کد خبر: ۸۹۶۹
زمان انتشار: ۲۳:۱۰     ۱۶ بهمن ۱۳۸۹
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، 'علي اكبر صالحي' روز شنبه در پاسخ به سوال خبرنگاري در حاشيه مراسم تجديد ميثاق رييس جمهوري و اعضاي هيات دولت با آرمانهاي امام خميني (ره) در مرقد مطهر بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي افزود: تلقي برخي مبني بر موازي كاري است و اين كه عده اي مسووليتي را براي انجام اموري در حوزه وزارت امور خارجه پيدا كرده باشند كه هيچ كس اين اقدام را انجام نداده است. 
رييس دستگاه ديپلماسي ادامه داد: وزارت امور خارجه كاملا در جريان اعزام نمايندگان ويژه رييس جمهوري كه در موارد خاص و با هماهنگي اين وزارتخانه اعزام مي شوند قرار دارد و در اين زمينه مشكلي وجود ندارد. 
وي با بيان اين كه براي پيشبرد اهداف وزارت امور خارجه بايد از همه ظرفيتهاي ديپلماسي عمومي از قبيل ديپلماسي پارلماني، سازمان هاي مردم نهاد و نيز اعزام نمايندگان رييس جمهوري به ساير كشورها بهره گرفت، اين تدابير را مكمل فعاليتهاي دستگاه ديپلماسي دانست و تلقي برخي افراد از اين مقوله را تحت عنوان موازي كاري در وزارت امور خارجه ، نادرست خواند. 
وزير امور خارجه گفت: در اين راستا گاهي نمايندگان مجلس به تشخيص رييس جمهوري براي ارسال پيام به كشورهاي ديگر اعزام مي شوند و اين كه ما علاقه مند هستيم ديپلماسي پارلماني تقويت شود به معناي دخالت نيست بلكه به مفهوم تكميل كننده كار يكديگر است. 

** دليل شركت نكردن صالحي در كنفرانس امنيتي مونيخ 

صالحي در پاسخ به سوال ديگري نيز، مشغله كاري را به عنوان دليل شركت نكردن خود در كنفرانس امنيتي مونيخ عنوان كرد و گفت: به واسطه قرار داشتن در ايام الله دهه فجر و اين كه قبل و بعد از جلسه راي اعتماد مجلس به اينجانب، مشغله زيادي وجود داشت در اين كنفرانس شركت نكردم و البته اين به معناي آن نيست در جلسات آتي آنها شركت نكنيم. 
وي با تشكر از وزارت امور خارجه آلمان به خاطر دعوت از وي براي شركت در كنفرانس مونيخ، در اين زمينه به گفت وگوي اخير با همتاي آلماني خود اشاره كرد و اظهار داشت: ان شاء الله در جلسات آينده آنها حضور خواهيم داشت. 

** رييس بعدي سازمان انرژي اتمي در جند روز آينده معرفي مي شود 
وزير امور خارجه كه قبل از تصدي اين سمت سكاندار سازمان انرژي اتمي ايران بود، در پاسخ به سوالي درباره معرفي رييس جديد اين سازمان نيز گفت: آقاي دكتر احمدي نژاد رييس جمهوري رييس جديد را تعيين خواهند كرد و به نظر مي رسد كه رييس جديد در چند روز آينده معرفي شود. 
از صالحي سوال شد كه با توجه به فقدان رييس در سازمان انرژي اتمي، آيا وي هنوز در اين سازمان حضور مي يابد؟ 
رييس دستگاه ديپلماسي با اشاره به ممنوعيت قانوني تصدي دو شغل افزود: زماني كه سرپرست وزارت امور خارجه بودم وضعيت با اكنون تفاوت داشت و اكنون به عنوان مسوول وزارت امور خارجه نمي توانم مسووليت ديگري داشته باشم و از اين رو ديگر در سازمان انرژي اتمي حضور نمي يابم. 
وي ابراز اميدواري كرد كه رييس جديد سازمان انرژي اتمي با قوت و قدرت، فعاليتهايي كه در اين سازمان آغاز شده است را به خوبي پيش ببرد. 

** عبدالله گل به ايران سفر مي كند 
وزير امور خارجه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا نيز خبر داد كه عبدالله گل، رييس جمهوري تركيه در آِينده نزديك به ايران سفر مي كند. 
صالحي سفر عبدالله گل را در چارچوب بازديدهاي معمول دوجانبه و سفرهاي متقابل رؤساي جمهوري دو كشور و به منظور ارتقاي سطح كنوني روابط دانست. 
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها