کد خبر: ۸۹۷۱۵
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۰۹ آبان ۱۳۹۱

توفان سندی که با سرعت ۱۳۰ کیلومتر درساعت ایالت های شرقی آمریکا را در نوردیده است تاکنون بیش از شصت کشته در منطقه کارائیب و ۱۲ کشته درنیویورک ، مریلند ،نیوجرسی و ایالت ویرجینیای غربی بر جای گذاشته است .

به گزارش واحد مرکزی خبر ازنیویورک ، توفان که از روز دوشنبه ایالت های ساحل شرقی آمریکا را در نوردیده است باعث شد تا در این مناطق از جمله در واشنگتن پایتخت، ماساچوست، نیوجرسی، نیویورک، کاناتیکت، پنسیلوانیا، مریلند ، رودآیلند و ویرجینیا وضع اضطراری اعلام شود. شهر "آتلانتیک سیتی " هم به طور کامل به زیر آب رفته است و مقامات آمریکایی فعلا خسارت ناشی از توفان را بیش از بیست میلیارد دلار تخمین زده اند.
بر اثر طوفان و سیل ناشی از آن ، سازمان ملل متحد و مراکز مهمی مانند بورس وال استریت در نیویورک امروز سه شنبه تعطیل شده اند.خدمات مترو، اتوبوسرانی و راه آهن نیز در ایالت های نیویورک،‌ فیلادلفیا و واشنگتن متوقف شده است.
توفان موجب انفجاری قوی در ایستگاه کانید در منهتن نیویورک شده است که هنوز جزییات آن منتشر نشده است .بیش از چهارده هزار پرواز داخلی و خارجی در امریکا لغو شده است و شرکت های هواپیمایی کشورهای دیگر نیز پروازهای خود را به مناطق شرقی آمریکا لغوکرده اند.علاوه بر مسافرت های هوایی، سفرهای جاده ای، ریلی و دریایی نیز لغو شده است.دولت آمریکا از نیروهای نظامی برای کمک به توفان زدگان و امداد و نجات انان کمک گرفته است .
 
سخنگوی شرکت خدمات عمومی برق و گاز (PSEG) آمریکا اعلام کرد در صورت تشدید سرعت توفان سندی ، دست کم دو رئاکتور هسته ای که حدود پنجاه درصد برق مورد نیاز ایالت نیوجرسی را تامین می کنند ، تعطیل خواهد شد.
 
توفان همچنین موجب لغو برنامه های تبلیغاتی اوباما و رامنی دونامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است .
میت رامنی، رقیب باراک اوباما و نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آینده این کشور، روز دوشنبه به علت طوفان سندی که احتمالا زندگی میلیون ها آمریکایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد، نشست های انتخاباتی خود که قرار بود از دوشنبه شب به وقت آمریکا برگزار شود ، لغو کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها