کد خبر: ۸۹۷۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۴     ۰۹ آبان ۱۳۹۱
ملی‌پوش بسکتبال ایران معتقد است در حالی که تیم ملی در سال‌های گذشته به عناوین مختلفی رسیده اما با بی‌مهری مسئولان ورزش مواجه شده است که انگیزه ملی‌پوشان را از بین خواهد برد.

حامد آفاق در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با انتقاد از نگاه مسئولان ورزش به بسکتبال اظهار کرد: متاسفانه هم‌اکنون در بسکتبال به ایران میزبانی نمی‌دهند چون امکانات ندارد و به همین دلیل باید آن شرایط در لبنان را تحمل کنیم. آن‌ها هم امکاناتی ندارند اما متاسفانه در ایران توجه نمی‌شود تا بتوانیم کار کنیم. چند وقتی است که می‌گویند در تیم ملی بسکتبال انگیزه نیست اما کسی نمی‌گوید چرا؟ نه امکاناتی، نه تقدیری حتی یک تشکر خشک و خالی هم انجام نمی‌دهند. معلوم است با این شرایط انگیزه ملی‌پوشان از بین خواهد رفت. قهرمان آسیا شدیم، کسی نیامد فرودگاه حتی یک تبریک بگوید اما تیم ملی فوتبال تا کره را شکست داد، آنقدر هول شدند که بر خلاف قانون وارد زمین چمن بازی شدند.

ملی‌پوش باسابقه بسکتبال ایران ادامه داد: آنقدر گفته‌ایم یک سالن برای ما بسازند که دیگر مسخره شده است. واقعا از این بی‌توجهی‌ها خسته شده‌ایم. کسی پاداش و پول نمی‌خواهد، حداقل یک تشکر می‌کردند. آقایان می‌گویند بودجه ندارند، پس اگر ندارند چرا به فوتبال می‌رسند؟ چند سال است که بسکتبال به عناوین مختلف رسیده اما کسی نگفته است شما بازیکنان چه نیازهایی دارید؟

بازیکن جدید پتروشیمی با اشاره به جام ملت‌های سال آینده که انتخابی جام جهانی اسپانیا است، بیان کرد: ایران سال آینده رقابت بسیار مهمی دارد. باید در جام ملت‌ها که انتخابی جام جهانی است شرکت کنیم و اگر انگیزه‌ای در تیم وجود نداشته باشد کسب سهمیه و پس گرفتن قهرمانی ممکن نخواهد بود. برای بازیکنانی چون صمد نیکخواه بهرامی، مهدی کامرانی و حامد حدادی امکانات و آرامش فکری مهم است. این بازیکنان به دنبال پول نیستند و تنها توجه می‌خواهند. چند روز پیش فوتبال دانش‌آموزی قهرمان شد، آنقدر جو دادند. مگر تیم دانش‌آموزی بسکتبال ایران در چین قهرمان آسیا نشد؟ کسی خبردار شد؟

بازیکن پست دو تیم ملی بسکتبال ایران ادامه داد: متاسفانه دیگر خسته شده‌ایم. بچه‌ها می‌گفتند انگیزه ندارند و می‌خواهند از تیم ملی بروند، واقعا درست است. هرچقدر هم گفته‌ایم خبری نشده، چون گوش شنوا نیست و کاری به کار ما ندارند. هم‌اکنون وضعیت والیبال خیلی بهتر شده اما برای ما چیزی تغییر نکرده است. می‌گویند بسکتبال که خوب کار می‌کند و صدایش درنمی‌آید چرا کاری در آن انجام دهیم؟ این گونه فکر می‌کنند که اکثر ملی‌پوشان بی‌انگیزه‌اند و می‌خواهند از تیم ملی خداحافظی کنند.

آفاق با اشاره به عملکرد تیم ملی در کاپ آسیا به ایسنا گفت: چون تیم را جوان کردیم کسی احتمال نمی‌داد قهرمان شویم اما با غیرت بچه‌ها همه مسابقه‌ها را با پیروزی پشت سر گذاشتیم اما حتی یک نفر به فرودگاه نیامد تا از بازیکنان تیم حداقل جوانترها استقبال و تقدیر کند. واقعا آرزو به دل مانده‌ایم تیم ملی لبنان در یک تورنمنت بین المللی به ایران بیاید و ببیند چه بلایی به سرش می‌آوریم که متاسفانه با کم‌لطفی این آرزو محقق نخواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا انگیزه برای برگزاری فینال باشگاه‌های آسیا داری یا نه? بیان کرد: به نظر من مهرام از همان ابتدا نباید حضور در باشگاه‌های آسیا را قبول می‌کرد. حالا هم نباید در فینال احتمالی شرکت کند. مسخره شده است دیگر، مغولستان و ترکمنستان را گذاشته‌اند برابر مهرام و می‌گویند باشگاه‌های آسیا را برگزار کردیم. آن‌ها می‌دانستند که امنیت ندارند باز هم رقابت‌ها را برگزار کردند. بازیکنان الریاضی می‌گفتند که «لبنان امنیت نداشت برای همین تقاضا کردیم تا امارات میزبان شود اما خود هاکوپ خاجیریان قبول نکرد». این مسئله عجیب است که چنین اتفاق‌هایی در منطقه می‌افتد.

آفاق با بیان این مطلب که امیدوارم فیلیپین میزبانی جام ملت‌ها را بگیرد تصریح کرد: پس از لبنان، فیلیپین میزبان جام ملت‌های آسیا خواهد بود و با شرایطی که در بیروت دیدم امیدوارم این اتفاق بیفتد. به نظر من فیلیپین میزبان باشد خیلی بهتر است چرا که آن‌ها امکانات خوبی دارند و امنیت نیز در آنجا برقرار است. شاید مسافت کمی نامناسب باشد اما اگر زودتر به رقابت‌ها برویم مشکلی نخواهد بود. اگر لبنان میزبان باشد دوباره تمام تیم‌ها باید با یک مینی‌بوس رفت و آمد کنند.

بازیکن فصل آینده پتروشیمی به شرایط تیم جدیدش اشاره کرد و گفت: بازیکنان با انگیزه‌ای داریم که برای شروع فصل لحظه‌شماری می‌کنند. در مدت زمان باقی مانده به هماهنگی ایده‌آل نیز می‌رسیم و با شرایطی فوق‌العاده فصل را آغاز خواهیم کرد. امیدوارم مصدومیتی در بین بازیکنان ایجاد نشود تا بتوانیم با خیال آسوده برای اهداف‌مان مبارزه کنیم.

وی درباره دیگر تیم‌های لیگ برتری نیز اظهار کرد: هیچ وقت تیمی را دست کم نگرفتم و معتقدم تمامی حریفان قدرتمند هستند. در فصل آینده لیگ برتر نیز رقابت‌ها دشوار است و تمام حریفان می‌توانند دردسرساز شوند. از طرف دیگر هر تیمی برابر حریف قدرتمندش انگیزه دارد و از جانش مایه می‌گذارد که این موضوع نیز کارمان را سخت‌تر می‌کند.

آفاق در پایان به وضعیت «سانی بچیروویچ» اشاره کرد و گفت: او بازیکن بزرگی است که به ایران آمده و می‌تواند به پتروشیمی کمک کند. هنوز از نظر بدنی آماده نیست اما تا شروع فصل بهتر و بهتر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حامد آفاق فصل گذشته با پیراهن مهرام قهرمان ایران و غرب آسیا شد و برای فصل آینده به پتروشیمی پیوسته است که در این فصل با هدایت مهران حاتمی وارد لیگ برتر خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها