کد خبر: ۸۸۶۲
زمان انتشار: ۱۷:۲۹     ۱۳ بهمن ۱۳۸۹
پلیس در جستجوی چرب زبان حرفه ای
به گزارش برنا،ساعت 15:30 مورخه 6 تیر ماه امسال مأموران کلانتری 109 بهارستان از طریق مرکز فوریت های پلیسی اطلاع پیدا کردند که جوانی با در دست داشتن یک فقره چک مسروقه به شعبه بانکی در خیابان فردوسی مراجعه کرده است که بلافاصله با حضور مأموران در شعبه بانک مورد نظر ، ارائه کننده چک مسروقه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.


جوان دستگیر شده به کارآگاهان گفت: «من شاگرد یک مغازه صرافی در خیابان منوچهری هستم و هیچ اطلاعی از مسروقه بودن آن نداشتم ؛ چک را صاحب صرافی به من داد تا آن را نقد کنم.» 

ماموران در تحقیقات متوجه شدند چک‌ها توسط جوانی  30 ساله در ازای خرید سکه های طلا به صاحب صرافی پرداخت شده است.


با شناسایی صاحب اصلی چک به اسم "ابراهیم . م" ( 36 ساله ) و حضور وی در پایگاه هفتم پلیس آگاهی وی درباره مسروقه بودن چک خود گفت : « تیرماه سال جاری با مراجعه به یک بنگاه املاک در بلوار ابوذر ، یک دستگاه آپارتمان در خیابان 20 متری منصور رهن کردم و این چک را در ازای پرداخت پول رهن آپارتمان به صاحبخانه ، به مدیر فروش بنگاه تحویل دادم و از بقیه اتفاقاتی که بر سر این چک افتاده ، هیچ اطلاعی ندارم.»

در آخر مشخص شد که مدیر فروش بنگاه سارق اصلی چک بوده است. مالک بنگاه درباره نحوه سرقت چک به کارآگاهان گفت:حدود یک ماه پیش از طریق درج آگهی روزنامه قصد استخدام یک مدیر فروش را داشتم ؛ جوانی حدودا 30 ساله با مراجعه به بنگاه خودش را یکی از مدیران فروش حرفه ای در امر خرید و فروش ملک معرفی کرد و من نیز که مجذوب قدرت کلام او شده بودم ابتدا او را به صورت آزمایشی استخدام کرده و بعد از گذشت یک هفته زمانیکه مهارتش را در زمینه خرید ، فروش ، رهن و اجاره ملک دیدم تصمیم گرفتم تا او را به عنوان مدیر فروش استخدام کنم.
 
مالک بنگاه افزود:یک ماه بیشتر از حضور این جوان به اسم روح الله نگذشته بود که یک مشتری متقاضی رهن کامل یک دستگاه آپارتمان به بنگاه مراجعه کرد و روح الله مسئول پیدا کردن آپارتمان مورد نظر و تنظیم قرارداد شد اما وقتی قرارداد را تنظیم و چک 21 میلیون تومانی را تحویل گرفت ناپدید شد و من نیز که دیگر از پیدا کردن او ناامید شده و احتمال می دادم که او قصد خرج کردن چک را دارد ، با شعبه بانکی محل وصول چک تماس گرفتم و موضوع را اطلاع داده و آنها نیز مانع از نقد شدن چک شدند .

مالک بنگاه ادامه داد: بیشتر از 30 سال است که در بنگاه املاک مشغول به فعالیت هستم اما هیچگاه تصور نمی کردم که یک روز به همین سادگی فریب چرب زبانی های یک جوان 30 ساله را بخورم و تمامی اختیارات بنگاه را در عرض یک مدت کوتاه در اختیار او قرار دهم. این جوان آنقدر با اطمینان صحبت می کرد که اصلا تصور نمی کردید در پشت این صحبت ها یک کلاهبردار وجود دارد.


سرهنگ کارآگاه علی غیاثوند ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت : با شناسایی هویت متهم متواری به نام "روح الله . ز" ( متولد 1357 ) کارآگاهان ضمن شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه مولوی اطلاع پیدا کردند که متهم پس از خرید سکه های طلا ( به ارزش 21 میلیون تومان ) از مخفیگاه خود متواری شده است.


وی با اشاره به انتشار  عکس بدون پوشش چهره متهم متواری افزود: با توجه به احتمال ارتکاب دیگر جرایم احتمالی و برای شناسایی و دستگیری متهم ، دستور انتشار بدون پوشش چهره متهم صادر شده است و از کلیه شهروندان محترمی که نسبت به شناسایی "روح الله . ز " اقدام کرده و از محل های تردد و یا مخفیگاه او اطلاعی در اختیار دارند درخواست می شود تا هرگونه اطلاعات خود در این خصوص را از طریق شماره های تماس 21864806 ، 21864796 و 33116035 در اختیار کارآگاهان
پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهند ؛ همچنین از کلیه مالباختگان و دیگر شکات احتمالی که از این متهم شکایتی دارند دعوت می شود تا جهت طرح و یا پیگیری شکایات خود به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در "میدان 15 خرداد" مراجعه کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها