کد خبر: ۸۹۵۳
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۱۶ بهمن ۱۳۸۹
يك استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه بسياري از محافل علمي ما دچار فقدان خودباوري فرهنگي است، گفت: پلوراليسم و بسياري از مجادله‌هاي بيهوده به بهانه گفت‌وگوي علمي خودباوري را از ما گرفته است و نقش مخرب دشمني با خودباوري هنوز در بسياري از محافل روشنفكري ما به چشم مي‌خورد.
به گزارش«خبرگزاري دانشجو»، حجت الاسلام پناهيان در نشست مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي سراسر كشور در مشهد گفت: توسعه راهبردي رهبري يكي از مهمترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي است كه در عرصه سياسي تاثير بسزايي برجا گذاشته است.

وي با اشاره به ضرورت و اهميت خودباوري در عرصه فرهنگي افزود: دستيابي به خودباوري در عرصه هاي علمي، صنعتي تكنولوژي هاي سخت و سياست امري ضروري است كه زمينه دستيابي به استقلال و تحقق اهداف مورد نظر را فراهم مي كند.

پناهيان با انتقاد از ناباوري در عرصه فرهنگ خاطرنشان كرد: به رغم اينكه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ملت ايران توانسته در بسياري از زمينه ها به خودباوري دست پيدا كند، اما در عرصه فرهنگي و معنوي نيازمند دستيابي بيشتر به خودباوري است.

اين استاد حوزه و دانشگاه با بيان اينكه بسترهاي فرهنگي در تاريخ ملت ايران و دين اسلام بسيار گسترده است، تاكيد كرد: زمينه برخورداري از خودباوري فرهنگ در مقايسه با عرصه هاي ديگر محياتر است، اما در اموري كه منجر به تكنولوژي نرم مي شود و خودباوري فرهنگي را به دنبال دارد، رشد ناچيزي داشتيم.

وي با اشاره به خودباوري سياسي كشور تصريح كرد: درست است كه شرايط اجتماعي و سياسي كشور طي 32 سال گذشته اقتضا كرده كه بخش عظمي از خودباوري هاي ما در عرصه سياسي باشد، اما وجود منابعي همچون قرآن، نهج البلاغه، احاديث ائمه و تاريخ باشكوه و آينده بسيار روشن زمينه ساز مناسبي براي خودباوري در عرصه فرهنگ و تكنولوژي هاي نرم است.

پناهيان با بيان اينكه بسياري از محافل علمي ما دچار فقدان خودباوري فرهنگي است، افزود: پلوراليسم خودباوري را از انسان مي گيرد و بسياري از مجادله هاي بيهوده به بهانه گفت وگوي علمي خودباوري را از ما گرفته است و نقش مخرب دشمني با خودباوري هنوز در بسياري از محافل روشنفكري ما به چشم مي خورد.
 
وي با اشاره به اينكه دموكراسي امروز در جهان نابود شده است، افزود: دموكراسي كدام كشور جهان را از زير سلطه رژيم صهيونيستي نجات داده است؛ دموكراسي كدام كشور را علي رغم خواست ملتش مورد پشتيابي اسرائيل قرار نداده است؛ دموكراسي در كدام كشور باعث رشد فرهنگي شده و در كدام كشور سلطه به غير از سرمايه داران خون آشام رقم خورده است؛ پس در پاسخ به تمام اين سوالات بايد گفت كه مرگ باد بر دموكراسي و مظاهر و قوانين آن.
 
اين استاد حوزه و دانشگاه با ا‌شاره به نظام مردم سالاري ديني در ايران تاكيد كرد: نظام ما يك نظام دموكراتيك نيست؛ بلكه مردم سالاري ديني است كه نام دقيق تر آن نظام ولايي است، بنابراين كسي حق ندارد در مكتب دموكراتيك نظام مردم سالارانه ديني ما را مورد نقد قرار دهد.
 
پناهيان ادامه داد: بيماري ناخودباوري به ما اجازه نمي دهد كه تفكر ولايت فقيه را در برابر تفكر پوسيده غرب مطرح كنيم.

وي با اشاره به مقوله حجاب اظهار داشت: امروز بي حجابي پديده شومي است كه موقتا بر بشر مستولي شده است، اما در حقيقت بي حجابي مشكل ما نيست و حجاب مشكل غرب است كه همين امر موجب نابودي آنها مي شود.
 
اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به لزوم دفاع خودباورانه از حجاب تصريح كرد: اگر قرار است از حجاب دفاع كنيم اين دفاع را خودباورانه از اسلام، نظام اسلامي، انقلاب اسلامي و ثمرات آن انجام مي دهيم.
 
پناهيان در ادامه افزود: آمريكا كشور سلطه گري است، حتي يك روز بدون جنايت و غارت جهان نمي تواند زنده بماند؛ در حالي كه ما در 32 سال انقلاب اسلامي نه تنها هيچ دست اندازي و غارتي به هيچ كشوري نداشته ايم؛ بلكه با تمام فشارهاي بين المللي پيشرفت هم داشته ايم.

وي در ادامه به لزوم تدوين تفكر سياسي پرداخت و تصريح كرد: پس از پيروزي انقلاب ما در صحنه علم سياسي به خودباوري رسيديم، اما بايد تلاش كنيم تا به تبيين تفكر سياسي دست پيدا كنيم.
 
اين استاد حوزه و دانشگاه تاكيد كرد: امروز خودباوري معنوي و فرهنگي و خودباوري تفكر سياسي در نظام جمهوري اسلامي بسيار كمرنگ است.

پناهيان تهاجم فرهنگي غرب را ضربه مهلك به خودباوري ملت عنوان كرد و گفت: غرب زدگي كه به تعبير رهبري تهاجم فرهنگي نام گرفت و كماكان در محافل علمي رونق داشته و از سوي برخي روشنفكران تئوريزه مي شود، ضربه مهلكي به ما زد كه باعث ناخودباوري فرهنگي شد.

وي با بيان اينكه غرب مدعي مهد دموكراسي است، عنوان كرد: ما مدعي برخورداري از جامعه اسلامي نيستيم، اما به تعبير رهبري به سمت جامعه اسلامي پيش مي رويم؛ اين در حالي است كه غرب خود را مهد دموكراسي دانسته، در حاليكه هنوز نتوانسته جلوي اين همه فساد را بگيرد.

اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به حوادث پس از انتخابات 88 اذعان داشت: مخالفت با راي و نظر شوراي نگهبان يك جنايت سياسي بود، اما چون با خودباوري به اين جنايت اذعان نكرديم 1.5محاكمه فتنه گران به تعويق افتاد.
 
پناهيان در پايان تصريح كرد: اگر از خودباوري در عرصه فرهنگ برخوردار بوديم با اعتقاد راسخ حجاب، نماز و ولايت فقيه را تبيين مي كرديم؛ چرا كه نگاه خودباورانه نياز به اعتقاد راسخ در حقانيت راه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها