کد خبر: ۸۸۸۲۱
زمان انتشار: ۲۳:۱۲     ۰۵ آبان ۱۳۹۱
مراسم حج سال 66، يكي از صفحات كتاب پر جنايت آل سعود است كه در آن كشتار بيش از 270 نفر از شهروندان ايراني كه براي حضور در مراسم«برائت از مشركين» شركت كرده بودند را رقم مي‌زند.


آن روزها  نایف بن عبدالعزیز بر كرسي وزرات كشور آل سعود تكيه زده بود و در بیانیه رسمی كه وزارت کشور سعودی در هشتم ذیحجه منتشر كرد، با دروغ پراکنی به حجاج شرکت کننده در برائت از مشکرین اتهامِ اخلال در مراسم حج زدند واعلام کردند که حجاج با چوب و سنگ و چاقو به طرف مسجدالحرام هجوم آوردند و ماموران برای جلوگیری از هرج ومرج وارد شدند و نیز دراین گزارش با ادعای عدم تیراندازی به زوار حرم آمده است که حجاج با مأموران امنیتی درگیر شدند و تعدادی از حجاج زیر دست و پا ماندند و له شدند.

نکته دردناک آنجاست که بسیاری از آمار شهدا مربوط به روزهای پس از حادثه است که مأموران سعودی اجازه مداوای مجروحین حادثه را در بیمارستان ها ندادند و برخی از مجروحین که جراحات حاد داشتند، پس از تحمل رنج و درد بسیار و در حالی که امکان مداوای آنها بود، به شهادت رسیدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
من مادربزرگم را در آن حادثه از دست دادم.البته او مفقودالاثر است و بنده اورا هیچ موقع ندیده ام...خداوند عذاب آل شیطان را ازدیاد بخشد انشا الله.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها