کد خبر: ۹۱۰۱۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۱۶ آبان ۱۳۹۱
يک تحليل‌گر امور امنيتي و اطلاعاتي به پرس تي‌وي مي‌گويد، مدير يوتلست، شرکت خدمات ماهواره‌اي مستقر در فرانسه يک اسرائيلي است و اهداف آن از سوي گروه‌هاي افراطي اسرائيلي ديکته مي‌شود.
 
به گزارش الف، گوردون داف در گفت‌وگو با پرس تي‌وي اظهار داشت، يوتلست يک شخص است و نه يک سازمان. يوتلست مي‌گويد اروپايي است؛ اما در حقيقت اسرائيلي است. ميشل د روزن مثلا فرانسوي که هدايت يوتلست را بر عهده دارد، يک اسرائيلي است؛ سازماني با سهام‌داران اسرائيلي؛ سازماني که دستورات تماما از درون اسرائيل، از سوي فتنه‌جويان فوق ملي‌گراي رژيم ليکوديستي نتانياهو به آن ديکته مي‌شود.
 
وي توضيح داد که اين شرکت به مانند يک «خفه کننده» متعلق به اسرائيل است که تاسيس شده تا مطمئن شوند، "تمامي ارتباطات، جريانات و حتي موضوعات خصوصي با اجازه» اسرائيل باشند.
 
داف با انتقاد شديد از سکوت کشورهاي اروپايي درباره ممنوعيت پخش برنامه‌هاي کانال‌هاي ما‌واره‌اي ايراني در اروپا گفت، وقتي يوتلست تصميم گرفت تا صداي ايران را قطع کند و به آزادي بيان در اروپا پايان دهد، بعضي‌ها حرف‌هايي زدند اما هيچ‌کس به سوي اسرائيل و خواسته آن‌ها براي «سياه جلوه دادن چهره ايران» اشاره‌اي نکرد.
 
اين تحليل‌گر امور امنيتي افزود، سازماني در پس سازماني ديگر؛ همه‌گي کنترل کننده مخالفان، بخش از «تئوري بازي جنگ» اسرائيل هستند که از خشم خود درست‌بيني و مطابق معمول در جهتي نادرست سربرآورده‌اند.»
 
در يک اقدام اشکارا ناقض آزادي بيان، در ۱۵ اکتبر (۲۴ مهر)، يوتلست به شرکت‌خدمات رسانه‌اي، آرکيوا دستور داد تا پخش چندين شبکه ماه‌واره‌اي ايران، از جمله پرس تي‌وي را متوقف کند.
 
در تنها بيانيه منتشر شده از سوي اين سازمان دراين‌باره آمده است که اين تصميم بر مبناي تحريم‌هاي مضاعف شوراي اتحاديه اروپا گرفته شده و مورد تائيد مقامات رسانه‌اي فرانسه قرار گرفته است؛ اين درحالي است که يک سخنگوي اتحاديه اروپا به پرس تي‌وي گفته است که تحريم‌ها چنين دستوري را شامل نمي‌شود.
 
مايا کوچينچيک، سخنگوي کاترين اشتون، مسئول امور خارجي اتحاديه اروپا در گفت‌وگو با پرس تي‌وي اظهار داشت، بايد بگويم که اين تصميم يوتلست و آکيوا است و بايد از خود آن‌ها دراين‌باره سئوال کنيد؛ اين تصميم آن‌هاست.
 
وي افزود، اتحاديه اروپا ... ابزارهاي محدود کننده‌اي را عليه ايران تصويب کرده است اما آن‌ها بر مسائل مالي، انرژي، تجارت و حمل‌ونقل متمرکز هستند و نه ارتباطات. و هيچ موردي که يوتلست بر مبناي آن چنين اقدامي را انجام داده باشد در آن وجود ندارد.
 
با اين حال، پس از اظهارات سخنگوی کاترین اشتون، يوتلست گفت‌وگو با پرس تي‌وي براي ابراز دلايل تصميم قطع رسانه‌هاي ايران از خدمات تلويزيون ماه‌واره‌اي خود را رد کرده است.
 
دومينيک پارادالي، رييس اتحاديه ملي روزنامه‌نگاران به پرس تي‌وي گفته است، براي ما کاملا غيرقابل‌قبول است که يک شرکتي اين چنين رسانه‌هاي يک ملتي را قطع کند. تصميم يوتلست ناديده گرفتن اهميت آزادي بيان و جريان آزاد اطلاعات است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها