کد خبر: ۹۰۸۱
زمان انتشار: ۱۵:۰۲     ۲۰ بهمن ۱۳۸۹
عضو شوراي عالي سينما با يادآوري اينكه نقد رويدادهاي جامعه در ذات هنر هفتم قرار دارد در عين حال گفت: گاهي شاهد توليد و عرضه برخي از آثار سينمايي چركي هستيم كه به هيچ عنوان زيبنده تاريخ و فرهنگ ما نيست.
'احمد نجفي' در حاشيه بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر به خبرنگار فرهنگي ايرنا، افزود:
آثاري كه فقط براي جايزه گرفتن از برخي جشنواره هاي سينمايي بيروني ساخته مي شود در نهايت به سينماي بومي ضربه زده و موجب دلزدگي و دوري مخاطبان داخلي از سينما مي شود.
بازيگرباسابقه سينما در ادامه به جشنواره فيلم فجر اشاره كرد و گفت: برپايي اين رويداد ارتقاي سالانه كيفي و كمي توليدات سينمايي كشور و ترغيب فيلمسازان براي توليدات بهتر در سال هاي آينده را در ذات خود دارد.
نجفي افزود:جشنواره بين المللي فيلم فجر در صورت برنامه ريزي مناسب و ثبات مفهومي در حوزه برگزاري مي تواند در رشد سينماي ايران تاثير بسزايي داشته باشد.
عضو شوراي عالي سينما با يادآوري اينكه هجوم فيلم هاي 90 دقيقه اي- تلويزيوني در سالهاي اخير به بدنه سينمايي كشور از نظر محتوايي زيان وارد كرده است،افزود: عده اي از تهيه كننده ها بر اين باورند كه بايد با آثار تله فيلمي رقابت كنند و نيازي به ارتقاي فيلم هاي سينمايي نيست.
بازيگر پيشكسوت سينما گفت: ارايه آثار استاندارد و فاخر نبايد به چند كارگردان در سينما و تلويزيون محدود شود.رقابت به عنوان اصلي براي پيشرفت ، ايجاد جذابيت و توجه در كيفيت مي تواند زمينه رشد و بالندگي سينما را فراهم كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها