کد خبر: ۸۸۷۰
زمان انتشار: ۱۸:۰۹     ۱۳ بهمن ۱۳۸۹
يكي از افسران ارتش مصر با اعلان عمومي مبني بر پيوستن به سيل جمعيت معترض عليه رژيم حسني مبارك، عكس رئيس جمهور اين كشور را پاره كرد.
به گزارش فارس به نقل از تلويزيون الجزيره قطر، يكي از افسران ارتش مصر با اعلام عمومي مبني بر پيوستن به سيل جمعيت معترض عليه رژيم حسني مبارك، عكس رئيس جمهور اين كشور را پاره كرده و در حالي كه مردم او را بر دوش‌ خود بلند كرده بودند، طي سخناني كوتاه گفت: قبل از هر چيزي كناره حسني مبارك و ترك قدرت از سوي همه اعضاي حزب حاكم را خواستاريم.

وي با تاكيد بر لزوم كناره گيري مسالمت آميز رژيم مبارك از قدرت، قيام فراگير مردم مصر را نماد بارز انقلاب خواند و تشكيل دولت انتقالي و تغيير قانون اساسي مصر را از خواسته‌هاي خود برشمرد.

اين افسر ارتش مصر تاكيد كرد كه بعد از رژيم مبارك ملت مصر با تغيير قانون اساسي انتخاباتي آزاد برگزار خواهد كرد و در آن صورت ملت فرد دلخواه خود را انتخاب خواهند كرد.

اين اقدام افسر ارتش با استقبال گسترده مردم و تظاهرات كنندگان مواجه شده و شمار بسيار زيادي از تظاهرات كنندگان در حالي كه وي را بالاي سر خود در خيابان‌ها مي‌چرخاندند؛ نداي زنده باد ارتش سر مي‌دادند.

ارتش مصر شامگاه دوشنبه اعلام كرد، خواسته‌هاي مردم مصر را كه از يك هفته پيش در خيابان هاي اين كشور عليه دولت تظاهرات مي‌كنند، قانوني مي‌داند.

مخالفان دولت مصر در ادامه اعتراض‌هاي گسترده خود، از ارتش اين كشور خواسته بودند كه از بين مصر يا مبارك يك گزينه را انتخاب كرده و به صف مردم بپيوندد.

از سوي ديگر شبكه الجزيره اعلام كرد كه "ريچارد هاس " رئيس شوراي روابط خارجي آمريكا گفته است كه عمر حكومت مصر كوتاه خواهد بود.

همچنين اين شبكه اعلام كرد كه دولت آمريكا از ديپلمات‌هاي غيرضروري در قاهره خواسته تا سفارت واشنگتن در قاهره را ترك كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها