کد خبر: ۹۱۰۵۹
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۱۶ آبان ۱۳۹۱
به رغم امضاء ۷۳ عضو فراکسیون رهروان ولایت؛
سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت تصریح کرد: سوال از رییس‌جمهور فراکسیونی نبوده است؛ عده‌ای می‌خواهند فراکسیون رهروان را در مقابل خودشان قرار دهند.

سیدرمضان شجاعی کیاسری، سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاکید کرد که سوال از رییس‌جمهور یک اقدام فراکسیونی نبوده است.

کیاسری در پاسخ به این سوال که چه کسانی به دنبال سوال از رییس‌جمهور هستند،‌ گفت: سوال از رییس‌جمهور حق نمایندگان است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه چرا تقریبا تمام از امضاکنندگان سوال از رییس‌جمهور از اعضای فراکسیون رهروان ولایت بودند، اظهار کرد: این احتمال وجود دارد که تعدادی از اعضای فراکسیون سوال را امضا کرده باشند اما معنی آن این نیست که فراکسیون یک اقدام تشکیلاتی برای انجام سوال از رییس‌جمهور انجام داده است.

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: من شخصا سوال از رییس‌جمهور را امضا کردم اما اصلا در جریان کار فراکسیونی نبودم. فراکسیون هیچ وقت تصمیمی برای طرح سوال از رییس‌جمهور نداشته است اما این حق نمایندگان است که از رییس‌جمهور سوال کنند.

شجاعی‌کیاسری با بیان اینکه مشکلات زیادی از جمله مشکل ارز در کشور وجود دارد، گفت: نمایندگان به جهت بررسی این مشکلات است که به دنبال سوال از رییس‌جمهور هستند.

وی اظهار کرد: اگر قرار بود فراکسیون رهروان ولایت با یک اقدام تشکیلاتی به دنبال طرح سوال از رییس‌جمهور باشد حداقل باید اعلام حمایت می‌کرد اما فراکسیون رهروان ولایت تصمیم گرفته است که در مورد طرح سوال از رییس‌جمهور دخالت نکند.

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت در پاسخ به این سوال که به چه علت تعداد زیادی از اعضای فراکسیون رهروان سوال از رییس‌جمهور را امضا کردند، گفت: این تلقی درستی نیست چرا که تعداد زیادی از افرادی که امضای خود را پای طرح سوال از رییس‌جمهور پس گرفته‌اند هم از اعضای فراکسیون بوده‌اند.

شجاعی‌کیاسری در پاسخ به اصرار خبرنگار ایسنا در مورد اعلام برخی از اسامی اعضای فراکسیون که امضای خود را در طرح سوال از رییس‌جمهور پس گرفته‌اند، از اشاره به اسامی خودداری کرد و مجددا تاکید کرد که تعدادی از اعضای فراکسیون امضای خود را پس گرفته‌اند در صورتی که اگر طرح سوال از رییس‌جمهور یک اقدام فراکسیونی بود نباید چنین اتفاقی می‌افتاد.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از اعضای فراکسیون امضای خود را از طرح سوال از رییس‌جمهور حذف کردند، گفت: اعداد را در اختیار ندارم اما تاکید می‌کنم که چون این اقدام فراکسیونی نبوده است، فراکسیون در آن دخالت نمی‌کند و به همین دلیل است که ما از طرف فراکسیون اعلام کرده‌ایم که رهروان ولایت از طرح سوال از رییس‌جمهور حمایت نمی‌کنند.

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه آیا لابی اعضای فراکسیون با یکدیگر در افزایش تعداد امضاهای اعضای فراکسیون در طرح سوال از رییس‌جمهور موثر بوده است یا نه؟ ابراز داشت: هیچ لابی در کار نیست اما تعدادی از امضاکنندگان به جعل، گرایش خودشان را در هنگام امضای طرح سوال از رییس‌جمهور "رهروان ولایت" ‌اعلام کرده‌اند. در واقع بسیاری از امضاکنندگان اصولگرا هستند اما اینکه جلوی همه امضاها عنوان فراکسیون رهروان ولایت نوشته باشد جعل است.

این ادعا در حالی مطرح می‌شود که از 76 امضاء طرح سوال از رییس جمهور 73 نفر عضو فراکسیون رهروان ولایت هستند.

شجاعی‌کیاسری تصریح کرد: تعدادی از امضاکنندگان سوال از رییس‌جمهور، نمایندگان مستقل بودند اما اینطور نیست که هیچ کدام از اصولگرایان هم به دنبال سوال نبوده باشند.

وی با بیان اینکه بسیاری از امضاکنندگان طرح سوال از رییس‌جمهور عضو فراکسیون رهروان ولایت نیستند، گفت: این یک نوع بداخلاقی سیاسی است که عنوان فراکسیون رهروان ولایت را جعل کرده‌اند؛ دوستانی که اعتقاد به فرمایشات آقا دارند باید توجه داشته باشند که تاکید آقا همواره بر اتحاد قوا بوده است. این آقایان چطور به خودشان اجازه می‌دهند که با مطرح کردن خروج دسته‌جمعی از جلسه علنی مجلس و آبستراکسیون در یک قوه اختلال ایجاد کنند.

شجاعی‌کیاسری با بیان اینکه همین الان عده‌ای در مجلس استیضاح رییس مجلس را مطرح می‌کنند، تاکید کرد: سوال از رییس‌جمهور حق نمایندگان است و این مغایر با خواسته‌های رهبری نیست. چرا عده‌ای طرح سوال از رییس‌جمهور را ناشی از بی‌تدبیری مجلس می‌دانند.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسانی به دنبال این اقدامات هستند، اظهار کرد: همان آقایانی که یک تجربه ناموفق در ورود به ماجرای آقای مرتضوی را داشتند و در آنجا شکست خوردند حالا می‌خواهند حق مجلس را با پدرخواندگی و قیم‌مآبی زیر پا بگذارند در صورتی که ما در مجلس نماینده و نماینده‌تر نداریم. همه نمایندگان از وجه نمایندگی با هم برابر هستند و حق دارند سوال را مطرح کنند.

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت در پاسخ به این سوال که این اقدامات با چه هدفی انجام می‌شود، گفت: عده‌ای تاکید دارند که بگویند سوال از رییس‌جمهور یک کار تشکیلاتی بوده است که توسط رهروان ولایت مدیریت شده است در صورتی که اینطور نیست.

اگر ما اقدام تشکیلاتی کرده بودیم همه اعضای فراکسیون باید سوال را امضا می‌کردند یا حداقلش این بود که همه اعضای هیات رییسه فراکسیون باید سوال را امضا می‌کردند اما اینطور نشده است و تنها چند نفر از اعضا سوال را امضا کرده‌اند.

سخنان سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت در حالی مطرح می‌شود که از 76 امضاء طرح سوال از رییس جمهور 73 نفر عضو فراکسیون رهروان ولایت هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها