کد خبر: ۹۱۰۵۸
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۶ آبان ۱۳۹۱
نامه جمعی از طلاب و روحانیون کرمان به حجت اسلام رئیسی:
جمع کثیری از روحانیون و طلاب کرمانی حوزه علمیه قم طی نامه ای که به امضای آنان رسیده است خطاب به حجت السلام و المسلمین رئیسی دادستان محترم ویژه روحانیت شکایت خود را از عدم اجرای حکم صادر شده از طرف شورای عالی حوزه در خصوص دخل و تصرف های دو تن از اعضای هیأت مدیره مدرسه علمیه کرمانی ها بیان داشته اند.
به گزارش پایگاه 598، جمع کثیری ازروحانیون و طلاب کرمانی حوزه علمیه قم طی نامه ای که به امضای آنان رسیده است خطاب به حجت السلام و المسلمین رئیسی دادستان محترم ویژه روحانیت شکایت خود را از عدم اجرای حکم صادر شده از طرف شورای عالی حوزه در خصوص دخل و تصرف های دو تن از اعضای هیأت مدیره مدرسه علمیه کرمانی ها بیان داشته اند.

یک نسخه از این شکایت نامه در اختیار پایگاه 598 قرار داده شده است که در قسمتی از آن آمده است: در پی دخل و تصرف های دو تن از اعضای هیأت مدیره مدرسه علمیه کرمانی ها؛ حجت الاسلام مجید انصاری و حجت الاسلام محمد جواد کشمیری، در اموال و املاک وقفی متعلق به این مدرسه در کرمان و راور و اعتراض روحانیون و طلاب کرمانی حوزه علمیه قم به عملکرد آنان و درخواست از شورای عالی حوزه برای ورود به این مسأله، حضرت آیت الله مؤمن«حفظه الله» از طرف شورای عالی حوزه مأمور رسیدگی به این مسأله شدند.

ایشان پس از انجام تحقیقات گسترده و تشکیل چندین جلسه دادگاه با حضور همه طرف ها، حکم جامعی را صادر کردند که بر طبق آن، تمام تصرفات آقایان مجید انصاری و محمد جواد کشمیری در اموال و املاک متعلق به مدرسه علمیه کرمانی ها، غیر شرعی و غیر قانونی بوده و بر این اساس، این دو نفر از تولیت مدرسه و اداره املاک و اموال وقفی آن خلع شده اند.

انتظار طلاب کرمان این بود که این حکم سریعا اجرا شود و مدرسه کرمانی ها محیطی برای تربیت محققان و پژوهشگران علوم دینی گردد و اموال متعلق به آن نیز در همین مسیر مورد استفاده قرار گیرد.

در قسمتی از این نامه آمده است: مطالبه روحانیون و طلاب کرمانی حوزه علمیه قم، اجرای حکم صادر شده توسط حضرت آیت الله مؤمن است. همچنین با توجه به اینکه این حکم تنها ابعاد حقوقی عملکرد آقایان انصاری و کشمیری را مورد توجه قرار داده است، از دادگاه ویژه روحانیت می خواهیم ابعاد کیفری این تصرفات را رسیدگی نماید.

تصویر شکوائیه طلاب کرمانی در ذیل می آید:















نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها