کد خبر: ۸۸۸۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۰۶ آبان ۱۳۹۱
اولین لازمه پیروزی در جنگ اقتصادی از نظر استاد آقا تهرانی:
حجت الاسلام آقا تهرانی بیان داشت: اگر خواستيم انقلاب شود و ارزشهاي اسلامي احيا شود، بايد خودمان هم در اين مسير ثابت قدم بوده و تلاش كنيم، نبايد دغدغه ما اين باشد كه به خاطر رعايت حال مردم ، ربا را حلال كنيم يا راهي براي حلال كردن موسيقي پيدا كنيم، بلكه بايد اسلام را آنگونه كه هست عرضه كرد و براي مشكلات پيش رو راهكار يافت.
به گزارش پایگاه 598، با تشدید تحریم های بین المللی تحلیل و سخنان متفاوتی از لسان مسئولین و کارشناسان کشورمان شنیده می شود که متاسفانه برخی از این تحلیل های حکایت از نا امیدی دارد که رهبری معظم نیز در سفر خود به استان خراسان شمالی پاسخ آن را به خوبی بیان فرمودند.

ایشان در جمع مردم شیروان فرمودند: «در قرآن كريم، خداى متعال در سوره‌ى فتح - كه فتح مسلمانان را براى پيغمبر و براى مردم، به صورت يك نعمت بزرگ معرفى ميكند - ميفرمايد: «فأنزل اللّه سكينته على رسوله و على المؤمنين و الزمهم كلمة التّقوى و كانوا احقّ بها و اهلها»؛ به عنوان يك نعمت بزرگ، نزول سكينه‌ى الهى را بر جامعه‌ى اسلامى ذكر ميكند. سكينه يعنى آرامش، يعنى اطمينان، يعنى آن طمأنينه‌اى كه وجود دارد. يك وقت در ميان يك ملتى تلاطم هست، آرامش وجود ندارد؛ همه نسبت به هم بدبين، همه نسبت به يكديگر ستيزه‌گر؛ دستگاه‌هاى حاكم در مقابل مردم، مردم در مقابل دستگاه‌هاى حاكم؛ يك چنين كشورى كه داراى امنيت نباشد، نميتواند نه در علم، نه در اقتصاد، نه در صنعت، نه در عزت ملى، خودش را به پيش و به جلو بكشد؛ اما وقتى استقرار و امنيت و آرامش در يك كشور بود، ملت فرصت پيدا ميكند كه آمادگى‌هاى خود را، استعدادهاى خود را بروز دهد؛ همچنان كه شما مى‌بينيد على‌رغم تهديدهاى دشمنان، تحريمهاى دشمنان، خباثتهاى دشمنان، ملت ايران و جوانان عزيز ما توانسته‌اند در ميدانهاى گوناگون، خود را نشان دهند؛ عظمت خود را، استعداد خود را، آمادگى خود را در زمينه‌هاى مختلف به رخ دنيا بكشند؛ اين به بركت ثبات است.» 1391/07/24

حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی که در جمع اساتید و دانشجویان موسسه امام خمینی (ره) در قم به سخنرانی می پرداخته اشاره کوتاهی به لازمه پیروزی در نبرد اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با نظام سلطه پرداخته است که در ادامه می آید:



نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در این جلسه با اشاره به لزوم توكل و اميد به خداي متعال گفت: اميد و اعتمادي به غير خدا سبب نابساماني كارهاست.

وي با اشاره به مسأله هسته اي كشورمان افزود: مسئولان دولت هاي گذشته در مسأله هسته اي به غربي ها اعتماد داشتند ، اما كاري از پيش برده نشد، اما امروز با اعتماد مسئولان به خدا ، ده هزار سانتري فيوژ نصب شده است، در حاليكه زماني از داشتن يك سانتري فيوژ نيز محروم بوديم.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به آشفتگي وضع اقتصاد كشور، ابراز داشت: اگر اقتصاد ورشكسته است، به خاطر وابستگي و تكيه آن به نفت است و از آنجا كه رها شدن از وابستگي به نفت نياز به برنامه ريزي و فعاليت و كار دارد و مسئولين آن را دشوار احساس مي كنند و مردم نيز نيازي به آن حس نكردند، در اين زمينه چاره جويي نكردند، در حاليكه بايد با توكل بر خدا و اعتماد به نفس روي پاي خود بايستيم.

وي با اشاره به لزوم پايداري بر اصول خاطر نشان كرد: اگر خواستيم انقلاب شود و ارزشهاي اسلامي احيا شود، بايد خودمان هم در اين مسير ثابت قدم بوده و تلاش كنيم، نبايد دغدغه ما اين باشد كه به خاطر رعايت حال مردم ، ربا را حلال كنيم يا راهي براي حلال كردن موسيقي پيدا كنيم، بلكه بايد اسلام را آنگونه كه هست عرضه كرد و براي مشكلات پيش رو راهكار يافت.

آقاتهراني با اشاره به قطع شبكه هاي راديويي و تلويزيوني كشور از سوي غرب ابراز داشت: عليرغم وجود قرار دادهاي معتبر آنها حق به هم زدن اين قرار داد را نداشتند، در حاليكه آنها چنين اقدامي انجام دادند، لذا نبايد به غير خدا اعتماد كرد، بلكه چه بسا همين امر نيز تدبيرخداست براي اينكه ما روي پاي خودمان بايستيم.

وي افزود: با اينكه هنوز كار چنداني صورت نگرفته و خيلي از سخنان بيان نشده، استكبار نمي تواند ببيند حتي همين اندازه هم صداي شما به گوش جهانيان برسد و اگر به طور جدي در اين زمينه وارد شده و حقايق را بيان كنيد، قطعا تأثيرگذاري آن شديدتر و دشمني آنها نيز با شما بيشتر خواهد شد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه نبايد از سختي ها و مشكلات اقتصادي ترسيد و تسليم شد، ابراز داشت: همان خدايي كه در جبهه ها رزمندگان را ياري داد، خداي اقتصاد و سياست هم هست كه اگر به او اميد و توكل داشته باشيم، ما را باز هم ياري خواهد داد.

آقاتهراني با اشاره به سياست در اسلام گفت: سياست نه به معناي دغل بازي و تخريب ديگران كه در اسلام حرام است، بلكه به معناي شناخت راه درست و ثابت قدم بودن در آن است.

وي با بيان اينكه نبايد ترسيد و بايد وارد معركه شد، خاطر نشان كرد: زماني آيت الله مصباح يزدي شخصا خودش وارد معركه شده و در خطبه هاي پيش از نماز جمعه به دفاع از اسلام واقعي پرداخت و امروز راهي كه توسط ايشان شكل گرفته مي تواند بسيار تأثيرگذار باشد.

عضو شوراي مركزي جبهه پايداري اظهار داشت: سخنان رهبري در هفته گذشته در زمينه هاي گوناگون به خصوص سبك زندگي بايد مورد توجه جدي ما قرار گيرد و نظام فرهنگي و بسته فرهنگي مناسبي شكل گيرد و بستر براي تمدن اسلامي آماده شود تا مسئوليني نگويند كه كار اخلاقي و فرهنگي قانون بردار نيست و به اين بهانه آن را رها كنند. لذا بايد با كار و تلاش و تحقيق بسته فرهنگي آن را آماده كنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها