کد خبر: ۹۰۰۷
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۱۸ بهمن ۱۳۸۹
به گزارش خبرنگار مشرق، فاکس‌نیوز ادعا کرده است که مقامات آمریکا به این شبکه گفته اند، کتابی ایرانی که عملیات استشهادی را تحسین و تجلیل می‌کند در صحرای آریزونا درست در شمال مرز آمریکا-مکزیک یافت شده است.
فاکس‌نیوز کتاب حاضر را اینگونه توصیف کرد: نام این کتاب "به یاد شهدای ما" است، و توسط یک مامور "گشت مرزی آمریکا" خارج از پست فرعی "کاسا گراند" پیدا شد که در حال گشت زنی، مسیری بود که معروف به قاچاق مهاجران و مواد مخدر است. این کتاب که در ایران به چاپ رسیده، شامل زندگینامه‌های شهدای عملیات استشهادی اسلامی و دیگر شبه نظامیان اسلامی است که در زمان انجام حملات کشته شده‌اند.
بر اساس اسناد داخلی اداره "گمرکات و حفاظت مرزی آمریکا" این کتاب شامل نامه‌هایی از شهیدان عملیات استشهادی به خانواده‌های آنها و همین‌طور برخی از آخرین خواسته‌ها و وصیتنامه‌‌های آنهاست.
فاکس نیوز ضمن تروریست خواندن این افراد گفت که: هر صفحه زندگینامه شامل "نام تروریست، تاریخ مرگ و چگونگی کشته شدن آنهاست."
مامورین آمریکایی همچنین گفتند به نظر می‌رسد کتاب مذکور دستکم به مدت چندین روز یا چندین هفته در معرض شرایط آب و هوایی بیابان بوده است.
مقامات آمریکایی به فاکس نیوز گفتند که هیچ کسی در آن منطقه در زمانی که کتاب پیدا شده حضور نداشته و هیچ بازداشتی در رابطه با آن کتاب صورت نگرفته است.
یک مقام وزارت امنیت داخلی آمریکا در بیانیه‌ای گفت: در حال حاضر، این وزارتخانه هیچ‌گونه اطلاعات قابل قبولی درباره گروه‌های تروریستی که در مرز جنوب غربی عملیاتی انجام دهند، ندارد.
مقامات آمریکایی تصویری از کتاب را در اختیار فاکس نیوز قرار نمی‌دهند یا نگفته‌اند به نظر آنها این کتاب چه مدت زمانی در بیابان افتاده بوده است.
اگرچه این خبر برای فاکس نیوز و همچنین راشاتودی،خبر مهمی محسوب شد و شبکه فاکس گفت که این امر سبب نگرانی و وحشت در آمریکا شده است؛ اما به نظر می رسد این خبر صرفا برای ایران هراسی منتشر شده باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها