کد خبر: ۹۱۳۴۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۱۷ آبان ۱۳۹۱
حقوقدان سیاه‌پوست 4 سال دیگر هم در کاخ سفید باقی می‌ماند. این مساله را صبح امروز شبکه خبری سی‌ان‌لن با اعلام نتایج آرای الکترال باراک اوباما و میت رامنی اعلام کرد.
به گزارش رجانیوز، دموکراسی مدل آمریکایی همچون سال 2004 بار دیگر در سال 2012 خود را به رخ کشید و با وجود انتخاب رامنی از سوی تعداد بیشتری از مردم کشور آمریکا، اوباما توانست به ریاست جمهوری این کشور برسد. این بدین معنی است که گرچه تعداد مردمی که به رامنی رای دادند 2 میلیون نفر بیشتر است اما به خاطر اینکه تعداد آراء الکترال ایالتهایی که رامنی بیشتر در آنها رای آورده، کمتر از اوباماست، وی نتوانست به کاخ سفید راه یابد.
 
به رغم اذعان بسیاری از کارشناسان مبنی بر یکی بودن مجموعه سیاست‌های دولت آمریکا در صورت انتخاب هرکدام از دو جناح، این انتخابات همچون سال 2004، بار دیگر نشان داد که سیستم رای گیری در آمریکا به گونه ای است که آراء مردمی تعیین کننده منتخب اصلی نیست و به طور سیستمی و رسمی، تقلبی آشکار در انتخابات صورت می‌گیرد. چرا که آراء مردم، به صورت ناخودآگاه به بی ارزش و با ارزش تقسیم شده است.
 
بر اساس قانون انتخابات آمریکا هر کدام از نامزدهای ریاست جمهوری در این کشور برای ورود به کاخ سفید به 270 الکترال کالج نیاز دارند. از سال 1960میلادی تاکنون تنها بیل کلینتون توانسته بود به عنوان نامزد دمکرات‌ها برای دو دور متوالی رییس جمهور آمریکا شود.
 
 
در این دوره از انتخابات بیش از دو میلیارد و 600 میلیون دلار هزینه تبلیغات نامزدها شده است که یک رکورد جدید در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا محسوب می شود. در انتخابات ریاست جمهوری این دوره دستگاه‌های شمارش آرا در برخی از ایالت ها دچار اشکال شدند و به همین دلیل شائبه تقلب در انتخابات قوت گرفت.
 
انتخابات آمریکا روز سه‌شنبه ساعت 7 صبح  به وقت محلی آغاز شد و تا 23 ادامه داشت. این انتخابات 7 میلیارد دلاری در شرایطی برگزار شد که دغدغه اصلی رای‌دهندگان مسائل اقتصادی و بیکاری در جامعه آمریکا بود. در این میان نظرسنجی‌های قبل از انتخابات از رقابت نزدیک و شانه به شانه دو رقیب دموکرات و جمهوریخواه حکایت داشت.
فارس در این زمینه نوشت: از طرفی انتخاب اوباما برای تکیه بر مسند قدرت در واشنگتن  همزمان با انتخابات میاندوره‌ای سنای آمریکا صورت می‌گیرد  که می‌تواند آن را انتخابات فراموش شده نامید.  با توجه به اینکه هیچکدام  از احزاب در سنا اکثریت 60 درصدی را نمی تواند از آن خود کند، اوباما برای دریافت مصوبه از سنا در آینده باید با جمهوریخواهان در سنا نیز دست و پنجه نرم کند، چرا که در صورتی که کنگره تایید نکند اوباما حتی قادر به پرداخت قبض تلفن خود نخواهد بود.
 
اما اوباما که چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری هر گونه تصمیم‌گیری درباره مسائل مهم و حیاتی را به بعد از مشخص شدن نتایج آراء موکول کرده بود، اکنون با چالش‌های داخلی و خارجی بیشماری روبروست که برخی از آنها همچون بحران اقتصادی میراث دوران جرج بوش است و بعضی دیگر یا ماحصل سیاست‌های اتخاذی او یا نتیجه تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای بوده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها