کد خبر: ۹۱۵۳۹
زمان انتشار: ۱۹:۲۸     ۱۷ آبان ۱۳۹۱
عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر بخواهیم برای رهایی از فشارهای اقتصادی بحث مذاکره با آمریکا را مطرح کنیم، درست نیست، ولی اگر ...
به گزارش خبرنگار اعزامی «خبرگزاری دانشجو» از رشت، محمدجواد لاریجانی امروز در چهل و چهارمین گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی در دهکده ساحلی انزلی با اشاره به ضرورت بصیرت سیاسی در کشور گفت: بصیرت از لحاظ عمق و ظرفیت بسیار ضروری تر از روشنفکری است؛ چرا که روشنفکری وقتی به کشورهای اسلامی وارد شد، نماد بی‌دینی را به همراه داشت.
 
وی افزود: تمام راه خدا بر اساس بصیرت می باشد و قرآن بصیرتی برای انسان‌هاست؛ زیرا بصیرت با دیدن همراه می باشد و دیدن نوعی از فهم است که با دانش تفاوت دارد.
 
عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه بصیرت در دانشگاه‌ها بسیار ضروری است، گفت: بصیرت در همه جا لازم می باشد، ولی در دانشگاه ضروری تر به نظر می رسد؛ زیرا بصیرت نکته کلیدی برای جامعه علمی کشور است.
 
لاریجانی گفت: البته تبلیغات انتخاباتی به معنای بصیرت سیاسی نیست، بلکه بصیرت سیاسی شاه‌کلید این مسئله است.
 
وی با بیان اینکه دانشجویان ما به هر کشوری از دنیا بروند به کشور خودمان باز می‌گردند، گفت: بازگشت نخبگان نباید با تعهدات محضری صورت ‌گیرد، بلکه باید نخبگان را از نظر سیاسی به بصیرت برسانیم.
 
عضو شورای عالی امنیت ملی ادامه داد:‌ بصیرت سیاسی دارای سه رکن مهم است که فهم وضعیت، شناخت وظیفه و تشکیل اراده قیام برای انجام وظیفه جزو این ارکان محسوب می شود.
 
لاریجانی گفت: برای اینکه فرزندان ما بتوانند با شرایط فهم مقابله کنند باید بر اساس ارکان منطق نعمت، نقطه مرجع و انقلاب اسلامی حرکت کنند.
 
وی افزود: در حال حاضر دسترسی به منابع علمی نیز بسیار مهم است و در IPM سالانه 1.5 میلیارد تومان هزینه صرف دسترسی به منابع علمی می‌شود.
 
 ‌مذاکره با آمریکا تابو نیست
 
عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به بحث مذاکره ایران و آمریکا تصریح کرد: ‌اگر بحث مذاکره بعنوان بخشی از مصالح نظام مطرح شود، معقول است.
 
لاریجانی افزود: اگر بخواهیم برای رهایی از فشارهای اقتصادی بحث مذاکره با آمریکا را مطرح کنیم، درست نیست، ولی اگر مصالح نظام ایجاب کند با شیطان در قعر جهنم نیز مذاکره می‌کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: ‌مذاکره با آمریکا تابو نیست، بلکه باید تابع منافع ملی باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها