کد خبر: ۸۷۴۹۶
زمان انتشار: ۱۸:۴۳     ۳۰ مهر ۱۳۹۱
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور در کمیسیون متبوعش، گفت: طبق گفته نمایندگان دولت در این جلسه، قوه مجریه به دنبال فروش ارز با نرخ بالا برای پرداخت یارانه‌های نقدی نیست.

غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز (یکشنبه) اعضای کمیسیون متبوعش پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه طرح سؤال از رئیس‌جمهور با حضور سید شمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی، مهدی غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجرات، محمود بهمنی رئیس‌کل بانک مرکزی و لطف‌الله فروزنده معاون پارلمانی رئیس‌جمهور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه عوض حیدرپور نماینده شهرضا به عنوان نماینده سؤال‌کنندگان پرسش را مطرح کرد و توضیحاتی ارائه داد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بر همین اساس یادآور شد: عدم کنترل نوسانات نرخ ارز، عمده مباحث مطرح شده در این جلسه بود، البته هدف اصلی سؤال نیز همین موضوع بود که نمایندگان دولت عوامل متعددی را برای این پرسش مطرح کردند اما نماینده سؤال‌کنندگان اعلام می‌کردند که عدم کنترل سیستم اداری و نظارت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و همچنین عدم هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌ها نیز در نوسانات بازار ارز نقش داشته است.

کاتب در ادامه خاطرنشان کرد: نمایندگان دولت در این جلسه همچنین آخرین درآمدهای نرخ ارز و درآمدهای ریالی را اعلام کردند و گفتند که به هیچ عنوان دولت به دنبال فروش ارز با نرخ بالا در بازار برای پرداخت یارانه‌های نقدی نیست و مرکز مبادلات ارزی نیز شکل گرفته که در دو بخش یک و دو ارز ارائه می‌دهد.

وی اضافه کرد: طبق گفته نمایندگان دولت، در مرکز مبادلات ارزی اولویت‌های نهم و دهم قبول سفارش می‌شوند اما فعلاً ارزی به آنها تعلق نمی‌گیرد و ابراز امیدواری کردند که با این تمهیدات، بازار ارز و نوسانات آن کنترل شود.

نماینده گرمسار در خانه ملت تصریح کرد: امضاءکنندگان طرح سؤال از رئیس‌جمهور فردا باید قانع‌کننده بودن یا نبودن پاسخ‌های نمایندگان دولت به پرسش‌هایشان را کتباً به کمیسیون برنامه و بودجه یا هیئت رئیسه اعلام کنند که در صورت عدم اقناع طراحان، این موضوع طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور ابلاغ می‌شود و احمدی‌نژاد نیز حداکثر ظرف یک ماه باید برای پاسخگویی به پرسش‌های وکلای ملت در صحن علنی حاضر شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها