کد خبر: ۹۱۸۳۳
زمان انتشار: ۲۳:۱۷     ۱۸ آبان ۱۳۹۱
سخنگو و مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی گفت: آیین نامه «صیانت از منزلت سینماگران»، در اداره کل نظارت و ارزشیابی این سازمان تهیه و تدوین شده است.
به گزارش  رویداد،سعید رجبی فروتن در مصاحبه با واحد مرکزی خبر اظهار داشت: هدف اصلی تدوین این آیین نامه صیانت از منزلت و تشخص سینماگران کشور و حفظ آبرو و حیثیت حرفه ای و اجتماعی افراد شاغل در خانواده بزرگ سینمای کشور است.


وی اضافه کرد: این آیین نامه هم اکنون برای بررسی های حقوقی و مغایرت نداشتن با قوانین بالادستی به دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال شده است.
سخنگو و مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی گفت: به محض اعلام نظر مثبت دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این آیین نامه برای اجرا به بخش ها و نهادهای مختلف سینمایی کشور ابلاغ می شود.
وی افزود: هنرمندان سینما جزو گروه های مرجع در جامعه هستند و رفتار، گفتار و عملکرد آنان به عنوان الگو در جامعه مورد توجه است و با توجه به گسترش رسانه های ارتباطی در دسترس مردم، اگر رفتار نامناسب و خلاف عرفی از آنان سر بزند به سرعت مورد توجه قرار می گیرد.


رجبی فروتن گفت: بر اساس بندهای این آیین نامه اگر موارد خلاف عرفی از سینماگری مشاهده شود به شرط آن که علنی باشد و در جامعه منتشر شود و مورد توجه قرار گیرد، چه عمدی یا سهوی با او برخورد خواهد شد.
وی افزود:‌ این کار به منظور جلوگیری از تکرار و پیشگیری از رفتارهای مشابه در دیگر فعالان این حرفه انجام می شود.


سخنگو و مدیرکل حوزه ریاست سازمان سینمایی گفت: در فصل تعیین مجازات این آیین نامه نیز مصادیق تخلف به روشنی آمده و مجازات و مقررات انضباطی برای هر رفتار خارج از عرفی مشخص شده است.
وی افزود: بدون توجه به این که این رفتار در داخل یا خارج از کشور انجام شود، قوانین و مجازات ها برای فرد خاطی اجرا خواهد شد.
رجبی فروتن گفت: در این آیین نامه حق اعتراض نیز گنجانده شده است و پس از آن؛ مجازات ها به طور رسمی به مرحله اجرا درمی آید.

گفتنی است چندی قبل و پس از اقدام تامل برانگیز نیکی کریمی در جشنواره فیلم ابوظبی جنبش مقابله با عریانگری در سینمای ایران با صدور بیانیه ای اعلام موجودیت کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
UNITED STATES
۰۲:۰۱ - ۱۹ آبان ۱۳۹۱
۲
۱
بعد از سی سال مملکت داری، حالا سینما خراب است؟
.
اکثر بازیگران سینما در طول این سی سال تحت نظامات تعلیم و تربیت حکومت بوده اند و در دانشگاههای این کشور درس خوانده اند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها