کد خبر: ۹۱۴۳۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۱۷ آبان ۱۳۹۱
بولتن نیوز: جنگ ایران و عراق همچنان دراری ابعاد ناشناخته ای است که روز به روز چهره از زوایای پنهان آن برداشته می شود.

اخیرا قتلی در کوه های آلپ فرانسه به وقوع پیوسته است که به عقیده کارشناسان مقتول جعبه سیاه یکی از تراست های مالی بود که در جنگ ایران و عراق به تامین مالی رژیم بغداد می پرداخت.



به گزارش بولتن نیوز به نقل از ایندیپندنت، مهندس بریتانیایی«سعد حلی» که در کوه های آلپ فرانسه به قتل رسیده با تراست سِری 15 میلیون پوندی و پرداخت رشوه به رژیم صدام حسین در ارتباط بوده است.

طبق منابع اطلاعاتی این تراست که دربهشت مالیاتی لیختن اشتاین راه اندازی شد و یکی از صدها شرکتی بود که توسط حاکم مستبد عراق و شرکای او در سرتاسر جهان برای مخفی کردن و شستشوی پول هائی مورد استفاده قرار می دادند که از برنامۀ "نفت در برابر غذای" سازمان ملل متحد عایدشان می شد.

کنترل ایمیل و شنود تلفن همراه این مهندس عراقی تبار که توسط سازمان اطلاعات سوئیس FIS صورت گرفته و از آنجا به همتایان آلمانی شان ارسال شده، نشان می دهد که سعد ال حلی مدت کوتاهی پیش از کشته شدن، احتمالا به پول ها یا بخشی از آن نزدیک شده بوده است.

آل حلی 50 ساله(ساکن سوری، شهری کوچکی درجنوب انگلیس)، اقبال همسر47 ساله اش ، مادر همسرش و یک دوچرخه سوار فرانسوی در ماه سپتامبر و در تفرجگاهی در نزدیکی دریاچۀ انسی واقع در شرق فرانسه به ضرب گلوله کشته شدند.



پلیس فرانسه از این صحنۀ کشتار پریشان و دستپاچه شد؛ کشتاری که در آن زینب دختر هفت سالۀ آل حلی به شدت مجروح شد و خواهر چهارساله اش زینا نیز به شدت صدمه دید.

منابع آگاه روز یکشنبه گفتند که ایمیل های حلی نشان می دهد که آل حلی، با شماره حسابی در سوئیس به مبلغ 840.000 پوند دسترسی داشته که قرار بود دستورات بیشتری از بغداد دریافت کند اما این دستورات یا دریافت نشده و یا اینکه منابع اطلاعاتی نتوانسته اند آنها را ازطریق ایمیل ها ردیابی کنند.

گزارش شده که کاظم( پدر مرحوم وی) زمانی به حزب بعث صدام حسین نزدیک بوده است اما در دهۀ هفتاد با این حاکم ستمگر اختلاف پیدا کرده و از عراق به انگلیس فرار کرده است. این امر هم به نوبۀ خود دلیلی بر این مدعاست و نشان می دهد که احتمالا وظیفۀ اصلی کاظم، مدیریت و رسیدگی به حساب های بانکی مخفی رژیم صدام بوده است.

قرار بود برنامۀ "نفت در برابر غذا"، این امکان را برای عراق فراهم کند تا بتواند مواد غذایی و سایر ملزومات را با درآمد حاصل از فروش قانونمند و منظم نفت خریداری کند.

محققان ایالات متحده بعدها دریافتند که رژیم صدام از طریق فروش نفت به کشورهای همسایه و رشوه و جریمه های غیرقانونی اضافه بار و غیره ، میلیاردها پوند پول نقد به چنگ آورده است.

 

دیوید آفهاوسر(مشاور سابق وزارت خزانه داری آمریکا) که جستجوی جهانی دارایی های صدام را تا سال 2004 رهبری می کرد ، می گوید:

"میلیاردها پوند از این دارائی ها، به حساب نیامده و جایی ثبت نشده و بیشتر این مبالغ در خارج از کشور پنهان شده است."

 
محققان آلمانی در مورد تراستِ لیختن اشتاین به سرویس های اطلاعاتی فرانسه اطلاعاتی داده اند و هفته گذشته ادعا شده که آل حلی به حسابی به نام پدرش در ژنو هم دسترسی داشته است.

اریک میلود ، دادستان انسی تایید کرد که امور مالی آل حلی و پیوند های او عراق در راس دستور کار این محققان قرار داشت.

وی گفت مطلقا هیچ چیزی در مورد ارتباط با لیختن اشتاین نمی دانسته و سرویس های اطلاعاتی آلمان یا سوئیس، اطلاعات چندان مهمی به دست نیاورده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها