کد خبر: ۸۹۰۸۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۲     ۰۷ آبان ۱۳۹۱
علیرغم اینکه فیلم یک خانواده محترم با مشارکت و مجوز سیمافیلم ساخته شده و هم اینک در چندین جشنواره خارجی شرکت کرده ولی هیچ یک از مسئولان این موسسه حاضر به پاسخگویی در این مورد نیستند.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، فیلم «یک خانواده محترم» که سازندگان آن فیلم را تقدیم به شهدای دفاع مقدس کرده اند، به نظر قریب به اتفاق مخاطبان خارجی و داخلی خود یک فیلم ضد ایرانی و کاملا سیاه است.

 

مطالبی که سایت های خارجی در مورد این فیلم نوشته اند و خبرگزاری فارس نیز بطور کامل آن را منعکس کرده نشان از نگاه ضد ایرانی و ضد دفاع مقدس فیلمساز دارد. علاوه بر این شرکت کنندگان در جشنواره کن نیز که این فیلم بعنوان نماینده ایران در این جشنواره حضور داشت و به نمایش درآمد، این اثر را ضد ایرانی ترین اثر این سالها می دانند.

 

با این حال این فیلم تا کنون در چندین جشنواره جهانی شرکت کرده و به دلیل اعطای پخش خارجی این اثر به شرکت فرانسوی هنوز هم در جشنواره های مختلف شرکت می کند.

 

اگرچه وزیر ارشاد اعلام کرد که این فیلم در داخل اجازه نمایش پیدا نخواهد کرد و شمقدری نیز گفت که از این فیلم شکایت کرده ولی هنوز متهمان اصلی این گاف بزرگ سکوت خود را نشکسته اند.

اگر «یک خانواده محترم» را پروژه ای علیه ایران ندانیم، حداقل این فیلم یک اثر ضد ایرانی است و بدور از واقعیت ها تصویری سیاه و شیطانی از ایران و حاکمیت آن به نمایش می گذارد. حال این سوال مطرح است که چرا حمایت کننده اصلی و ارائه کننده مجوز این فیلم پاسخگوی افکار عمومی نیست.

 

سیما فیلم تنها با اعلام اینکه مشارکت خود را در این پروژه پس گرفته، خود را مبرا از این فیلم می داند و حاضر به توضیح دیگری در این مورد نیست و مسئولان این موسسه گمان می کنند با این اعلامیه بر این گاف بزرگ سرپوش گذاشته اند ولی داستان به همین جا ختم نمی شود و سیمافیلم باید هزینه این بی آبرویی را پرداخت نماید.

 

اما طنز تلخ این روزهای سینما این است که کسانیکه مسئول اصلی این افتضاح بزرگ هستند نه تنها هزینه این اقدام خود را پرداخت نکردند حتی حاضر به پاسخگویی در مورد کم و کیف کار خود نیستند و این چیزی است که در هیچ جای دنیا نظیرش را پیدا نمی‌کنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها