کد خبر: ۹۱۶۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۰۲     ۱۸ آبان ۱۳۹۱

وزیر مشاور قطر در امور خارجه از مخالفان سوریه خواست موضعی منسجم و جدی اتخاذ کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه الجزیره، خالد العطیه، وزیر مشاور قطر در امور خارجه در نشستی با حضور تعدادی از شرکت‌کنندگان در کنفرانس شورای ملی سوریه که در دوحه در حال برگزاری است در اظهاراتی مداخله‌جویانه ابراز امیدواری کرد که مخالفان سوریه در رویارویی با نظام این کشور موضعی منسجم و تعیین‌کننده اتخاذ کنند.

العطیه همچنین از تصمیم شورای ملی برای مشارکت در نشست مشورتی که قرار است امروز (پنجشنبه) با حضور گروه‌های مختلف مخالف در راستای ایجاد وحدت میان مخالفان سوریه برگزار شود، استقبال کرد و گفت: این شورا باید نقشی تاثیرگذار داشته باشد.

این مسوول قطری بار دیگر حمایت قطر را از انقلاب سوریه اعلام و از فداکاری‌های ملت سوریه تقدیر کرد.

العطیه نخستین مسوول قطری بوده که از زمان آغاز نشست‌های شورای ملی با مخالفان دیدار داشته چرا که هیچ مسوول رسمی قطری در جلسه افتتاحیه نشست‌های شورای ملی در دوحه شرکت نکرده بود.

از سوی دیگر، عبدالباسط سیدا از دولت قطر به خاطر حمایت از مخالفان سوریه و همچنین از کشورهای امارات، عربستان، مصر، لیبی و ترکیه تقدیر کرد.

سیدا در اختتامیه نشست‌های شورای ملی سوریه در چهارمین روز خود اعلام کرد که شورا امروز با حضور 32 سازمان انقلابی در راستای تحقق اهدافش تلاش می‌کند.

وی گفت: شورا با پیوستن 24 فراکسیون سیاسی گسترش پیدا کرده و ثابت کرده است که قدرت مهمی است و نماینده تمامی مخالفان است.

سیدا افزود: ما با گروه‌های دیگر به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد و در نشست امروز هیات اجرایی و تشکیل یک قدرت منسجم بررسی خواهد شد.

در عین حال رای‌گیری‌ها از طریق اینترنت از سوی اعضای شورا که مقیم سوریه هستند برای تعیین رهبران جدید شورای ملی سوریه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که امروز نتایج رای‌گیری شورای ملی مخالفان سوریه اعلام شود تا 40 عضو منتخب وظیفه انتخاب 12 عضو را برای تشکیل دفتر اجرایی که رئیس شورای ملی را انتخاب خواهد کرد، برعهده‌ بگیرند.

در نشست روز سه‌شنبه پیکره جدید شورای ملی مخالفان سوریه اعلام شد که اعضای آن به یک سوم افزایش یافت و هیات عمومی که مسوول انتخاب اعضای دبیرخانه شوراست، تشکیل شد و از صبح چهارشنبه نیز انتخاب 40 عضو در قالب لیست‌هایی برای تشکیل دبیرخانه آغاز شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها