کد خبر: ۸۸۵۸۵
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۰۴ آبان ۱۳۹۱
واشنگتن در توافقنامه‌ای با مقامات صهیونیستی، ضمانت وام‌های تل‌آویو را تا سال ۲۰۱۶ تمدید کردند تا بدین وسیله رژیم صهیونیستی بتواند با ضمانت آمریکا وام‌های کلان بگیرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «تیموتی گایتنر»، وزیر خزانه‌داری آمریکا و «دورون کوهن» مدیرکل وزارت دارایی اسرائیل روز گذشته توافقنامه‌ای را در واشنگتن به امضا درآوردند که ضمانت وام‌های آمریکا به اسرائیل را تا سال 2016 تمدید کند.

این توافقنامه که در حاشیه نشست مشترک گروه توسعه اقتصادی آمریکا-اسرائیل به امضا درآمد به رژیم صهیونیستی، 4 سال دیگر فرصت می‌دهد تا از بازار سرمایه‌های خصوصی تا سقف 3.8 میلیارد دلار با ضمانت آمریکا که در سال 2003 به این رژیم داده شد، وام دریافت کند.

بر اساس این گزارش، هدف از این برنامه، کمک به رژیم صهیونیستی برای دسترسی به منابع مالی با بهره کم در بازار سرمایه‌های خصوصی به منظور حفظ رشداقتصادی و ثبات اقتصادی این رژیم است.

این روزنامه صهیونیستی ادامه داد، تل‌آویو حتی بدون بهره‌مندی از این ضمانت وام‌ها، با حمایت آمریکا می‌تواند در وام‌گیری از کشورهای خارجی از نرخ بهره مناسب بهره‌مند شوند.

«باراک اوباما»، رئیس جمهور آمریکا، اواخر ژوئیه با امضای قانونی که همکاریهای امنیتی و دفاعی با اسرائیل را تقویت می‌کند، مدت ضمانت بازپرداخت این وام‌ها را تا آخر سپتامبر سال 2015 افزایش داد.

«یووال استینیتز» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این توافقنامه شواهد مهمی از روابط ویژه اقتصادی آمریکا و اسرائیل است.

«استنلی فیشر» رئیس بانک اسرائیل ضمن ابراز ناراحتی از چنین توافقنامه ای گفت: ناخوشایند است که دولتی که به حاکمیت خود افتخار می‌کند، هر بار به بازیگران خارجی روی می‌آورد. من ترجیح می‌دهم که روی پای خود بایستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها