کد خبر: ۹۰۸۴۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۱۵ آبان ۱۳۹۱
تیم ملی فوتبال ایران فردا در دیداری تدارکاتی به مصاف تاجیکستان می‌رود.
به گزارش ایسنا، ملی‌پوشان فوتبال ایران که خود را برای دیداری حساس برابر ازبکستان در مرحله انتخابی رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل آماده می‌کنند، عصر سه‌شنبه در یک بازی تدارکاتی به مصاف تیم ملی تاجیکستان می‌روندکه هیچ نام و نشانی در دنیای فوتبال ندارد.
 
تیم‌های ملی ایران و تاجیکستان تا به حال دو بار روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند که هر دو بازی با پیروزی قاطع ملی‌پوشان ایران همراه بوده است. تاجیکستانی‌ها که در حال حاضر در رتبه 136 دنیا قرار دارند چهار بازی اخیر بین‌المللی خود را با شکست پشت سر گذاشته‌اند و در طول دو سال گذشته فقط یک بار پیروزی را در کارنامه‌ی خود ثبت کرده‌اند که آن هم مقابل هند بوده است.
 
هرچند کی‌روش روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته بود علت انتخاب تاجیکستان، شباهت نوع بازی این تیم به ازبکستان نیست اما ایران در حالی به مصاف این تیم می‌رود که تنها نقطه اشتراک دو تیم ایران و تاجیکستان، زبان آن‌هاست و دو تیم از لحاظ سطح فنی، تاکتیکی،‌تکنیکی و سابقه در فوتبال به هیچ وجه قابل مقایسه با هم نیستند.
 
بهترین رتبه تاجیکستان در رنکینگ فیفا رتبه 114 بوده که این تیم در سال 1997 میلادی در این مکان قرار گرفته است.
 
تیم ملی تاجیکستان متشکل از بازیکنان لیگ داخلی این کشور است که بیشتر آن‌ها در تیم استقلال تاجیکستان بازی می‌کنند.
 
تیم ملی فوتبال که پس از انجام بازی‌های هفته چهاردهم لیگ برتر و از روز جمعه به اردو رفته است، در حال حاضر با 26 بازیکن تمرین می‌کند و قرار است پس از دیدار ایران با تاجیکستان سرمربی پرتغالی تیم ملی نفرات نهایی را برای بازی با ازبکستان اعلام کند.
 
به گزارش ایسنا، دیدار تیم‌های ملی ایران و تاجیکستان ساعت 16:30 روز سه‌شنبه با قضاوت یدالله جهانبازی در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها