کد خبر: ۸۸۵۶۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۲     ۰۴ آبان ۱۳۹۱

یکی از سرویس های اطلاعاتی کشورهای اروپایی که اپوزسیون زیادی از سیستان و بلوچستان در این کشور مستقر می باشند اخیرا دستورالعملی را به برخی از فعالین سیاسی مرتبط با خود در حوزه جنوب شرق صادر کرده است.

به گزارش زاهدان پرس، یک منبع آگاه که از دستورالعمل های سرویس اطلاعاتی کشور سوئد آگاه می باشد قسمتی از آن را در اختیار پایگاه خبری و تحلیلی زاهدان پرس قرار داده است.

این منبع آگاه تاکید کرده که مدت زمان اجرایی این دستورالعمل ها تا انتخابات 92 ریاست جمهوری  و متناسب با اتفاقات احتمالی مانند حادثه چابهار می باشد که اپوزسیون بلوچ موظف به انجام آن شده اند.

سرفصل این دستورالعمل ها به شرح ذیل می باشد:

الف: تا انتخابات ریاست جمهوری تلاش برای ناامن کردن نقطه ای برخی مناطق مرزی کشور و منجمله جنوب شرق ادامه خواهد داشت و این ناامنی ها مکمل تلاش برای ایجاد آشوب در شهرهای کلان کشور می باشد. اپوزسیون موظفند که میان این ناامنی ها و آشوب ها نوعی پیوند کددار در افکار عمومی برقرار کنند. همانند ناامنی های سال 88 توسط گروهک ریگی که مکمل فتنه سبز عمل میکرد و نهایتا در عاشورای سال 88 رسما گروهک ریگی با صدور بیانیه ای از جنبش سبزحمایت کرد.

ب: هرچه سریعتر مقدمات برگزاری برخی همایش ها در سوئد انجام شود که در آن علاوه بر چهره های سکولار بلوچ برخی افرادی مذهبی مانند مولوی م از فعالین شبکه های وهابی کلمه و وصال در آن حضور داشته باشند. این همایش ها باید تداعی کننده یک صدای واحد ار اپوزسیون بلوچ باشد. خروجی این همایش های مشترک سکولارها و چهره های مذهبی خارج از کشور باید ضمن محکومیت خشونت از طرف گروه های افراطی مذهبی نسبت دادن ریشه این جریانات به ظلم و تبعیض جمهوری اسلامی به اهل سنت و قوم بلوچ منتهی شود.

ج: پس از مدت ها برقراری امنیت مناسب در سیستان و بلوچستان فعالین اپوزسیون بلوچ در خارج از کشور و رسانه های مرتبط اتفاقات اخیر ناامنی در چابهار را یک حادثه دنباله دار و نشانه ناامنی ها بیشتر در آینده معرفی کنند.القای ناامنی به عنوان یک کارویژه عملیات روانی تا انتخابات 92 به صورت منظم به فراخور اتفاقات احتمالی باید پیگیری شود.

خ: مجموع تلفیق کار ویژه های عملیات روانی و رخدادهای امنیتی در سیستان و بلوچستان باید منتهی یه عقب نشینی نظام حداقل به صورت مقطعی از ایجاد برخی محدویت ها برای گروهی از جریانات تندرو مذهبی در جنوب شرق شود. مهمترین سرفصل این دستور العمل این می باشد که خروجی مجموع کار هماهنگ اپوزسیون خارج کشور باید منتهی به ایجاد فضا برای برخی مهرهای سیاسی داخل محیط استان بشود که بتوانند با آزادی بیشتر در پازل غرب بازی کنند.

د: باید بگونه ای عمل شود که مواضع اپوزسیون بلوچ سکولار و جریان مذهبی خارج نشین همسو و ضلع داخلی مذهبی منتقد جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان به صورت اضلاع یک مثلث هماهنگ عمل کنند. اظهارنظرهای پراکنده و اختلاف انگیز که تداعی کننده و نشانه عقبه تئوریک متفاوت میان این مثلث می باشد تا انتخابات 92 ممنوع می باشد.

ه: در زمان حوادث ناامنی میان انتقادات و خواسته های برخی علمای اهل سنت و مطالبات اپوزسیون بلوچ در خارج از کشور تا انتخابات یک نوع همگرایی و نزدیکی ایجاد شود. این سرویس اپوزسیون بلوچ خارج نشین را موظف کرده که برای همگرایی با برخی مطالبات در داخل سیستان و بلوچستان مواضع و ادبیات سیاسی خود را تعدیل و به یک جریان سیاسی منتقد در داخل استان نزدیک کنند. این سرویس تاکید دارد طبقه روشنفکر و دانشجو در سیستان و بلوچستان باید میان برخی مطالبات جریانات مذهبی منتقد در سیستان و بلوچستان با اپوزسیون خارج نشین بلوچ فاصله چندانی نبیند.

پ: فرصت روانی ایجاد شده ناشی از طریق عملیات های تروریستی در جنوب شرق می تواند نشانه شکست سیاسیت های جمهوری اسلامی در حوزه مدیریت مناطقی همچون سیستان و بلوچستان در میان افکار عمومی تبلیغ  شود. این موضوع در صورت عمق بخشی بیشتر می تواند بحث ایجاد بلوچستان مستقل و بزرگ را در میان نخبگان بلوچ توجیهه پذیر و قابل تامل تر بکند.

گفتنی است این منبع آگاه تاکید کرده که سرویس پیچیده اطلاعاتی سوئد که از موفق ترین سرویس های اظلاعاتی دنیا می باشد اخیرا یکی از جاسوسان خبره خود به نام " ک . ج" را به صورت ویژه در سیستان و بلوچستان فعال کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها