح طلب ها هستند که سود میبرند اونها میخواهند زنده شوند در حالی که میدونند در دل مردم دیگر جایی ندارند من نمیتونم باور کنم این اصلاح طلب ها به فکر معیشت مردم باشند چرا که در فتنه ی 88 به خاطر قدرت طلبی خودشان جان مردم رو بازیچه قرار دادند مردم ما رو به کشتن دادند که خودشون به قدرت برسند همین جماعت مردمی که تهی دست بودند رو مسخره میکردند به توهین میگفتند اینها قابلمه بدستند حالا چی شده دلسوز شدند آره همه چی مشخصه میخوان احمدی نژادو خراب کنند شما نگاهی به سایتها بندازید همش شده فحش و تهمت به احمدی نژاد این ینده خدا تو نشست خبری دو تا حرف منطقی زد که چرا فقط فشار روی دولته همه بهش پریدن که تو وحدتو به هم زدی .کدام وحدت؟این وحدته که همه پشت رئیس جمهورشونو خالی کنند و هی بهش توهین کنند این وحدته که با این بنده خدا جوری رفتار کنید که انگار از صد تا قاتل و جنایتکار هم بدتره کی بود که با تمام شجاعت از صهیونیستهای آدم کش انتقاد کرد کی بود که به تمام شهرهای ایران سرزد کی بود که همه ی دغدغش عزت ایران بود کی بود که هر چی فحش میخورد , بیشتر سکوت میکرد که وحدت به هم نخوره کی بود که همه ی فکر و ذکرش خونه دار شدن قشر کم در آمد بود کی بود که هر جا رفت از فرهنگ ایران گفت ؟ حالا احمدی نژاد شد ظالم چقدر گفت کمکم کنید هر کس میاد یه سوزن به ایشون میزنه بابا اگه شیر جنگل هم باشه از پا در میاد کو انصاف کو ؟همه دشمن اصلی رو فراموش کردند واقا متاسفم احمدی نژاد حتی با بر گزاری یک تولد ساده برای خودش هم مخالفت کرد اونوقت به این آدم انقدر تهمت میزنید واقعا خجالت آوره
پاسخ
سیّد
NORWAY
۱۷:۳۶ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
و کی بود که در خارج از ایران عزت ایران اسلامی را بالا برد.
مردم عادی در کوچه و بازار وقتی میپرسند کجائی هستید، میگوئیم ایرانی، بیدرنگ مشتشان را بالا میبرند و با لبخند میگویند احمدی نژاد؟ و با لبخندی توام با درخشش در چشمهایمان جوابشان را میدهیم.

ای دل ار سیل فنا بنیادهستی برکند
چون تو را نوح است کشتی بان ز طوفان غم مخور
در بیابان گر بشوق کعبه خواهی زد قدم
سرزنشها گر کند خار مغیلان غم مخور
اجرت با خدا ست دکتر جان غم مخور.
علي
-
۱۲:۵۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۹
۱
به نظرمن بعضي از اصول گراها معتقد به اصولي هستند كه مطابق خواست آن ها باشدنه اصولي كه امام ورهبري مي گويند
پاسخ
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۲
۱۱
دولت مهر ورز هر کاری تا به حالا خواسته کرده و این شده وضع مملکت. شما ها قاطی دارین دارین از احمدی نژآد دفاع می کنید وگرنه هرکی می دونه که ایشون ....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
ميدوني چرا از اصلاح طلب ها بدم مياد چون هيچ وقت ما رو آدم حساب نكردند هنوز هم براي اين جماعت طرفداران خودشون مردم ايران هستند
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
قاطی تو داری که رای ملت رو بر نمی تابی
حسین سالاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۸
۲
بریئ ببینید چرا شبکه های ماهواره ای و ضد انقلاب هنوز نسبت به احمدی نزاد کینه دارند و نسبت به هاشمی ندارند
پاسخ
مرتضی از مشهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۳
۱
متأسفانه به علت نداشتن حزب تعاریف همیشه در حال تغییر هستند و مردم بیچاره را فقط می خواهند گیج کنند تا حقیقت گم شود. لطفا تعریف استاندارد این عبارات را اعلام کنید: اصوگرا- اصلاح طلب- اصول گرای اصلاح طلب- اصلاح طلب اصول گرا
اگر تعاریف یکی است پس چرا در هر طیف معجونی از طرف داران وجود دارد که گاهی با هم شدیداً مخالف هستند و در حین حال تنها خودرا حافظ انقلاب و کشور و مردم می دانند!!!!!!!!!
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۹
۲
این همه تو بوق و کرنا کردن که دیگه دوگانه هاشمی - احمدی نژاد جواب نمیده، اما الان شاهدیم که خود آقای رفسنجانی داره همین تقابل و دوگانگی رو ایجاد می کنه.

انتخابات 84 هرکی پنجه به پنجه هاشمی می شد، بخت و اقبال داشت، انتخابات 92 هم به ظاهر بخت و اقبال با اونیه که با احمدی نژاد پنجه به پنجه بشه.

اما فکر می کنم که بازم احمدی نژاد و یا همان گفتمان 3 تیر (که برآمده از بطن ملت بود) پیروز میدان انتخابات باشه.

به هر حال رفسنجانی تمام جریاناتی که به واسطه آمدن احمدی نژاد از دایره قدرت دوره شده بودند را علیه او بسیج خواهد کرد. اصلاح طلب، اصولگر، کارگزار و فتنه گر همه بر سر یک میز جمعند.
پاسخ
مرتضی از مشهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۴
۱
متأسفانه به علت نداشتن حزب تعاریف همیشه در حال تغییر هستند و مردم بیچاره را فقط می خواهند گیج کنند تا حقیقت گم شود. لطفا تعریف استاندارد این عبارات را اعلام کنید: اصوگرا- اصلاح طلب- اصول گرای اصلاح طلب- اصلاح طلب اصول گرا
اگر تعاریف یکی است پس چرا در هر طیف معجونی از طرف داران وجود دارد که گاهی با هم شدیداً مخالف هستند و در حین حال تنها خودرا حافظ انقلاب و کشور و مردم می دانند!!!!!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۱۰
۲
زنده باد احمدی نژاد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۶
۲
اتفاق نمی افتد(بهلول)
پاسخ
یونس
UNITED STATES
۱۸:۵۱ - ۲۰ آبان ۱۳۹۱
۷
۱
شاید اصولگرایانی یا بهتره بگم اصولگرانماهایی مثل .... بتونن با اصلاح طلب ها اتحاد کنن اما مطمئن باشید اصولگرایان واقعی با کسانیکه منکر وجود فتنه88هستند اتحاد نمی کنن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
نامه سرگشاده و پيشنهاد هاي طلاب و دانشجويان به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي درباره طرح سوال از رئيس جمهور را در www.vahdat91.blogfa.com بخوانيد.
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
باشه بابا باشه. ... کردی
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۲
۳
این اتحاد اتفاق افتاده ولی نه در این وسعت و بدی که سوال داره القا میکنه. زمزمه های این اتحاد 10ماهی هست که به گوش میرسه. من 4ماه پیش در صحبتی که با یکی از سران اصلی پایداری در تهران داشتم اینو گوش زد کردم و به او چنین گفتم: از اخبار اینطور به نظر میرسه که ما در انتخابات آتی شاهد صف بندی های جدیدی خواهیم بود به شکلی که این مرزبندی کنونی (اصولگرا و اصلاح طلب) دچار تغییرات شدیدی یا حتی فروپاشی خواهد شد و اصولگراها افراد بانفوذی رو از دست خواهند داد. هر چند جداشدن این افراد به معنی پاکسازی اصواگرا هاست و این خوبه ولی از این فرد خواستم تا از این ریزش جلوگیری کنه چونکه این افراد پس از ریزش دیگه احتمال بازگشتشون پایینه و این فرد هم گفت در حال مذاکره هستن اما از همون موقع مشخص بود که مذاکره پایداری با این افراد راه به جایی نمیبره. دوستان ما باید خوشحال باشیم چون الان دیگه کمی میشه بیشتر به اصولگراها اعتماد کرد و احتمالا پایداری با باقی مونده اصولگراها به توافق خواهد رسید. فقط نکته اینه که اینها از الان درحال صف آرایی دربرابر نماینده جریان حزب الله که به احتمال ضعیف با گفتمان تیر که همون گفتمان احمدی نژاد84 ویا گفتمانی برخواسته ونشات گرفته از اون خواهد بود هستن. اونا الان با این حرفا سعی در تخریب پایگاه مردمی این گفتمان و در دید وسیع همه گفتمان های برخواسته از جریانات حزب الله هی هستن. فکر میکنن میتونن با این کار مردم و نسبت به حزب الله و این گفتمان بدبین کنن و در نتیجه افکار و به سمت خودشون برگردونن در حالی که مردم با دیدن این دولت و فرقش با دولت های قبلی دیگه امکان نداره به این آقایون و افرادشون اعتماد کنن. در واقع باید گفت که دولت 9 آغاز یک بی اعتمادی و پایانی برای کار احزاب قدیمی بود.
پاسخ
سید ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۵۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۵
۵
من نمیدونم چرا شما میخواید احمدی نژاد را نماد اصولگرایی تعریف کنید.
این آقا در ولایت مداری هیچی از هاشمی کم نداره!!!
پاسخ
مختار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۴
۱
آفرین بر این سوال و این بصیرت شما.و در ضمن به نظرم آینده انقلاب روشنه و جبهه ی انقلاب حتما به دست ورشکسته های شیفته ی دنیا و مقام نمی افته.منتظر فتح دیگری باید بود.
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۳
۱
خود سؤال کمی مشکل دارد. سخن از اصولگرایان است یا جبهه ای که نام اصولگرایی را بر خود نهاده است.
اصولگرایی اگر به معنی پایبندی به اصول انقلاب باشد, احمدی نژاد است که اصولگراست.
اصولگرایان به معنی واقعی کلمه با اصلاح طلبان وحدت نخواهند کرد. ولی جبهه اصولگرایان, که تنها دیگر نام اصولگرایی را بر خود دارند, دیری است که با اصلاح طلبان متحد شده اند. زیرا بسیاری از آنها از هم اکنون خود اصلاح طلبند و تنها یک نام سنتی: اصولگرایی را بر خود دارند, و این نام هیچ ارزشی ندارد.
بسیاری از کسانی که خود را اصولگرا مینامند, اکنون اصول انقلاب, یعنی رویکرد عزتمدارانه در سیاست خارجی, و رویکرد عدالتمدارانه در اقتصاد را کنار نهاده اند, و این همان اصلاح طلبی است.
اصولگرایی رویکرد انقلابی است. ولی این رویکرد پیوسته در حال ریزش و تصفیه است. و این ریزش و تصفیه ضروری است, زیرا به معنی کنارنهاده شدن نیروهای بریده است. مانند گروه کوهنوردی که به سوی قله میرود. و در میان راه در هر مرحله یک گروه میبرند و عقب میمانند و نق میزنند و مخالف خوانی میکنند و بر میگردند. نخستین گروه خود همان اصلاح طلبان بودند که از قافله انقلاب عقب ماندند و به مانعی برای آن تبدیل شدند. و اکنون نوبت کسانی است که همچنان نام اصولگرا را برای خود حفظ کرده اند, ولی دیگر اصولگرا نیستند, که اصلاح طلب با نام اصولگرایند, ولی بر خلاف اصلاح طلبان شجاعت آن را نداشتند نامی دیگر بر خود بنهند. اینها به زودی تضاد خود را با رویکرد ناب انقلابی به طور صریح نشان خواهند داد. مانند همان اصلاح طلبان.
پاسخ
سیّد
NORWAY
۱۶:۵۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
آفرین آقا رضا، واقعاً حق مطلب را بخوبی ادا کردید.
ماشاالله.
حق جو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۲
۱
این اتحاد الانم اتفاق افتاده، نشانه هاش کاملا واضحه... سال 84 احمدی نژاد گفت: جهت گیری ها نسبت به کاندیداتوری من طوری شد که انگار "وارد یه منطقه ممنوعه شدم" ،این اتحاد از همون موقع شکل گرفته بود.
برای انتخاب 92 هم نیرو های انقلابی تمام تلاششون رو در جهت بصیرت دهی به مردم به کار میبرند و مردم هم ان شاء الله به ادامه گفتمان 3 تیر رای خواهند داد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۳
۲
بعضی از دوستام مسخره میکنن و میگن باید رییس جمهورتون محاکمه بشه و ایضا اونهایی که آوردنش سر کار!
بهش گفتم:
ما در انتخاب کاندیدای مورد نظرمون در سال 88 هیچ شک نداشتیم و نداریم
و اگه الان مشکلاتی هست بدوننن که از این بهتر دیگه امکان نداشته که بشه
راستی چرا همه مشکلات فقط باید به مسولان اجرایی نسبت داده بشه
من چند تا سوال دارم
چرا ما الان ادم تو فضا نداریم؟
چرا ما الان ماهواره تلویزیونی نداریم؟
چرا ما الان یک قطب واقعی تکنولوژی نیستیم؟
چرا ما گردشگر پذیریمون اینقدر ضعیفه؟
چرا ...
من ادعا میکنم این ها همش تقصیر مثلا مجلس و نمایندگانه که بعضی هاشون عمر نمایندگی شون چند برابر این دولت هم میشه
بیان جواب منو بدن
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
به این چرا ها اضافه کنیم:
چرا ما هنوز وابسته به صادرات نفت خام هستیم؟
چرا این قدر زمین مستعد کشاورزی داریم که رها شده اند؟
چرا هنوز نظام آموزشی ما به مقدار نیاز دانشجو پذیرش نمیکنه و یک جا بیشتر از نیاز و یک جا کمتر از نیاز دانشجو و فارغ التحصیل داریم؟
چرا مردم ما به این ضایعی هویت خودشون رو در قبال سینما و ورزش (خصوصا فوتبال) غرب باختند و فکر می کنند که حرف آخر تفریحات اینهاست؟
چرا در اکثر زمینه های مصرفی ما هنوز کشور اول در دنیا هستیم؟
چرا دائما پیشرفت چین و کره و تو سر هم دیگه میزنیم ام کسی نیومده تعریف کنه اونها در مسیر پیشرفت اقتصادی شون در زمینه مواد مصرفی (خوراک و پوشاک ...) چه شکلی خودشون رو تونستن کنترل کنند واقعا ما به چشم خودمون می بینیم که مثلا یک روز بریم فقط 5 عدد پرتقال بخریم یا همیشه باید چند کیلویی بخریم؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۵
۳
نه اصلاح طلب نه اصولگرا فقط احمدی نژاد ..
درضمن اینا یعنی اصلاح طلب و اصولگرا خیلی وقته که علیه احمدی نژاد متحد شدن به تفاهم رسیدن ، یعنی وقتی احمدی نژاد بره این جنگ 30ساله ی اینا تموم میشه !

من ایمان دارم هر اقدام و اتحاد و جدایی به نفع احمدی نژاد تمام خواهد شد فقط نگاه کنید ..
پاسخ
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۱
۴
598 عزیز اول سلام و دوم هم یک سوالای کنکوری سختی می پرسی ها

عزیز من جریان اصولگرا و اصلاح طلب دو جریان فکری متفاوت است تا وقتی که هردو گروه روی مبانی فکری خودشون بایستند و پافشاری کنند هیچ وحدتی بوجود نخواهد آمد چون اصلاح طلبان دارای تفکر التقاطی هستند و به سادگی از آرمان های ناب انقلاب کوتاه می آیند ولی اصولگرای حقیقی و ناب پای ارزش های اصیل انقلاب می ماند و کوتاه نمی آید

بله اگر قرار باشد اصولگرایان ما بی بصیرتی به خرج بدهند و التقاطی فکر و عمل کنند ممکن است هرچند نه در حرف بلکه در عملکرد وحدتی هم با یکدیگر پیدا کنند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۰
۴
ایران دو طیف بیشتر ندارد اصولگرایان اصلاح طلب و سوم تیری ها
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۱۸:۴۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
بگویید 27 خردادی ها و بقیه. همه سوم تیری ها 27 خردادی نبودند. بیشترشان جزو " نه هاشمی" بودند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۲
۱
اگر هم اتفاق بیفته بصورت پشت پرده و مخفیه
پاسخ
رو ح اله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۴
۱
به اعتقاد بنده وحدت بین اصولگرایان و اصلاح طلبان تقریبا بعید به نظر میرسد اگر نگوییم غیر ممکن. زیرا اختلاف دیدگاه ههای این دو جریان در بسیاری از موارد ریشه دار و عمیق است و وجوه افتراق زیادی در بین آنها مشاهده میشود هر چند تابلوی بر افراشته شده از سوی هر دو "طی طریق در مسیر آرمانهای امام راحل و انقلاب را فریاد میزند"ولی در نگاه کلی تفاوت ماهوی حاکم بر گفتمان اصولگرایی و اصلاح طلبی را نمیتوان انکار کرد اینکه عده ای از اصولگرایان در نقد عملکرد دولت به صف منتقدین اصلاح طلب پیوسته اند را نمیتوان در جهت وحدت بین این دو جریان ارزیابی کرد و یا از آن به طرح دولت وحدت ملی دلخوش بود . اتحاد بین اصولگرایان و اصلاح طلبان الزامات فراوانی دارد که تحقق آن صرفا به انتقاد از وضع موجود و یا عبور از احمدی نژاد محدود نمیشود"توضیح بیشتر اینکه با بررسی مسائل فرهنگی و سیاسی و اقتصادی بویژه دیپلماسی خارجی در دوران حاکمیت اصلاح طلبان و اصولگرایان شاهد فاصله ای نسبتا عمیق بین آندو خواهیم بود "استکبار ستیزی"عدالت طلبی "دفاع از مظلوم"مبارزه با ظلم و موارد دیگر از بنیادی ترین اصول اساسی انقلاب اسلامی ایران بوده و هستند که مهم ترین مطالبه ملت انقلابی ایران از مسئولین و دولتمردان است" در زمان حاکمیت اصلاح طلبان در عرصه بین الملل"ما ضعف های آشکاری داشتیم که با ماهیت انقلابی ملت ما همخوانی نداشتند مدعیان اصلاح طلب با دستاویز قراردادن تاکتیک تعامل با غرب و تنش زدایی"در بسیاری موارد آنطور که باید با صلابت ظاهر نشده و از ارزشهای انقلاب که عمده آنها ذکر شد"بخوبی دفاع نمیکردند در نظر آنها حرکت در جهارچوب تعریف شده اصول دیپلماسی انقلاب که مبتنی بر عزت و اقتدار بودند"مغایر با سازو کارهای حاکم بر دنیا تلقی میشدند"کانه دیگر تاریخ مصرف شعارهای امام و انقلاب و ملت ایران تمام شده و پافشاری بر آنها غیر از ماجراجویی!! و تحمیل هزینه!! ثمره دیگری نداشتند" دلیل این انفعال و مرعوب بودن در مقابل استکبار چیزی نبود جز گفتمانی که از آرمانهای انقلاب فاصله گرفته و درون جریان اصلاحات رخنه کرده بود" از نظر آنها دفاع از مظلوم "ترجیحا مقاومت حزب اله لبنان و مردم مظلوم فلسطین تا آنجا مطلوب بود که با ترشرویی و اخم سردمداران استکبار همراه نباشد.بی جهت نیست که غربی ها از قدرت گرفتن اصلاح طلبان استقبال کرده و بارها حمایت خود را از آنها آشکارا اعلام کرده اند.اما با روی کار آمدن گفتمان اصیل اصولگرایی _ فارغ از عنوان جناحی آن _ در سال 84"کاملا ورق برگشت"استکبار ستیزی و بازگشت به شعارهای اصیل انقلاب احیا شده و جانی دوباره یافتند"بگونه ای که مقام معظم رهبری هم به این امر تصریح کرده و یارها فرمودند : "این دولت گفتمان امام وانقلاب را احیا کرد". دیپلماسی کشور از حالت انفعال خارج شده و مسئولین در تریبونهای جهانی با شجاعت و اقتدار نه با ذلت و خواری"مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم و مطالبه عدالت را فریاد میزدند"برای آنها شاد کردن ملت های تحت سلطه و مسلمانان مظلوم ارجح بود"تا لبخند چند کشور غربی که با سلاح سرمایه داری دنیا را تحت حاکمیت ظالمانه خود در آورده اند. مخلص کلام اینکه با وجود این تفاوتهای آشکار امید بستن به وحدت بین این دو گروه کمی بعید به نظر نمیرسد؟؟!! در پایان ذکر این نکته ضروری است که ما منکر وجود افراد دلسوز و انقلابی در بدنه اصلاح طلبان نیستیم و برخی خدمات آنان به انقلاب را هم نادیده نمیگیریم و اینکه وجود بعضی اصولگرایانی که با اصولگرایی اصیل و انقلابی"فاصله دارند را هم انکار نمیکنیم. "وفقنااله و ایاکم انشااله"
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
من که + دادم ولی تو رو خدا خلاصه بنویسید آدم حوصلش بیاد بخونه.
سیّد
NORWAY
۲۰:۵۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
جناب روح الله،
بسیار عالی بود، یک + هم از بنده گرفتید، البته برخلاف نظر دوست عزیزمان عباس آقا، طولانی نبود و در همین مقدار هم کاملاً مفید و پر محتوی نوشته بودید.
اجركم الله.
sara
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۶
۰
زنده باد دکتر.
پاسخ
احسان قنبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۲۴ آبان ۱۳۹۱
مثل افغانیا شعار ندین
زنده باد مرده باد!!!!
عباس
GERMANY
۰۰:۴۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
۵
۱
تلاش اقای .... برای نابودی نظام کاملا قابل درکه.فداتون بشم وقتی اینا برای استحاله نظام دست تو دست ملک عبدالله میذارن توقع داری از دوستان پوستین اصولگرا به سر کشیده بگذرن هرگز هرگز .مهم اینه که اینبارم کور خوندن ما به فهم ملت اعتقاد و اعتماد کامل داریم
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱
۳
۰
خدایا ظهور منجیت را برسان ما را از این بازیهای سیاسی رها ساز روزگار غریبی است من به عنوان یک ایرانی مسلمان تشخیص حق از باطل را نمیتوانم بدهم تنها خواستار ظهور ان جانب را دارم زمان ان نرسیده ایا ظلم از این هم فرا تر باید شود تا امام زمان ظهور کند نمیدانم شاید فراتر از این باید شود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱
۲
۰
توهم زدین بخدا.وحدت چیه؟حالا یاد وحدت افتادین؟حالا که موقع انتخاباته؟؟؟واقعا کهههههه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها