کد خبر: ۸۷۷۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۰۱ آبان ۱۳۹۱
سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 22 سال که در سکوت خبری تیمش را هدایت می‌کند، از حضور در تورنمنت‌های خارجی پس از مسابقات غرب آسیا خبر داد و گفت: به اتفاق کی‌روش به این تصمیم رسیدیم و این هفته هم درباره اعزام تیم ملی به غرب آسیا جلسه خواهیم داشت.

علیرضا منصوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره برنامه‌های تیم ملی فوتبال زیر 22 سال ایران اظهار کرد: تمرین‌های ما همزمان با تمرین‌های تیم ملی بزرگسالان برگزار می‌شود و ما از این فرصت استفاده می‌کنیم تا وقتی مسابقه‌های لیگ به خاطر اردوهای تیم ملی بزرگسالان تعطیل می‌شود، بتوانیم بازیکنان‌مان را در اردو داشته باشیم. این اقدام باعث می‌شود باشگاه‌ها هم بازیکنانشان را در مدت‌ زمان کمتری در اختیار تیم های ملی قرار دهند و کمتر لطمه ببینند.

** 90 بازیکن در لیست تیم ملی زیر 22 سال حضور دارند

وی افزود: در حال حاضر 80 تا 90 نفر جزو بازیکنان تیم ملی زیر 22 سال هستند. ما از میان آنها 26 بازیکن را برای رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا در مالزی انتخاب کردیم و وقتی هم از این بازی‌ها برگشتیم 10 تا 12 تغییر را در ترکیب ایجاد کردیم. البته کادر فنی همواره نظارت کاملی را روی عملکرد و شرایط آمادگی آن 90 بازیکن دارد که بتوانیم تا 12 ماه دیگر که مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا برگزار می‌شود، آماده‌ترین بازیکنان را به تیم ملی دعوت کنیم.

** ملی‌پوشان را به طور نامحسوس کنترل می‌کنیم!

منصوریان از کنترل نامحسوس ملی‌پوشان خبر داد و به ایسنا گفت: گروه کاملی از آنالیزورها و مربیان شرایط بازیکنان حاضر در لیست فوق را از نظر بدنی، سلامتی، بازی‌ها و کیفیتی که در باشگاه‌هایشان دارند، به طور نامحسوس کنترل می‌کنند. خوشایند ماست که این بازیکنان در مسابقات داخلی بازی کنند و روی نیمکت ننشینند. ما در اردویی که قبل از بازی تیم ملی مقابل کره جنوبی برگزار کردیم چند بازیکن جدید را هم به تمرینات دعوت کرده و آنها را مورد ارزیابی دقیق قرار دادیم.

** این هفته درباره غرب آسیا با کی‌روش جلسه دارم

سرمربی تیم ملی زیر 22 سال از جلسه این هفته‌اش با کارلوس کی‌روش درباره اعزام این تیم به مسابقات غرب آسیا خبر داد و گفت: قرار است بخش اعظمی از بازیکنان تیم زیر 22 سال در لیست تیم بزرگسالان برای اعزام به رقابت‌های غرب آسیا قرار بگیرند. در حال حاضر از وضعیت آمادگی جسمی، فنی و حتی اخلاقی بازیکنانم راضی هستم. شرایط تاکتیک‌پذیری آنها هم خوب است و من سعی کردم با تجربیاتی که از کار کردن کنار افشین قطبی،‌کارلوس کی‌روش و... بدست آوردم با آنها کار کنم. این بازیکنان می‌توانند با شرکت در بازی‌های غرب آسیا بر تجربیات بین‌المللی‌شان بیافزایند.

** بعید است فقط از لیست 50 نفره بتوانیم اعزام کنیم

منصوریان با بیان اینکه قالب ترکیب تیم ملی در این رقابت‌ها را بازیکنان زیر 22 سال تشکیل می‌دهند، در واکنش به اینکه چطور این اتفاق خواهد افتاد در حالی که 6 یا 7 بازیکن از تیم شما جزو لیست 50 نفره‌ای هستند که مسوولان برگزاری مسابقات غرب آسیا آنها را به عنوان ملی‌پوشان اصلی ایران تایید کردند، به ایسنا گفت: درست است که ما همین تعداد بازیکن را در آن لیست داریم اما بعید می‌دانم مسوولان برگزاری بازی‌ها اجازه ندهند بازیکنی خارج از آن لیست به بازی‌ها اعزام شوند. ما الان برای تیم ملی اصلی ایران برای جام جهانی 2018 پشتوانه‌سازی می‌کنیم و می‌خواهیم ملی‌پوشان تجربیات زیادی تا آن زمان کسب کنند.

** هنوز مشخص نیست روی نیمکت تیم کی‌روش بنشینم

وی در واکنش به اینکه آیا همراه کی‌روش روی نیمکت تیم ملی در مسابقات غرب آسیا می‌نشیند؟ گفت: هنوز چیزی در این باره مشخص نیست. فعلا درباره حضور بازیکنان تیم زیر 22 سال در این رقابت‌ها با هم صحبت خواهیم کرد.

** عمان یا تایلند میزبان قهرمانی آسیا زیر 22 سال خواهند بود

منصوریان همچنین از احتمال برگزاری مرحله نهایی مسابقات قهرمانی زیر 22 سال آسیا در عمان خبر داد و گفت: فعلا قرار است این مسابقات در ژانویه 2004 به میزبانی عمان برگزار شود که گفته شده اگر نهایتا شرایطش مورد تایید AFC قرار نگیرد یا نتواند این بازی‌ها را برگزار کند، تایلند میزبان خواهد شد. اگر تقویم مسابقات AFC فشرده باشد و کنفدراسیون آسیا نتواند مسابقات انتخابی المپیک 2016 را برگزار کند، سه تیم اول بازی‌های زیر 22 سال در سال 2014 به طور مستقیم راهی المپیک 2016 ریودوژانیرو خواهند شد.

** تنها 5 درصد تیم ما به المپیک 2016 می‌رسند

سرمربی تیم زیر 22 سال در توضیح بیشتر نسبت به تیمش به ایسنا گفت: مردم بعضا می‌پرسند تیم‌ شما چه تفاوتی با تیم ملی امید دارد که می‌خواهم توضیح شفافی بدهم تا ابهام‌ها برطرف شود. تیم امید یا تیم المپیک در حقیقت همین تیم زیر 22 سال است که فعلا قرار است مسابقاتش هر چهارسال یکبار در سطح قاره‌ها برگزار شود و از طریق آن سهمیه بازی‌های المپیک تعیین شود.

منصوریان در پاسخ به این سوال که چه تعداد از بازیکنان لیست 90 نفره شما از نظر شرایط سنی می‌توانند در المپیک 2016 هم بازی کنند؟ گفت: نگاه ما به تشکیل این لیست و کار کردن با بازیکنان موفقیت در مسابقات قهرمانی آسیا در ابتدای سال 2014 است. اما از این لیست شاید حدود 5 درصد سن‌شان تا سال 2016 کمتر از 23 سال یعنی سن قانونی حضور در المپیک باشد. در حقیقت بازیکنان تیم المپیک ایران در سال 2016 را نفرات فعلی تیم‌های جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

** دوستی‌مهر و محمدی تیم‌های خوبی ساخته‌اند

وی در پاسخ به این سوال که آیا از بازیکنان تیم‌های نوجوانان و جوانان شناخت دارید و آنها را در چه سطحی می‌بینید؟ اظهار کرد: من تمام مسابقات تیم نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا را دیدم که واقعا بازیکنان خوبی داشت که زیر نظر علی دوستی‌مهر کار می‌کردند. بازیکنان جوانان در تیم اکبر محمدی هم با کیفیت هستند و قصد دارم با سفر به امارات مسابقات این تیم در رقابت‌های قهرمانی آسیا را هم زیر نظر بگیرم.

** بعد از بازی‌های غرب آسیا در تورنمنت‌های خارجی شرکت می‌کنیم

منصوریان درباره اردوهای تدارکاتی خارج از کشور تیمش طی یکسال آینده نیز به ایسنا گفت: پس از صحبت‌هایی که با کی‌روش داشتم، قرار شد پس از برگزاری رقابت‌های غرب آسیا، در تورنمنت‌های خارجی متعددی شرکت داشته باشیم. برای اعزام بازیکنان تیم ما که در سن خاصی هستند، مشکلاتی وجود دارد. مثلا برای اعزام به مالزی بنده خودم کارم را تعطیل کردم و بازیکنان را پنج نفر، پنج نفر به اداره‌های مختلف بردم تا مشکل خروج از کشور آنها حل شود. خوشبختانه اداره گذرنامه، نظام وظیفه و دانشگاه آزاد خیلی به ما کمک کردند و حتی خارج از نوبت هم کارمان را انجام دادند اما یکبار برای همیشه باید این مشکل به کلی حل شود.

** مشکل خروج از کشور بازیکنان یکبار برای همیشه حل شود

سرمربی تیم ملی زیر 22 سال با درخواست از قانونگذاران، ادامه داد: از مسوولان می‌خواهیم قانونی را وضع کنند تا بازیکنی که در تیم ملی حضور دارد، به مدت یکسال اجازه خروج از کشور را پیدا کند. در آن صورت است که ما می‌توانیم اردوهای خارجی متعددی برای ارتقای تجربه بازیکنان داشته باشیم. آن موقع است که من می‌توانم از ارتباطاتم استفاده کنم تا به طور مثال در تورنمنت آلمان یا کرواسی شرکت کنیم. می‌توانم تیم را به آلمان برده و مثلا با تیم زیر 22 سال دورتموند دیداری تدارکاتی داشته باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها