کد خبر: ۸۹۶۴
زمان انتشار: ۱۸:۳۴     ۱۶ بهمن ۱۳۸۹
يك مقام بلند پايه امنيتي مصر در گفت وگو با خبرگزاري رويترز خبر سوء قصد به جان عمر سليمان معاون رئيس جمهور مصر را تكذيب كرد.
ایسنا: نخست وزير مصر اظهار داشت كه "جمعه رفتن مبارك" به خاطر ضعف دعوت كنندگان بهاين تظاهرات به مقصد نرسيد.

احمد شفيق، نخست وزير مصر در كنفرانس خبري كه پس از ديدار وي و برخي از وزيران با حسني مبارك، رئيس جمهور مصر برگزار كرد،‌ اظهار داشت:‌ به دليل ضعف دعوت كنندگان به آن نتوانست به هدف مورد نظر خود برسد‌، بنابراين مجبور شدند كه اين هفته را هفته پايداري بنامند آنها هر روز يك برنامه و اسم جديد به وجود مي‌آورند اما باز شكست خواهند خورد.

شفيق با تاكيد بر اينكه دخالت‌هاي خارجي هيچگونه تاثيري بر اوضاع داخلي مصر نخواهد داشت،‌ اظهار داشت:‌ بگذار حرف بزنند‌، از حرف زدن هيچ كس ممانعت نمي‌كنيم ‌، اما دخالت را رد مي‌كنيم.

نخست وزير مصر افزود‌: هاني هلال، وزير علوم تا زمان تعيين وزير جديد سرپرست وزارت آموزش و پرورش نيز هست.

شفيق همچنين تاكيد كرد كه اوضاع مصر در رابطه با فراهم كردن نيازهاي ضروري و مواد غذايي و سوخت كاملا امن است و افزود:‌ اوضاع امنيتي نيز روز به روز بهتر مي‌شود و نيروهاي پليس به صورت پيوسته در حال بازگشت به سر كارهاي خود هستند.

وي در رابطه با گفت وگو دولت و احزاب و گروه‌هاي سياسي‌، اظهار داشت:‌ گفت وگوها براي ايجاد توازن مورد نظر همچنان ادامه دارد و ما به نوبه خود آمادگي گفت وگو با همه گروه‌ها را داريم.

شفيق افزود:‌ نشانه هايي وجود دارد مبني بر اينكه موضع احزاب گفت وگو كننده به سوي توافق بيشتري در حال حركت است.

شفيق همچنين با اشاره به اينكه دولت وي داراي شفافيت به ويژه در گفت وگو با وسايل ارتباط جمعي است، اظهار داشت:‌ هيچ گونه نيروي امنيتي دستيگر نشده و اخبار منتشر شده در اين رابطه شايعاتي بيش نيست.

شبكه خبري العربيه همچنين از ديدار عمر سليمان با نمايندگان گروه‌هاي الوفد و التجمع خبر داد.

در اين كنفرانس خبري وزير بازرگاني و صنايع اظهار داشت كه همه كالاهاي مورد نياز مصري‌ها به اندازه كافي وجود دارد و ارتش عمليات حمل و نقل آنها را برعهده دارد.

وي تاكيد كرد:‌ صادرات مصر در ماه ژانويه شش درصد كاهش يافته است.

وي افزود:‌ بسياري از كارخانه‌ها كار خود را ازسر خواهند گرفت.

همچنين وزير بهداشت مصر در گفت وگو با شبكه تلويزيوني رسمي اين كشور اظهار كرد كه زخمي هاي ميدان التحرير از آغاز درگيري‌ها تاكنون 1200 نفر است.

از سوي ديگر يكي از مسئولان گروه اخوان المسلمين در گفت وگو با روزنامه فرامنطقه‌اي الحيات با اشاره به اينكه وقت آن رسيده كه اين گروه پس از سال‌ها برخي حقوق قانوني خود را به دست آورد، اظهار داشت: ما شرايط بين المللي و همچنين شرايط داخلي مصر را به خوبي درك مي‌كنيم بنابراين اصلا رسيدن به قدرت در اين مرحله در اولويت قرار ندارد.

وي تاكيد كرد كه اخوان المسلمين بايد همين الان فعاليت‌هاي خود را جهت دست يابي به حقوق قانوني خود آغاز كنند وگرنه بايد سال‌هاي سال منتظر بماند.

از سوي ديگر روزنامه مصري الشروق به نقل از شاهدان عيني و فعالان تحصن كننده در ميدان التحرير گزارش داد كه تظاهر كنندگان در ميدان التحرير يك بمب را در مسجد عمر مكرم در اين ميدان پيدا كرده و نيروهاي امنيتي را از وجود آن مطلع ساخته‌اند.

اين روزنامه همچنين به نقل از شاهدان عيني گزارش داد كه يك جوان در اين ميدان دستگير شده كه اعتراف كرده با 11 جوان ديگر از طرف حزب حاكم مامور شدند كوكتل مولوتوف به سوي تظاهر كنندگان پرتاب كنند و در ازاي آن 150 پوند مصري دريافت كنند.

از سوي ديگر يك مقام بلند پايه امنيتي مصر در گفت وگو با خبرگزاري رويترز خبر سوء قصد به جان عمر سليمان معاون رئيس جمهور مصر را تكذيب كرد.

همچنين يك مسئول مصري در گفت وگو با همين خبرگزاري اخبار منتشره در مورد انفجار خط لوله صادرات گاز به اسرائيل را تكذيب كرد و گفت كه لوله‌اي كه منفجر شده گاز را به اردن منتقل مي‌كرد.

اين در حالي است كه شبكه الجزيره اعلام كرد مصر صادرات گازي خود را از طريق خط لوله به سرزمين‌هاي اشغالي و اردن متوقف كرده است.

خبرگزاري رويترز همچنين به نقل از يك منبع مصري گزارش داد كه بورس مصر دوشنبه نيز فعاليت نخواهد داشت، ولي بانك‌ها فعاليت خود را از فردا به صورت نيمه وقت ازسر مي‌گيرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها