کد خبر: ۹۰۲۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۲     ۱۲ آبان ۱۳۹۱
نمایشگاه مطبوعات (۱۰)/ رامین مهمانپرست در غرفه پایگاه ۵۹۸:
فتنه ای که به نظر می آید یک جریان مرموز به دنبال آن است درگیر نمودن مسلمانان با جنگ های مذهبی در نقاط مختلف جهان است و شاید ادامه همان تئوری جنگ تمدن ها باشد و مباحثی باشد که مسلمانان با مذاهب مختلف درگیری پیدا کنند و اگر موفق شوند که به توطئه جنگ مذهبی بین مسلمانان و بودایی ها دامن بزنند این اصلاً روند خوبی نخواهد بود برای مسلمانانی که در کشورهایی به صورت اقلیت حضور دارند.
رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با حضور در غرفه پایگاه 598 در پاسخ به سوال خبرنگار درباره وضعیت مسلمانان میانمار اظهار داشت: مسئله ای که اکنون در میانمار اتفاق می افتد سابقه قدیمی از اختلافات اقوام در این کشور است که این اختلافات باعث محرومیت مسلمانان از حقوق شهروندی یشان شده است و این درگیری ها هر روز گسترش پیدا می کند.


وی افزود: همه کشورهای اسلامی می توانند نقش جدی در ارتقاء وضع معیشتی مسلمانان در میانمار داشته باشند و از طریق همکاری با دولت میانمار همکاری هایی را تعریف کنند تا که وضعیت مسلمانان این کشور بهبود یابد.

مهمانپرست گفت: فتنه ای که به نظر می آید یک جریان مرموز به دنبال آن است درگیر نمودن مسلمانان با جنگ های مذهبی در نقاط مختلف جهان است و شاید ادامه همان تئوری جنگ تمدن ها باشد و مباحثی باشد که مسلمانان با مذاهب مختلف درگیری پیدا کنند و اگر موفق شوند که به توطئه جنگ مذهبی بین مسلمانان و بودایی ها دامن بزنند این اصلاً روند خوبی نخواهد بود برای مسلمانانی که در کشورهایی به صورت اقلیت حضور دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان بیان داشت: استکبار در مجموعه جهان اسلام به دنبال دامن زدن به اختلافاتی چون درگیری های شیعه و سنی می باشد و همه اینها می تواند فقط به نفع رژیم صهیونیستی باشد و این یک فتنه بزرگ است تا درگیری ها جنبه مذهبی پیدا نکند.

ایشان تصریح نمودند : ما از طریق تماس هایی که با دولت میانمار داشتیم آمادگی یمان را برای همکاری با این کشور برای ایجاد ثبات در آن کشور اعلام کرده ایم ولی در واقع این امر نیاز به یک درک درست از شرایط واقعی منطقه و تلاش همه کشورهای اسلامی دارد.

وی گفت: در حاشیه اجلاس نم در ملاقات با وزیر خارجه کشورمان در این خصوص صحبت شد و درست است که ما در میانمار سفارت نداریم ولی همه مسائل مربوط به میانمار در سفارت ما در تایلند پیگیری می شود و سفیر ما در تایلند سفیر ما در میانمار هم هست و در حال برنامه ریزی برای راه اندازی سفارت در میانمار در آینده نزدیک هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۱
۱
۰
خسته نباشی آقای مهمانپرست
فقط گزارش و اظهار نظر های بی حاصل ما تمام شدن تعرض به جان مسلمانان مظلوم میانماریم.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها