کد خبر: ۹۰۲۸
زمان انتشار: ۱۷:۵۹     ۱۸ بهمن ۱۳۸۹
به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، در حالی که افکار عمومی دنیا در کنار مردم مصر خواستار کناره‌گیری دیکتاتور این کشور و محاکمه حسنی مبارک هستند، شماری از روزنامه‌های آلمان گزارش داده‌اند که در صورت کناره‌گیری مبارک از ریاست‌جمهوری مصر، دولت آلمان آمادگی آن را خواهد داشت تا به او پناهندگی سیاسی بدهد.
برخی روزنامه‌های آلمان به نقل از یکی از اعضای ارشد حزب حاکم آلمان گفته‌اند که اعطای پناهندگی سیاسی به حسنی مبارک "به خاطر ملاحظات بشردوستانه" مجاز است!
این مقامات دولت آلمان البته به این مسئله اشاره‌ای نکرده‌اند که اعطای پناهندگی به دیکتاتوری که طی 30 سال گذشته حقوق اولیه مردم کشورش را هم نقض کرده‌ است، بر اساس کدام یک از ملاحظات "بشردوستانه" صورت می‌گیرد.
مبارک که 82 ساله است، چندی پیش برای معالجات پزشکی به آلمان سفر کرده بود. روزنامه نیویورک‌تایمز نیز چندی پیش از طرح دولت آمریکا برای حذف آبرومندانه مبارک و انتقال وی به آلمان به بهانه انجام معالجات پزشکی خبر داده بود.
 آمریکا و اروپا بعد از آنکه متوجه شدند ادامه حیات حکومت مبارک به دلیل قیام مردم مصر ممکن نخواهد بود، به دنبال جایگزین کردن وی با یک مهره غرب‌گرای دیگر هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها