کد خبر: ۹۰۴۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۱۹ بهمن ۱۳۸۹
جانشين نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران گفت: وجه تمايز فتنه آينده كه موجب عمق آن خواهد شد حضور بدون نقاب افرادي است كه اسم انقلاب را با خود به همراه دارند.

به گزارش 598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمين مجتبي ذوالنور دوشنبه شب در سلسله نشست‌هاي بصيرت كه در مسجد اهل‌بيت قم برگزار شد، با بيان اينكه بعضي‌ها در مسئله قائم مقام رهبري دچار لغزش شدند، تصريح كرد: برخي بعد از همين موضوع بود كه با انقلاب دچار مشكل شدند.
وي افزود: تلاش آن هنگام برخي تلاش در راستاي امام‌زدايي بود و امام در آن دوران خون دل‌هاي فراوان خوردند و اهانت‌هاي فراواني به ايشان شد.
جانشين نماينده ولي‌فقيه در سپاه با بيان اينكه دوم خرداد از ديگر فتنه‌هايي بود كه بسياري از افراد در آن لغزيدند، بيان داشت: البته بعضي از افراد بعد از يك مدت سكوت از اين اقدام خود توبه كردند و بعضي‌ها حتي سالگرد دوم خرداد و سوت و كف‌هاي آنان در روز شهادت را به چشمان خود ديدند و آن هنگام هم برخي توبه كردند و كنار كشيدند و برخي باز گستاخانه به راه خود ادامه دادند.
وي افزود: با توجه به شرايطي كه در زمان اين جريان حاكم شد مردم اين جريان را شناختند و در انتخابات‌هاي بعد دست رد به سينه آنها زدند.
ذوالنور با بيان اينكه اصلاح‌طلبان يقين داشتند كه برنده انتخابات اصولگراها هستند، خاطرنشان كرد: آنها از همان ابتدا در تلاش براي ساماندهي يك فتنه بودند.
وي تصريح كرد: آنها در 23 خرداد در منزل برخي از همين سران فتنه جلسه‌اي را برگزار كردند و با هم به اين نتيجه رسيدند كه بگويند تقلب در انتخابات صورت پذيرفته است، تا نسبت به ابطال انتخابات اقدام كنند كه شوراي نگهبان مواضع آنها را تشخيص داد و حتي حاضر شد 10 درصد صندوق‌ها را بازشماري كند كه آنها حتي يك برگ سند را هم براي اثبات اين ادعاي دروغين ارائه نكردند.
وي افزود: آنها با كاركرد انتخاباتي و جريان سازي نامه‌اي سرگشاده را هم به رهبري نوشتند كه قبل از اينكه به دست رهبري برسد در دست رسانه‌هاي بيگانه قرار داشت.
جانشين نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران با بيان اينكه دو عامل موجب شكست آنها شد، گفت: عامل اول اين شكست، نقش رهبري و عامل ديگر تدبير رهبري و بصيرتي كه مردم داشتند بود و مردم به دليل آشنايي كه با نظام و انقلاب داشتند اجازه ندادند تا اتفاقي صورت پذيرد و هيچگاه اين اجازه را هم نخواهند داد.
وي با اشاره به اينكه برخي ابتدا مخالفت خود را با امام مشخص نكردند و امروز اقدامات آنها نشان مي‌دهد كه از راه امام فاصله داشته‌اند، گفت: اگر كسي در همان اوايل انقلاب در برابر امام ايستادگي مي‌كرد شكسته مي‌شد و برخي به همين دليل بود كه چهره واقعي خود را آن زمان نشان ندادند.
ذوالنور با اشاره به برخي از شعارهاي مراسم تشييع آقاي منتظري از جمله «منتظري كجايي، كه موسوي تنها شده»، بيان داشت: همين افراد ادعا داشتند كه ميرحسين موسوي وزير امام بوده و خط امام را مي‌پيمايد در حالي كه خط امام با خط منتظري فاصله فراوان دارد، مگر مي‌شود موسوي كه در كنار منتظري قرار دارد به خط و نظرات امام هم نزديك باشد.
وي با اشاره به سكوت سران فتنه در هتك حرمت به امام و روز عاشورا گفت: بحث سران فتنه بحث انتخابات نيست.
ذوالنور در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه اين هتك حرمت كنندگان عاشورا دامن سران فتنه را رها نخواهند كرد، بيان داشت: سران فتنه يك بستر طبيعي را براي عقده گشايي آنها عليه نظام فراهم كرده‌اند.
وي افزود: نقش سران فتنه مثل نقش نخ تسبيحي است كه دانه‌هاي مختلفي را كنار هم نگاه داشته است.
جانشين نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: وقتي موسوي خوئيني‌ها مي‌گويد در زمان امام هم در خصوص اصل ولايت فقيه دچار مشكل بوده‌ايم و وقتي امروز در خصوص نظرات امام اينگونه مي‌گويند فردا هم امام را دچار اشتباه مي‌دانند.
وي با بيان اينكه به تدريج اين جريانات بر ملا مي‌شوند، گفت: در فتنه آينده هم كساني كه در عرصه حضور نداشته‌اند و نسبت به ولايت فقيه حرفي داشته و دارند خود را رو مي‌كنند.
وي افزود: به يقين در آينده كساني كه زخم خورده نظام ديني و اسلامي هستند با هم در يك جهت حركت خواهند كرد.
ذوالنور ادامه داد: آنها در زمان وزارت مرتضي حاجي رساله برخي از مراجع را وارد مدارس مي‌كردند تا مرجع سازي كرده و تاكيد مي‌كردند كه اگر جوانان خواستند مرجع انتخاب كنند آنها را انتخاب كنند تا در آينده مرجعي براي حركت خود داشته باشند.
وي اذعان داشت: امروز در حقيقت عقبه ديني و فقهي مخالفان مي‌خواهند جرياناتي را در حوزه ايجاد كنند و امروز هم خيلي عقبه‌ها پوشيده نيست.
وي با بيان اينكه وجه تمايز فتنه آينده كه موجب عمق آن خواهد شد حضور بدون نقاب افرادي است كه اسم انقلاب را با خود به همراه دارند، تصريح كرد: آنها كساني هستند كه نان سوابق گذشته خود را مي‌خورند.
نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران تصريح كرد: بايد با فعاليت‌هاي بصيرتي از گسترش دامنه اين روند جلوگيري كرده و آرمان انقلاب را تقويت كرد.
جانشين ولي‌فقيه در سپاه پاسداران با بيان اينكه آقاي لاريجاني به عنوان رئيس مجلس بايد مواضع خود را شفاف بيان كند، گفت: رهبري بارها در خصوص شفاف شدن موضع مسئولان تاكيد داشته‌اند و بايد اين شفاف سازي از سوي ايشان صورت پذيرد تا تخريب جريان خودي را به همراه نداشته باشد.
وي افزود: نسبت به مواضع لاريجاني در جريان فتنه نقد و گلايه داريم كه با وجود همين فرمان رهبري تاكنون موضع خود را مشخص نكرده‌اند.
ذوالنور با بيان اينكه تريبون نماز جمعه از ‌هاشمي گرفته نشده است، تصريح كرد: كسي ايشان را از نماز جمعه منع نكرده است و اگر آقاي‌هاشمي موضع خود را تغيير دهد در نگرش مردم به وي تغيير حاصل مي‌شود.
وي ادامه داد: ‌هاشمي تريبون مجمع تشخيص مصلحت را دارد و حتي مي‌تواند بعد از هر جلسه با خبرنگاران مصاحبه كند و يا در دفتر خويش كنفرانس خبري برگزار كند.
ذوالنور در پايان تصريح كرد: فتنه‌گران كساني را كه مرگ بر ضد ولايت فقيه مي‌گويند را هدف قرار داده‌اند و سخنان آقاي‌هاشمي بايد به گونه‌اي باشد كه مطابق با ارزش‌هايي باشد كه مردم به آن اعتقاد دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها