کد خبر: ۸۹۷۴۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۰۹ آبان ۱۳۹۱
نماینده مجلس شورای اسلامی تحریم را وسیله ای برای التهاب و فشار به مردم و حاکمیت ایران دانست.
کریمی قدوسی در گفتگو با ندای انقلاب با بیان اینکه در برخی محافل و توسط برخی چهره های سیاسی گفته می شود نتیجه تحریم ها بسته به نتیجه انتخابات آمریکا دارد، تفکری کاملا اشتباه است، اظهار داشت: آمریکاییها از تحریم ها به عنوان یک ابزار فشار همیشه استفاده کرده و می کنند و رئیس جمهور آمریکا هر کسی که شود این ابزار هرگز کنار گذاشته نخواهد شد.
وی افزود: دولت های آمریکا گمان می کنند فشار بر مردم ایران باعث ایجاد یک التهاب و فشار مضاعف از درون به حاکمیت و دولت خواهد شد که این موضوع باعث می شود نگاه گردانندگان آمریکا به تحریم ها یک نگاه همیشگی باشد.
وی ادامه داد: آمریکاییها حتی اگر با ایران نیز وارد مذاکره شوند باز هم از تحریم ها دست بر نخواهند داشت، زیرا مشکل آمریکا نه مسئله هسته ای که مسائل بزرگتری است که باعث شده ما بدون نیاز به آمریکا به راه خود ادامه دهیم.
نماینده مردم مشهد گفت: البته اوباما و رامنی یک تفاوت نیز دارند؛ اوباما استراتژی خود را در نه در تقابل مستقیم که بر جنگ نرم استوار کرده است و همیشه سعی کرده است که یک چهره متفاوت و دلسوز از خود در جهان به نمایش بگذارد و به این دلیل حتی مشاوران مسلمان برای خود اتنخاب می کند که یکی از این مشاوران خانمی است که دختر یکی از رهبران ارشد اخوان المسلمین مصر بوده است. 

قدوسی ادامه داد: اوباما حتی در این برهه زمانی که نیاز به نمایش یک چهره خوب از خود دارد،با اسرائیل بر سر جنگ احتمالی با ایران مخالفت می کند و این به این معناست که آمریکا نمی خواهد هزینه بیشتری به عنوان یک جنگ طلب بدهد.
وی ادامه داد: اما از آن سو رامنی بر خلاف اوباما به تقابل بیشتر اعتقاد دارد و همانند دیگر جمهوری خواهان تا حدودی افراطی است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به موضوع لابی های اصلی انتخاب کننده رئیس جمهور آمریکا اشاره می کند و می گوید: حال باید دید آیا در این شرایط که ایران اسلامی با هوشمندی دم از صلح و دوستی جهانی می زند، لابی های اصلی انتخابات آمریکا، ترجیح می دهند رامنی را انتخاب کنند یا اوباما را که به نظر بنده اوباما شانس بیشتری دارد، زیرا اوباما در زمانی که ایران دم از صلح و دوستی می زند می تواند با اتخاذ یک استراتژی و استفاده از ابزار ظرفیت رسانه ای خود و آمریکا را به عنوان مصلح جهان انتخاب کند و این بازی (به گمان خود) به سود خود تمام کند و ایران را چهره ای جنگ طلب نشان دهد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر رامنی انتخاب شود، شرایط به دوران جرج بوش باز خواهد گشت و این یعنی افکار عمومی جهان بیش از پیش علیه آمریکا و به نفع ایران خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها