کد خبر: ۸۹۴۸۳
زمان انتشار: ۱۷:۴۸     ۰۸ آبان ۱۳۹۱
نماینده مردم تهران در مجلس گفت در مجلس صراحتا یکی از محکم‌ترین قوانین کشور زیر پا گذاشته می‌شود و آن آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس پیش از ظهر امروز دوشنبه در دومین روز از برگزاری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها که در مصلای تهران در حال برگزاری است با حضور در غرفه خبرگزاری فارس به فضای سیاسی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون دشمن فشارهای بسیاری را علیه کشور ما اتخاذ کرده که ترور و کودتا نمونه‌ای از آنهاست.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه ملت ایران از مقاومت خود دست برنداشته و از مواضعش کوتاه نمی‌آید افزود: مواضعی که ملت ایران بر روی آن پافشاری می‌کند فطری است، چرا که ما نمی‌خواهیم زیر سلطه استکبار باشیم و حاضر نیستیم در تصمیمات داخلی و خارجی خود از آنها تبعیت کنیم.

وی در ادامه این نشست در پاسخ به سوالی درباره دادگاه کهریزک اظهار داشت: در این دادگاه یک متهم مطرح شد و گفتند مقصر فجایع کهریزک این فرد بوده است؛ دادگاه تشکیل شد و رای بر بی‌گناهی وی داد اما دوباره پدر یکی از کشته‌شدگان یا به قتل رسیدگان اعتراض کرده و تقاضای تجدید‌نظر کرد.

کوچک‌زاده با تاکید بر اینکه دادگاه، این فرد را از اتهامات تبرئه کرده است تصریح کرد: یک دفعه همه فراموش می‌شوند، از نگهبان گرفته تا دادستان و در این بین تنها مرتضوی مورد اتهام قرار گرفته است چرا که هم پایین‌تر از وی و هم بالاتر از مرتضوی پست وجود دارند اما باید دید چرا تنها وی در مظان اتهام است؟

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه رسانه‌ها باید حقیقت را بازگو کنند هرچند حقیقت آن چیزی باشد که مورد پسند آنها نیست تصریح کرد: مدیرعاملان دو بانک صادرات و ملی باید به ملت و دستگاه قضا پاسخگو باشند؛ خاوری با اینکه فرار کرده اما باید نقش خود را روشن کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در مجلس طرح‌های بسیاری را پیگیری می‌کنیم یادآور شد: برای مثال در خصوص بودجه کشور باید گفت که به برخی از نهادها کمک صورت می‌گیرد، اما به برخی دیگر کمکی داده نمی‌شود،از این رو بنده شخصا طرحی به مجلس داده‌ام تا پس از تصویب به عنوان قانون در آید و آن طرح این بود که در قبال قرارداد خدمت معین پول داده شود و در واقع باید به مسئولان کشوری، مجلس و معاونت برنامه و بودجه رئیس‌جمهور توضیحات لازم از سوی نهادها ارائه شود.

کوچک‌زاده گفت که برخی از نمایندگان مؤسساتی دارند که به واسطه آن از بودجه کل کشور کمک می‌گیرند.

کوچک‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: بنده همواره سعی می‌کنم معیارهای حق را بشناسم و سکوت، عدم سکوت، انتقاد یا تمجید بر اساس حق است و بر این اساس اگر بدانم سوال از رئیس‌جمهور صحیح نیست آن را انجام نمی‌دهم؛ تنها فردی که شخصا برای بنده ارزش و معیار است مقام معظم رهبری هستند و در حال حاضر آرامش و ثبات را برای کشور می‌خواهند.

وی با بیان اینکه بنده همواره سعی می‌کنم به دعواهای دو قوه دامن نزنم افزود: البته این به معنای این نیست که این 6 ماه بگذرد بلکه رئیس‌جمهور مانند بقیه نماینده‌ها از مردم رای گرفته و تا زمانی که در این جایگاه قرار دارد باید مورد احترام همه باشد.

کوچک‌زاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اعتراض نمایندگان در خصوص انتصاب مرتضوی به رئیس سازمان صندوق تامین اجتماعی اظهار داشت: شکایت به دلیل مسئله کهریزک نبود، بلکه بر اساس یکی از مفاد اساسنامه صندوق تامین اجتماعی مدیران این صندوق باید یا اقتصاد و یا طب خوانده باشند. در حالیکه مرتضوی حقوقدان بود و با توجه به تغییر کردن اساسنامه صندوق این مسئله نیز برطرف شد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: ممکن است در عملکرد این آقایان خطا باشد اما نمی‌توان قاضی و قضاوت را زیر سوال برد؛ در مجلس صراحتا یکی از محکم‌ترین قوانین کشور زیر پا گذاشته می‌شود و آن آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه نماینده حق دارد کتبا تذکرات را به وزیر نیرو، وزیر بهداشت و سایرین بدهد افزود: همچنین سوالات نیز به صورت مکتوب مطرح می‌شود اما یک چیزی در آخر جلسه نمایندگان به اسم تذکرات وجود دارد که باید گفت این کجای آئین‌نامه است و در واقع 20 دقیقه آخر مجلس زمانی برای مخالفت قوه مجریه و مقننه است.

کوچک‌زاده با بیان اینکه گرانی وجود دارد و مشکلات هست اما باید دانست که چند درصد از این سر و صداها برای شکستن مقاومت ایران است گفت: مگر ما در گذشته مسئله هسته‌ای داشتیم که آنها جنگ را علیه ما رقم زدند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در سفر قبلی نماینده اروپا به ایران این پیغام را آورده بود که ما با شما خوب هستیم و عزت شما را می‌خواهیم و اگر مسئولان شما دست از این لجبازی‌ها بردارند ما صنعت و کشاورزی شما را حمایت می‌کنیم.

وی بر همین اساس اضافه کرد: یک ماه به عاشورا باقی مانده است و باید دانست ملت ایران به این خوشی‌های دروغ دل خوش نمی‌کند؛ عمر سعد فریب چنین وعده‌هایی را خورد اما حکومت ری به وی رسید؟

کوچک زاده با بیان اینکه اکنون گرسنگی وجود دارد و در عاشورا هم تشنگی بود یادآور شد: این سوال مطرح می‌شود که این گرانی‌ها در کجا تمام خواهد شد که باید گفت، وقتی شما از ارزش‌های خود دست بردارید و دشمنان به دنبال همین مسئله هستند.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری به صورت مستقل عمل می‌کند گفت: این جبهه سخنگو دارد و بنده اجازه ندارم در این مسائل صحبت کنم.

کوچک‌زاده در پایان در خصوص جریان انحرافی نیز یادآور شد: بنده نه می‌گویم هست نه می‌گویم نیست. ابتدا کسانی که می‌گویند باید مشخص کنند انحراف چیست چرا که معیار برای ما مشخص نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها