کد خبر: ۹۱۷۸۳
زمان انتشار: ۱۷:۰۳     ۱۸ آبان ۱۳۹۱
عضو شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی:
حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی رضایی عضو شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در تنظیم الگوهای زندگی، قرآن کریم به عنوان پیام آسمانی ما باید محور اصلی بازخوانی مجدد سبک زندگی باشد.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی رضایی در گفت وگو با ایرنا گفت: برای ارایه الگوی مناسب برای سبک زندگی اسلامی تمام گنجینه های معرفتی ما از جمله نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مجموعه احادیث و معارف باید بازخوانی مجدد شود.

وی تصریح کرد: از ارکان اساسی توجه به فرهنگ اسلامی و سبک زندگی دینی رمزگشایی و بازگشایی فرهنگ غدیر و توجه به ابعاد این واقعه بزرگ است.

عضو شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید از یک ظرفیت تاریخی استفاده کنیم تا زندگی متعالی را تحقق ببخشیم، اضافه کرد: غدیر به عنوان یک فرهنگ کامل که محور آن امیرالمومنین (ع) است، تمام ابعاد یک زندگی اسلامی را ارایه می دهد.

عضو هیات علمی فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به اینکه راه و حرکت امیرالمومنین (ع) در ابعاد مختلف، بیانگر فرهنگ دینی است، ادامه داد: امیرالمومنین (ع) در ابعاد مختلف از جمله صلح، جنگ، کسب روزی، برخورد با دوست و دشمن، همسر و فرزند و همچنین در مواجهه با مسایل مختلف، حتی در معماری، شاخصه های شهر دینی را در زمان خود ایجاد کرد.

رضایی با تاکید بر اینکه به شکل قطع حوزه های علمیه در درجه اول نسبت به نهادینه کردن فرهنگ زندگی دینی مسوول هستند، گفت: اگر حوزه های علمیه، دانشگاه ها و پژوهشکده ها در یک هماهنگی و همکاری منسجم با هم اقدام کنند، به یک مجموعه ای از نظام سبک های مختلف دینی دست می یابیم و از وابستگی فرهنگی به غرب خارج می شویم.

معاون پژوهشی فرهنگستان علوم اسلامی نقش نهادهای مدیریتی و اجرایی را در ظرفیت سازی جهت ارائه الگوی زندگی اسلامی، مفید و موثر دانست و اظهار داشت: پس از آنکه ابعاد مختلف زندگی دینی توسط حوزه و دانشگاه تبیین شد، این ابعاد باید از طریق نظام آموزشی در قالب آموزش های نظری و عملی از طفولیت به کودکان آموزش داده شود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها