کد خبر: ۸۹۰۶۴
زمان انتشار: ۰۰:۳۴     ۰۷ آبان ۱۳۹۱
تالار بحث ۵۹۸:
پس از نامه نگاری های کم سابقه رؤسای قوه مجریه و قضائیه، دو دیدگاه در مورد این مسأله شکل گرفت. عده ای با تأکید بر «لزوم حفظ آرامش جامعه» کار دو طرف را محکوم می کردند و مسئولین را به نکشاندن اختلافات به متن جامعه توصیه می نمودند. در مقابل، عده ای معتقدند مردم باید تا جای ممکن در جریان مسائل قرار گیرند و این کار حتی اگر باعث ایجاد التهاب گردد، برای بالا بردن قدرت تحلیل مردم ضروری است.

پس از نامه نگاری های کم سابقه رؤسای قوه مجریه و قضائیه، دو دیدگاه در مورد این مسأله شکل گرفت. عده ای با تأکید بر «لزوم حفظ آرامش جامعه» کار دو طرف را محکوم می کردند و مسئولین را به نکشاندن اختلافات به متن جامعه توصیه می نمودند. در مقابل، عده ای معتقدند مردم باید تا جای ممکن در جریان مسائل قرار گیرند و این کار حتی اگر باعث ایجاد التهاب گردد، برای بالا بردن قدرت تحلیل مردم ضروری است.

گروه اول معتقدند نباید با علنی کردن اختلافات و نقد شدید مسئولین، باعث شادی دشمن وسوء استفاده رسانه های بیگانه شویم. اما گروه دوم بر این باورند که دوران پنهان نگاه داشتن اخبار به سر رسیده و اگر ما خودمان مردم را مطلع نسازیم، دیگران با اخبار تحریف شده این کار را خواهند کرد.

جدای از مصداق فعلی، کدام گروه درست می گویند؟ آیا باید آرامش جامعه و وحدت را فدای افزایش آگاهی عمومی نمود؟ و یا نباید به قیمت افزایش بصیرت، در جامعه التهاب ایجاد کرد؟ و آیا این دو (افزایش آگاهی و آرامش) دو لبه تیغ هستند و یا با یکدیگر قابل جمع اند؟ و نهایتاً در یک حکومت دینی در شرایط امروزی، حاکمان تا چه اندازه می بایست اطلاعات پشت پرده را با مردم در میان بگذارند؟

تالار بحث 598 آماده بازتاب دیدگاه ها و انتقادات مخاطبین گرامی است.

تذکر: به جهت حفظ وجه علمی و کلی بحث، از مخاطبین گرامی تقاضا می شود بطور خاص به مصداق فعلی (اختلاف رئیس جمهور و ریاست قوه قضائیه) نپردازند و مسأله را بصورت عام مورد بررسی قرار دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۱۶
۲۴
من با دیدگاه اول موافقم. آقا فرمودند باید وحدت جامعه حفظ شود و این کارها، تنها باعث آشفتگی خواهد شد. هیچ لزومی ندارد جامعه در اطلاع چیزهایی که نمی تواند تحلیلش کند قرار گیرد.
پاسخ
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
تا شما هدف انقلاب را چه بدانی؛ اگر هدف انقلاب، افزایش بصیرت برای ظهور امام زمان باشد، قطعاً ولو به قیمت ایجاد التهاب، باید مردم را مطلع کرد.
آرمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
به طور حتم، آن وحدت و آرامشی، وحدت و آرامش است و مورد نظر رهبری است که از همدلی، ظلم نکردن، قدرشناسی، رسیدن حق به حقدار و عدالت برخاسته باشد؛ وحدت ریشه ای، نه وحدت دکوری. آیا مایی که به حکمت و عدالت رهبری ایمان داریم، می توانیم ادعا کنیم وقتی ایشان از لزوم وحدت و آرامش سخن می گویند، منظورشان این نیست که شرایط و زمینه های آن باید فراهم شود؟ آیا مخاطب دعوت به وحدت ایشان، آنها هستند که به شیوه های مختلف و بارها می گویند «های» یا آنکه گهگاه در جوابشان «هوی» می گوید؟ اگر ریختن آت و آشغالها و خاکروبه های منزل، زیر تختخوابها، نشانه نظافت یک منزل باشد، چنین وحدتی هم وحدت است. اگر بستن و قفل کردنِ در اتاقی که در آن یکی از اهالی خانه را دارند با دهان بسته و بدون سر و صدا تنبیه می کنند، جلوی مهمانها نشان دهنده آرامش آن خانه است، چنین آرامشی هم آرامش است. گیرم که توانستیم خودمان و دیگران را گول بزنیم ولی آیا واقعا خدا و امام زمان و نایبش، به ادامه این وضع به اسم حفظ وحدت و آرامش، راضی هستند؟
آقاي.دل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
سلام...خدمت.دوستان.عرض.كنم.كه.من.با.نظر.استاد.آرمان.خيلي.خيلي.موافقم...
اتخادي.كه.براي.حفظ.آرامش.ظاهري.باشه.ميشه.ائتلاف.....ائتلاف.هم.براي.رسيدن.به.يه.هدف
ماديه.....كه.به.محض.از.بين.رفتن.محور.مادي.از.هم.ميپاشه..
اما.وقتي.كه.مردم.اون.چيزي.رو.كه.بايد.بدونن.رو.بفهمن.....اگر.اتحادي.به.وجود.بياد.بر.پايه.ي.
فهم.و.آگاهي.ميشه.و.تبديل.ميشه.به.اعتقاد.و.اتحادي.كه.بر.اساس.اعتقاد.باشه.رو.هيچ.قدرتي
نميتونه.از.هم.جدا.كنه....
اين.نظام.اينكه.با.وجود.اين.همه.فشار.هنوز.مونده.اول.به.لطف.خدا.بوده.بعد.به.پشتيباني.مردم
مردم.بايد.بفهمن.چي.به.چي.و.كي.به.كيه...(البته.مسايل.امنيتي.واقعي.استثناست)
اگر.واقعا.دولت.و.قوه.ي.قضاييه.راست.ميگن.از.افشاي.عملكردشون.نبايد.بترسن.و...اگرم.ميترسن
يعني.دارن.دروغ.ميگن.و.دروغگو.به.زودي.رسوا.خواهد.شد...
SHARMANDEH
UNITED STATES
۱۸:۳۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
هیچ لزومی ندارد جامعه در اطلاع چیزهایی که نمی تواند تحلیلش کند قرار گیرد.

در جواب جمله فوق محمد باید پرسید پس شما جامعه را صغیر حساب میکنید

که قدرت تحلیل نداره؟ این نظر درستی نیست موارد نادری هست مثل اطلاعات امنیتی

و نظامی که اگر قرار باشه همه مردم بدانند دشمن هم میدونه در اینجا مردم به منتخبین خود اعتماد میکنند

که این اطلاعات را مخفی نگه دارند.

یک مورد جنبی از خلال جواب بنده ممکنه ایجاد بشه که پس اگه جامعه بالغ و عاقل هست

در نظام شیعه ما چرا اصل ولایت فقیه و اطاعت از او را داریم که در این مورد هم

اطا عت مطلق از ولی فقیه هیچ منافاتی با بلوغ جامعه نداره بلکه یک جامعه بالغ و عاقل و بصیر

با اختیار اطاعت از ولی فقیه را می پذیره چون که میدونه ولی فقیه دوستدار او

و جامعه ای که او در آن زندگی می کنه هست

اما این اطا عت مطلق و بدون چون و چرا فقط خاص ولی فقیه هست مثل ا طا عت از امام معصوم یا از رسول خدا
مبشر صبح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۱۰
۱۰
در فیلم ها و سریال های غربی (نظیر فرار از زندان و Homeland) بوضوح جنایات آمریکا نشان داده شده و برای مردم توجیه می شود. در سریال Homeland، صحنه ای را داریم که آمریکا یک مدرسه در عراق را بمباران می کند و 80 کودک در آن کشته می شود. اما بالافاصله کاراکتر رئیس سازمان سیا توضیح می دهد که ما احتمال قطع به یقین داشتیم که رئیس القاعده آنجاست (و آنجا هم بود) و با کشتن او، جلوی مرگ میلیونها انسان بی گناه را می گرفتیم (به زعم او). یا در سریال Peron Of Interest بوضوح نشان داده می شود که توسط دوربین ها و تلفن ها و ایمیل و فیس بوک، افراد جاسوسی می شوند و سپس توضیح داده می شود که چطور با این کار تاکنون بارها جلوی عملیات تروریستی را گرفتیم.
دیگر آن دورانی که بگوییم «مردم قدرت تحلیل مسائل پیچیده سیاسی را ندارند و لذا تا می توانیم، باید از آگاه شدن آنان جلوگیری کنیم» به سر آمده. اکنون دورانی است که باید همه چیز را به مردم گفت و آنها را رشد داد.
پاسخ
آنتی یهود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
اگه اینطوره که تو میگی، پس چرا از طرح هولوکاست واهمه دارند؟ غرب بیشترین سانسور اطلاعات رو داره.
مبشر صبح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
خبر ندارید، لطفاً افاضه نفرمایید. کسی از طرح هولوکاست واهمه نداره، بلکه مردم رو طوری بار آوردند که اگر هم کسی بگه هولوکاست دروغه، اون رو ظالم و دروغگو بدونند.
آنتی یهود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
خب مسأله دقیقاً همینجاست که چطور کاری کردند که حتی کسی جرأت شک کردن هم نداره؟ جز با سانسور اطلاعات؟
مبارز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
خوبه خوبه. دشمن مونده اونطرف شما دوتا اينجا به جون هم نيفتين. مگه برو بچ يه خونه نيستيد پس بحث بكنيد ولي جدل هرگز. فداي گل روي همه برو بچ لوطي ايران زمين. يا حق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
سلام...
اول.دوستان..الگوي.ما.غربيها.نيستن.و....غربيها.هم.مطمينا.اون.چيزي.وكه.تو.فيلماشون.هستن
نيستن...
غربيها.همون.بچه.كشها.و.جنايتكارانين.كه.توي.افغانستان.و.عراق.مشغول.جنايتن...
اگرم.ميبينيد.كه.تو.جامعه.ي.ما.دروغ.و.يا.سياسي.كاري.هست.حاصل.آموزش.آموزه.هاي.همين
غربيها.تو.دانشگاههاي.ماست...
آموزه.هاي.افرادي.مانند.ماكياولي.و...نيچه.و......

ايني.هم.كه.كسي.جرات.نداره.بگه.كه.هولوكاست.افسانه.است...به.خاطر.اينه.كه.پوست.از
سرش.ميكنن....
اما.معني.اين.كه.به.زبون.نميارن....لزوما.اين.نيست.كه.نميدونن.كه.افسانست...
مطمين.باشيد.يه.روزي.اين.قدرت.انباشته.شده.منفجر.خواهد.شد....همونطور.كه.تو.ايران.بر.عليه.شاه..منفجر.شد...
alibaba
GERMANY
۰۷:۴۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۱۱
۳
چرا مسئولين كاري كنند كه اعلان عمومي آن باعث تشويش اذهان شود و بخواهند آنرا پنهاني انجام دهند. اگر كارشان را درست انجام دهند مردم هم اميدوار ميشن نه اينكه هر روز (عذر ميخواهم هر ساعت) از هر طرف يه خبري ميرسه كه فلان مسئول فلان حرف بيربط را زد يا فلان كار خلاف را كرد
پاسخ
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
اینکه یک حرف آرمانی است که جز در حکومت حضت حجت تحقق نمی یابد که مسئولین اینقدر سالم رفتار کنند.
سارا کیانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
اختلاف بین قوا منحصر به دولت دکتر نبوده و نیست، اما این اختلافات در اواخر دولت دکتر احمدی نژاد سر باز کرد که البته بنده هم نمی پسندم.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۱۶
۷
احمدی نژاد به دنبال چیست؟

"کلّ اعمال بالنّیات"

بجای اینکارا بره به کارای جدی تر در حوزه مسئولیت خودش بپردازه... توی این وانفسای گرونی و هرج و مرج، دنبال چیه؟
....کل مشکلات بوجود اومده رو گردن یه نفر به اسم جمشید بسم الله میندازه!؟
یعنی یه نفر میتونه براحتی حکومت رو بازی بده و اقتصاد مملکت رو بهم بریزه؟ یعنی شما اینقدر ضعیف و بی عُرضه ئین؟
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
اصلا مطالب یا بهتر بگم اراجیف این محمد چه ربطی به بحث داره که تائیدش کردید؟پ
اینها باعث می شه که بحث به حاشیه بره 598
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
هیچ ربطی نداشت
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
در پاسخ میلاد و عباس می توانم بگویم که کلید همه سوالاتی که طی مدت 7 ساله احمدی نژاد برای مردم و مسئولین ایجاد شده در دست مشایی است . راستی چرا آدما به جای اینکه کار و مسئولیت واگذار شده به خودشون را انجام بدن دنبال این هستن که ببینن دیگران چیکار می کنن یا این که کارای خراب خود را به گردن دیگران میاندازن ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۱
احمدی نژاد به دنبال چیست در این وانفسای گرونی !!!!!!
دوستمون اون پایین به خوبی به این سوال پاسخ دادن ،که اصرار بر اینکه فعلا نان شب مردم واجبتر است یکی از ترفندهای حکومت های طاغوتی برای حفظ قدرت خود است ...

به نظر من که با ورود م ه به کشور و آغاز فعالیت مجدد این خانواده موج گرانی شدت گرفت تا اگر کسی حرفی زد بگویند هیس ساکت شو و به گرانی بپرداز ...
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۱۳
۲
مردم که صاحب اصلی کشورند باید بدانند نه فقط تعدادی که حکومت را در دست دارند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
مردم کیلوئی چند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۱۰
۱
آگاه کردن مردم در راستای صحیح و اصولی بیشتر از هر چیز بنگاههای سخن پراکنی دشمن را به چالش خواهد کشید و از طرفی وابستگی مردم به شنیدن اخبار داخلی از بیگانگان را به شدت کاهش خواهد داد ، اینکه به صرف حفظ وحدت مردم را از دانستن محروم کنیم ، باید اخبار نادرست و هدفدار رسانه هایی مانند صدای آمریکا و BBC را جایگزین آن بدانیم ، ثانیا چه کسی می تواند مردم را خالی از بینش سیاسی و اجتماعی درتحلیل مسائل روز بداند ، چگونه در موقع انتخابات و راهپیمائی های پرشکوه مردم دارای شعور سیاسی بالا هستند ، اما در بقیه موارد مردم نباید در جریان امور قرار بگیرن ، در جریان قرار گرفتن مردم اولا دست بسیاری از سیاستمداران به ظاهر دلسوز انقلاب اسلامی و وطن عزیزمان را رو خواهد کرد دوما در انتخابات آینده چه مجلس و ریاست جمهوری و ... این سیاستمداران جایی در بین مردم نخواهند داشت سوما یک نوع بلوغ در انتخاب آگاهانه و هدفمند در راستای خدمت به وطن و آرمانهای انقلاب را در مردم شکوفا خواهد کرد.
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
عامه مردم در تحلیل مسائل اصلی و کلان نظام همیشه درست ترین تحلیل ها را داشته اند، مانند فتنه 88 و نه دی.
اما مسئله اینجاست که تحلیل مسائل فرعی نظام مانند تقابل احزاب و جریانات سیاسی مسئله ای ایست که به علت ظرافت کار سیاسی از درک عامه خارج می گردد و به همین خاطر است که عموم مردم در درگیری های جناحی علاقه ای به ورورد به این جریانات ندارند.
احمد67
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۱ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
با سلام
اقا میلاد عامه مردم در فتنه نگاه شان به اوامر رهبری و فصل الخطاب بود.
در ضمن بعضی تحلیل هاست که دشمن سوء استفاده میکنه
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۹
۰
بسیار سوال خوبی پرسیده شده از 598 سپاسگذاریم و البته می خواهیم که این مباحث نتیجه ای هم داشته باشد! که تا به حال در جریان نتایج قرار نگرفتیم
اما پاسخ:
روشن است که در میان یک جمعیت 70 میلیونی با افکار و عقاید مختلف و البته سطح تحلیل متفاوت هرچیز را نمی توان گفت به ویژه برای ملتی که گرگ های کمین کرده زیاد دارد اما مسئله ی دیگری هم هست و آن اینکه نگفتن نباید سبب آن شود که مسئولین با خیالی آسوده هرکار که می خواهند بکنند.
از بچگی یادم هست که مردم ازخیلی مسایل از جمله مسایل اقتصادی و خودخواهی های مسئولین و مال اندوزی هایشان گله داشتند مثلا می گفتند کروبی ویلا دارد و هاشمی ثروت زیاد دارد و آن وقت ما دل بستگان به نظام اسلامی ناآگاهانه حمایت می کردیم و می گفتیم نه چنین نیست و شما اشتباه می کنید و بعد پاسخ می شنیدیم که این هم بی عدالتی ها ناشی از چیست مگر نه اینکه نظام اسلامی است پس باید بگوییم نظام اسلامی ناکارامد است و به این ترتیب ناکارامدی و قدرت طلبی عده ای به پای نظام اسلامی تمام می شد و این خیلی بد بود طبیعتا اگر مردم ناظرانی چشم و گوش باز و بصیر بر عملکرد دستگاه ها باشند دیگر هیچ رییس و مسئولی نمی تواند با دروغ و کارهای نادرست مصلحت مردم را در زیر لباس روحانیت و دین به یغما ببرد و آنگاه از ناآگاهی مردم سواستفاده کند و آن را به پای مشکلات نظام و ضعف آن بنویسد! اتفاقی که بعد از زمان دکتر احمدی نژاد افتاد محرم دانستن مردم و اعتماد به قدرت آنان بود و این دقیقا همان ویژگی امام خمینی بود. همه ی کشمکش ها و دشمنی ها و تلاش هایی که امروز به منظور تغییر قانون انتخابات صورت می گیرد برای همین است که دیگر کسی مثل دکتر از بطن مردم بلند نشود و همه اصول حکومت داری را بهم بزند و دکتر در این 8 سال چنین کرد پس شعار این است هرکسی بشود منهای دکتر و کسانی شبیه دکتر و شعار مردم این است که ما دقیقا کسانی را می خواهیم که مارا در حکومت دخیل بدانند و محرم و آن زمان همه جوره پای آن حاکم و نظام خواهیم ایستاد. یک مثال واضح روشن می کند یکی از اصول مدیریت در سطوح مختلف اداری و تجاری آن است که مدیر موفق صادقانه مشکلات کارخانه یا اداره را با کارمندان مطرح می کند و به این ترتیب قدرت نیروی کار و فکر کارمندان خویش را به میدان می طلبد تا برای روزهای بحرانی حتی قلک هایشان را هم برای نجات کارخانه بشکنند!!!
راه حل چیست؟
باید همه کسانی که مثل دکتر فکر می کنند گروهی حامی یکدیگر را در عرصه های مختلف رسانه و مدیریت و غیره تشکیل دهند به عنوان یک روان شناس عرض می کنم که این سیستم اعتماد داشتن به قدرت انسان ها یک اصل روان شناسی است که امام مراعات کرد و شاگردان او نیز!! و این گروه باید محکم پای آرمان های خویش بایستند و زیر بار هیچ فشاری نرفته و تسلیم نشوند! دیگر این ظواهر لباس روحانیت داشتن یا سابقه انقلابی گری نیست که ملاک مردم می شود برای تشخیص حاکم خوب بلکه صداقت او در عمل و شجاعت او در عمل و نه شعار ملاک می شود و اینکه هرچیز نباید گفت بله نباید گفت و تاحد ممکن باید در خفا مشکلات را با صحبت بین مسئولین حل کرد اما زمانی که می بینیم این خفا وسیله ای در دست عده ای است برای مصللحت اندیشی و ضبح حقوق مردم حتی با وجود عدم رضایت ولایت و تذکرات ایشان اینجا دیگر باید "مردی از خویش برون آید و کاری بکند" و قدرت مردم را به میان اورد تا فشاری باشد بر صندلی نشینان مصلحت اندیش به هر دلیل که باشد مثل منافع شخصی یا ترس یا تحلیل نادرست فرقی نمی کند حق باید بیان شود و ما ملت طالب این حقیقتیم.
پاسخ
مدیر پایگاه
با تشکر از شما
چنانچه پاسخ های خود را مختصرتر بفرمایید، مورد استفاده دوستان بیشتری قرار خواهد گرفت.
آقاي.دل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
پيرو.و.پيرامون.صحبتهاي.ایشون...
منشا.ظلم.و.جور....يا.جهله.ويا.كينه....
و.منشا.كينه.هم.دروغ.و...دروغ.گويي.هم.منشاش.يا.ترسه.و.يا...منفعت.طلبي...
و.بازهم.منشا.منفعت.طلبي.و..ترس.هم.جهله.....
ندونستن.اينكه.منفعت.و.سود.دسته.جمعي.بهتر.از.سود.فرديه....
ندونستن.اينكه.بهترين.سياست...و.راهبرد.راستگويي.و.صداقته...
و.اينكه.پيامبر.اعظم....صلوات.الله....ميفرمايد
زگهواره.تاگور.دانش.بجوي.به.خاطر.اين.مطلبه...
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱
لطفا توضیح بدهید دکتر چه مطالب مهمی را با مردم در میان گذاشتن و چه حرف نگفته ای را بازگو کردند.جز تعدادی تهمت به افراد و شخصیتهای سیاسی و مذهبی بدون ارائه مدرک و یا علنی نمودن اختلاف با سایر قوا آنهم بدلیل برداشت متفاوت از قانون اساسی که بحث کارشناسی بسیار پیچیده ای می باشد. پس لازم است در تحلیل کمی واقع بین باشیم در این چند سال بجز چندین بار تهدید به گفتن و یا تهمت بدون مدرک مسئله مهمی به مردم گفته نشده است. لطفا خبر صفحه اول امروز روزنامه ایران را مشاهده کنید تیتر آیا مک فارلین دیگری در راه است را با تکذیب دکتر ولایتی در صفحه اول دیگر روزنامه ها در کنار هم و چشمان نگران خواننده ها از این تناقض آشکار روزنامه دولتی با روزنامه های اصولگرا بروز شایعات مختلف در بین اقشار جامعه تا حد حضور کسینجر در ایران و مذاکره با سران جز تشویش اذهان هیچ کمکی به دانستن مردم نخواهد کرد. متاسفانه در دولت دکتر حتی آمار دقیق و واقعی اقتصاد که با فعالیتهای اقتصادی مردم رابطه مستقیم دارد نیز یا گفته نمی شود یا آنقدر غیر واقعی است که اصلا توجه نمی شود و یا با کمال افتخار محرمانه خوانده می شود.
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۱۱
۲
تو یه جامعه مدرن، سانسور اطلاعات هیچ معنایی نداره. هیچ مسئولی فهمش از مردم بیشتر نیست.
پاسخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
اطلاعات آزاد در جوامع مدرن غربی ادعایی بیش نیست برادر.
البته من هم با مشی انتقال اخبار و اطلاعات به مردم در کشورم منتقد هستم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۶
۷
از دیدگاه شما مردم نباید بدانند که پارازیت ها چه تاثیر مخربی بر سلامت جسمشان دارد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
وزیر بهداشت گفت که ضرر نداره ولی نمیدونه کی این پارازیت هارو میفرسته
sharmandeh
UNITED STATES
۱۴:۰۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۷
۱
گروه اول معتقدند نباید با علنی کردن اختلافات و نقد شدید مسئولین، باعث شادی دشمن وسوء استفاده رسانه های بیگانه شویم. اما گروه دوم بر این باورند که دوران پنهان نگاه داشتن اخبار به سر رسیده و اگر ما خودمان مردم را مطلع نسازیم، دیگران با اخبار تحریف شده این کار را خواهند کرد.
سه استفاده و شادی شمن !!!!!!!!!!!!
دشمن خیلی بیشتر از مردم ایران در جریان امور هست چون این خطی که بعضی دارند میرند دقیقا در راستای خواست دشمن و کودتا بر علیه دولت قانونی است

دشمن در خانه است آقایان
پاسخ
جمیله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۷
۴
مقام رهبری جمله زیبایی فرمودند:

ظام ديكتاتوري، نظام غير مردمي، نظام كودتايي، نظام تحميلي كه با مردم سر و كاري ندارد، دست مردم كاري ندارد، با فكر مردم سر و كاري ندارد، برايش مهم نيست كه مردم بفهمند يا نفهمند. چه آن‏جا كه شمشير حاكم است و چه آن‏جا كه سرمايه حاكم است - فرقي نمي‏كند - اگر دشمني و مخالفتي هم با نظام شد، بالأخره سر و كارش با پول يا شمشير است و كاري به اراده و خواست مردم ندارد. بنابراين، براي آن نظام، آگاهي مردم مهم نيست. مي‏خواهند بدانند، مي‏خواهند ندانند.
پاسخ
نقش رسانه در نظام اسلامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۸
۱
در نظام مردمي، مردم بايد اهل تحليل شوند تا بفهمند كه نظام برايشان مفيد است.

آگاهي براي چنين نظامي، مثل آب و هوا، لازم و واجب است. نظام ما(جمهوری اسلامی)، اين گونه است.

هر چه مردم بيشتر آگاه باشند، نظام جمهوري اسلامي، بيشتر سود مي‏برد. بنابراين، اين نظام، به آگاه سازي مردم نيازمند است.
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۲ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۷
۱
با این شرایطی که شما نوشتین اصلا نمی شه راجب سران دو قوه نظر داد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۱
۹
انتشار اطلاعات پشت پرده در جامعه نیازمند وجود ظرفیت لازم برای فهمیدن مطالب است. به طور مثال وقتی که مردم قدرت تحلیل ندارند با یک خبر دورغ به راحتی به خیابان ها ریخته و مشکلاتی را به وجود می اورند مثل ماجرای مرغ و گوجه ....
پاسخ
آزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۴ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
وقتی اطلاعات به مردم ندهیم، اصلاً به فکر فرو نمی روند که بخواهند ظرفیت لازم برای تحلیل پیدا کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
جناب ناشناس وقتی مردم رو نادان و نامحرم و فاقد قدرت تحلیل فرض کنیم تازه به طرز فکر جنابعالی می رسیم ! ثانیا جنابعالی بر اساس کدام منطق ادعای نداشتن قدرت تحلیل در مردم را داری ، ثالثا اگر اعتراضی در مورد مرغ صورت گرفته براساس واقعیت زندگی مردم بوده نه دروغ بیگانگان ، کمی چشمات رو باز کن ، عدم آگاهی مردم لطمات جبران ناپذیری به آرمانهای انقلاب وارد خواهد کرد.
به قول نیما یوشیج :غم این خفته چند
خواب در چشم ترم
می شکند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۱۰
۱
باید با مردم روراست بود ..
نباید به نام مصلحت (اونم مصلحت یه خانواده ی خاص ) قانون را نقض کرد و تبعیض ایجاد کرد و دروغ گفت .
پاسخ
آزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۷ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۶
۲
آیا هدف انقلاب اسلامی این بود که جامعه ای «آرام» و به دور از هیاهو داشته باشیم تا مانند کشورهای توسعه یافته، توسعه معیشتی و تکنولوژیک بیابیم و «یک کشور پیشرفته» شویم؟ کشوری که همه دارند با آرامش و بدون دغدغه ظلم و عدالت و فرهنگ و جهان کار می کنند، درس می خوانند، غذا می خورند، تفریح می کنند، فیلم می بینند، ازدواج می کنند، بچه دار می شوند، بچه بزرگ می کنند و بازنشسته می شوند و آنقدر یک گوشه می نشینند تا بمیرند؟ بواقع و جدای از قصد توهین، آیا بین این جامعه و جامعه گوسفندان فرقی هم هست؟
پاسخ
محمودنژاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۹ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۱
۸
سَر نامه نگاری روسای قوا این همه هیاهو شد که «آی... وحدت قوا بهم ریخت، دشمنان سوء استفاده کردند و....» و عده ای شروع به مصاحبه کردن و بیانیه نوشتن نمودند. برخی گفتند الآن جنگ می شود و کشور بهم می ریزد؛ اما چی شد؟ هیچی و واقعاً هیچی. این بحث نه بر قیمت ها اثر گذاشت و نه بر وضعیت خارجی. گیرم چند رسانه هم ما را هو کردند، نتیجه چی شد؟ آیا کشور بهم ریخت؟ خیر؛ تنها باعث شد حواس مردم نسبت به مسائل سیاسی جمع تر شود و آگاه تر گردند که قطعاً در تحلیل های آینده شان مؤثر خواهد بود. خصوصاً با نامه متقن آیت الله آملی لاریجانی، جامعه و حتی طرفداران دو طرف، عمیقاً به فکر فرو رفتند.
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۲۲:۰۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۱
۸
۰
بی اطلاعی مردم از امور و مشغول شدنشان به امور زندگی روزمره و اصرار بر اینکه فعلا نان شب ردم واجبتر است یکی از ترفندهای حکومت های طاغوتی برای حفظ قدرت خود است و شنیده شدن چنین ادبیاتی در جمهوری اسلامی یک زنگ خطر واقعی برای دلسوزان است. در واقع این گفتمان ترجمه وصیت آغا محمد خان قاجار به فتحعلی شاه است که « اگر می خواهی در ایران به راحتی حکومت کنی کاری کن که مردم بیسواد و گرسنه باشند»
یعنی اولا بی اطلاع باشند و دوم اینکه همیشه شکم در اولویتشان قرار گیرد.
پاسخ
سو لماز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۱ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۳
۲
سال 42از امام (ره)پرسیدند که شما با کدام نیروی پشتیبان میخواهید قیام کنید ؟ایشان فرمود:
آنها اکنون شیر خواره هستند و من در اینده ای نزدیک از فکر و حمایت آنها بهره مند میشوم

اما منظور از این نقل به مضمون فرمایش ایشان

این انقلاب اسلامی، بدلیل آگاهی مردم از ظلم رزیم پهلوی و سیستم حاکم بود که با دست خالی اما از روی شعور جامعه در سال 57 بوجود آمد
اگر سعی و تلاش مجاهدین و یاران امام در اطلاع رسانی و آگاهی دادن نبود هرگز مردم راضی و قانع به مبارزه با رزیم و جانبازی و شهادت در راه ایجاد و برپایی جمهوری اسلامی و حفظ و حراست در مقابل انواع تهدیدات وتوطئه ها و جنگ و دفاع و اکنون تحریم و هزاران نوع فداکاری در این مسیر وتا این زمان نمیشدند.

مگر نه اینکه نظام حکومتی ایران مردم سالاری دینی است و فکر و اندیشه مردم چه در عمل و چه در شعار بالاتر مرجعیت را دارا میباشد

پس چرا باید مردم از اطلاعات حداقلی و نحوه اجرایی شدن بعضی از عملکردها و مسائل ساده و پیش پا افتاده بی اطلاع باشند ،

نقطه قوت عملکرد خائنین در هر شکل و لباس ،فتنه ها و اختلاسها و ائتلافات شوم علیه کشور و... را باید دقیقا در این عدم آگاهی دادن به مردم و همفکری با آنان جستجو کنیم

این درست نیست که ما همه چیز را گردن احمدی نژاد بیندازیم و عملکرد باقی مسئولین را نادیده بگیریم و انان را تبرئه کنیم.و به مصلحت بیندیشیم

این مصلحتها جام زهر و نوعی اعتیاد در محافظه کاری ایجاد میکنند که رهایی از آن سخت تر ار هر جنگ روذر رو و توطئه و فتنه و یا اختلاس است و جامعه و انقلاب را به انحراف میبرد .

در جنگ نا برابر ما از وجود دشمن در مرزها آگاه شدیم و از خطری که ما را تهدید میکرد اطمیان پیدا کردیم و بهترین راه را که دفاع و سر کوب دشمنان بود را با اقتدار و اتحاد و با افتخار و سر بلندی به پیش بردیم

از فتنه 88 تا 9دی بخاطر کم اطلاعی و عدم معرفی بموقع سازشکاران و قدرت طلبان قبل از شروع آشو بها، جامعه و مردم سر در گم بودند و نمیدانستند چه بکنند ولی وقتی آگاهی پیدا کردند و مسائل را تجزیه و تحلیل کردند به میدان آمدند و فتنه و فتنهگران را به دباله دان و دیار فراموشی ومرگ سیاسی سپردند

موضوع اختلاس هم سر چشمه اش ازعدم اطلاع رسانی دقیق قبل از وقوع ان بود که تقسیم کارها واخذ تصمیمات در پشت پرده و کحرمانه و سفارش انجام شده بود و اگر مثلا" موضوع خاوری کامل تر و علنی تر بررسی و اطلاع رسانی بهتری انجام میشود . هرگز با این شدت و وسعت شکل نمیگرفت.

مردم اگر اطلاعات و اشراف بیشتری نسبت به روابط بین مسائل مختلف و نوع پیوند های موجود در تصمیم گیری ها و اداره و اجرای قوانین جاری کشور داشته باشند از هر نظر به نفع کشور و امنیت نظام و جامعه ایران است .

چرا که مردم ایران بسیار با هوش و توانمند و صادق هستند. اما این اعتماد و پایبندی مردم به نظام نباید با شعار دادن مسئولین از بین برود, بلکه باید با عملکرد صادقانه و باور مسئولین نسبت به توانایی هایشان بیشتر شود .والسلام
پاسخ
حسین سالاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۷
۴
جاودانه ترین مدیریت بی اطلاع گذاشتن مردم از حقایق و اطلاعات است
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
اگر نگذاریم دیگران هم بدانند یعنی یک نوع دیکتاتوری اطلاعات . یعنی اینکه می خواهیم مردم همیشه به زور ما را انتخاب کنند . ولی این بهتر است که مردم فرق ما را با طاغوت ها بدانند و مقایسه کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۳ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۳
۳
مردم باید بدانند و دانستن حق مردم است ولی آگاهی از دعوای مسئولین نه دردی را دوا می کند نه معضلی را از مردم کم.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
دعوای مسئولین مگر چیست؟ جز مسائل اصلی کشور؟
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۴
۱
تأثیر قوه مجریه بر قوه قضائیه:
1- تصویب لوایح قضایی توسط هیأت دولت
2- تعیین بودجه قوه قضائیه
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۱
۲
اصل 57 قانون اساسی:
« قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران عبارتند از: قوه مقننه، قوه مجریه و قوه قضائیه که زیر نظر ولایت مطلقه امر و امامت امت بر طبق اصول آینده این قانون اعمال می‌گردند. این قوا مستقل از یکدیگرند.»
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
قانون اساسی که یه اصل نداره. بقیه اش رو هم مطالعه کن
حق جو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۴
۲
خیلی جاها انقلاب از کانالیزه شدن اطلاعات ضربه خورده . نمونه اش فتنه 88 . زمانی آتیش فتنه فروکش کرد که مردم در جریان کامل تمامی اتفاقات قرار گرفتن ، اونوقت بود که تونستن قضاوت صحیحی داشته باشن و 9 دی در تاریخ ایران ماندگار شد.
مردم اگر در جریان اطلاعات قرار بگیرن، با سیاست های نظام همراه میشن، همراهی مردم مهمترین کلید رهایی از بحران های مقطعیه.
با کانالیزه شدن اطلاعات بشدت مخالفم اما این اتفاقات اخیر رو هم اصلا قبول ندارم،...

یا علی
پاسخ
فرزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱
خود گوییو خود خندی...
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۲ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۲
۳
مرد چه بدانند چه نداند دلار 3000 تومان است
پاسخ
پیمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۴
۰
با برملا شدن این گونه نامه هاست که بهتر از افکار درونی مسولین آشنا می شویم و می شوند؟؟؟ که در ایران بازدید مقام اجرایی اول کشور حتی از زندان باید با اجازه ... باشد واز آن بدتر اینکه فعلا مصلحت دونسته نمی شود واینکار دخالت قوا در یکدیگر محسوب می شود؟؟؟بجنوردی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۵ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۵
۰
هر کس مردم را نفم فرض می کند آینده خوبی برایش پیش بینی نمی کنم
پاسخ
حجت اسلام و مسلمین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۷ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۲
۱
کسانی که ادعای آزادی بیان داشتند به دانشجویان گفتند خفو شو. با شعار دانستن حق مردم است تیشه به ریشه آزادی زدند. آقایان اصولگرای دشمن مشترک شما آمریکا و دست نشاندگانشان در داخل هستند نه خودتان . .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۴ - ۰۸ آبان ۱۳۹۱
۲
۲
تو این مملکت حکومت کارهایی میکنه که اصلا احتیاجی به گفتنش نیست.کاملا با چشم میشه اثراتش رو دید.پس فرقی نمیکنه که به مردم بگن دارن چیکار میکنن یا نه.
پاسخ
مرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۳ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱
۲
۰
مردم آنقدر باید بدانند که برای حکومت مشکلی پیش نیاید!!!!!!!!!!!
پاسخ
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱
۲
۰
فکر کنم حضرت حافظ با این شعر خود جواب سئوال رو داده:
دی عزیزی می‌گفت حاف می‌خورد پنهان شراب

ای عزیز من نه عیب آن که پنهانی بود!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۷ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱
۰
۵
مردم هر چی کمتر بدانند بهتر است. به نفع خودشان است.
پاسخ
حمید رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱
۱
۲
با توجه به اینکه مقام معظم رهبری در جریان جزئیترین اتفاقات چه در عرصه بین المللی و چه در عرصه داخلی هستند و هم از اخبار نظامی، اطلاعاتی و ..... مطلعند و طی سالهای زعامت ایشان ما شاهد صحت صحبتهایشان بودیم و بارها دیدیم که ایشان فرمایشی کردند و یا توصیه ای کردند و از سوی سایر مسئولین نظام رعایت نشد ضرر کردیم. لذا به نظر بنده ما باید مطیع رهبرمان باشیم و قطعاً فرمایش ایشان به مصلحت و بهترین کارهاست. پس در این مورد نیز گوش باید گوش به فرمان ایشان باشیم.
پاسخ
جریان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۱
۰
۱
سلام
مهم اینه اقایون چقدر اهل فهم باشن.
----------
1 دونه از اون پار اجر ها که در میتینگ ها بواسطه نفهمی (بصیرت)در فواصل مختلف بر سر و سینه ما خورد (نه بخاطر اسمها بلکه به عشق مولا ) اگر بر پای اینان خورده بود الان فهم شده بودن .
----------
بقول قدما طرف اگه حالیش نمیشه بخوابونیمش حالیش کنیم .
---------
جان مولا دفعه بعد دور دانشگاه کوچه باز نکنید و میوندار نخواستیم .
--------
نعبیر عشق چند سال پیش حتی چوپان ایرانی قدرت تحلیل بالاتر از عمو سام دارن.
--------
طرف میخوابه صبح بخش نامه صادر میکنه جان من خواب اقایون ا تعبیر نکنیم.
--------
یا حق
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها