کد خبر: ۸۷۴۶۵
زمان انتشار: ۱۷:۰۸     ۳۰ مهر ۱۳۹۱
به گزارش خبرنگار بولتن نیوز، استیضاح صادق خلیلیان، وزیر جهاد کشاورزی یکشنبه گذشته با 36 امضا و 39 محور در مجلس اعلام وصول شد و در دستور کار روز چهارشنبه این هفته مجلس قرار دارد.



اگر چه تاکنون بسیاری از امضاهای این استیضاح پس گرفته شده اما از آنجا که هنوز حداقل امضاها بر پای این استیضاح وجود دارد این استیضاح منتفی نشده است. اما خبرنگار بولتن نیوز نظر نمایندگان را در خصوص این استیضاح جویا شده است؛ که آنها معتقدند استیضاح این وزیر به صلاح مملکت نیست و باید از دستور کار مجلس خارج شود و به احتمال زیاد تا روز چهارشنبه تعداد امضاهای آن به زیر 10 نفر خواهد رسید و منتفی خواهد شد.

مشروح گفتگوی خبرنگار ما با نمایندگان را در زیر می خوانید:

وزیر در سمت خود ابقا می شود

مهرداد لاهوتی معتقد است حتی اگر این استیضاح در صحن مجلس مطرح شود باز رأی نخواهد آورد و وزیر در سمت خود ابقا می شود.

وی با تأکید بر اینکه شرایط فعلی کشور برای استیضاح خلیلیان مناسب نیست گفت: این استیضاح هیچ نفعی برای مردم نخواهد داشت و به همین دلیل بسیاری از نمایندگانی که این استیضاح را امضا کردند در حال حاضر امضای خود را پس گرفتند




استیضاح خلیلیان رأی نمی آورد

نماینده سبزوار در مجلس نیز معتقد است که فضای مجلس علیه خلیلیان نیست و اگر این استیضاح در صحن مجلس مطرح شود نمایندگان به ابقای وزیر رأی خواهند داد نه به عزل وی.

علی سبحانی فر تصریح کرد: در شرایطی که تنها 10 ماه به عمر دولت دکتر احمدی نژاد مانده، استیضاح یک وزیر به صلاح مملکت نخواهد بود؛ چرا که تا سه ماه برای وزارتخانه سرپرست تعیین می شود و بعد از آن وزیر جدید کار چندانی انجام نخواهد داد.

این نماینده گفت: نمایندگان مجلس در شرایط فعلی خواستار استیضاح وزیر جهاد کشاورزی نیستند.

مخالفت رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با استیضاح خلیلیان

عباس رجایی معتقد است که این استیضاح به صلاح مملکت نیست، به همین دلیل تا روز چهارشنبه و قبل از مطرح شدن در صحن مجلس منتفی خواهد شد.

نماینده اراک افزود: تاکنون بسیاری از نمایندگان امضا خود را پس گرفته و بر اساس شنیده ها 22 نماینده از 36 نماینده امضا کننده از این استیضاح منصرف شدند.


استیضاح خلیلیان به دلیل عدم انجام وظایف دیگر وزارتخانه هاست

نماینده شهررضا معتقد است خلیلیان در حالی در مجلس استیضاح می شود که دلایل این استیضاح ربطی به این وزیر ندارد، بلکه به وزارتخانه های دیگر مربوط می شود.

عوض حیدرپور گفت: یکی از دلایل استیضاح این وزیر خشکسالی و کمبود آب است، که این مسئله هیچ ربطی به وزیر جهاد کشاورزی ندارد و نمایندگان نباید به این دلیل وزیر را استیضاح کنند.

حیدرپور با بیان اینکه مسئولیت گرانی ها به عهده تیم اقتصادی دولت است گفت: اگر کسی باید نسبت به این مسئله پاسخگو باشد این رئیس جمهور، وزیر اقتصاد وزیر صنعت و رئیس کل بانک مرکزی هستند که باید پاسخگو باشند. و اگر قرار است کسی هم برکنار شود باید رئیس کل بانک مرکزی را برکنار کرد نه وزیر جهاد کشاورزی را.

استیضاح، درمان دردها نیست

نماینده محلات هم معتقد است که با استیضاح خلیلیان مشکلات اقتصادی مملکت حل نمی شود و استیضاح درمان دردهای موجود جامعه نیست.

علیرضا سلیمی افزود : اینجانب استیضاح را مفید نمی دانم و معتقدم این استیضاح رأی نمی آورد.

وی افزود: اگرچه انتقاداتی بر عملکرد وزارت جهاد وارد است اما استیضاح در شرایط فعلی کشور وارد نیست.

نمایندگان امضا را پس گرفتند

نماینده قم هم معتقد است، شرایط فعلی کشور برای استیضاح وزیر جهاد کشاورزی مناسب نیست و نمایندگان به همین دلیل امضاهای خود را پس گرفتند.

احمد امیرآبادی افزود: دولت در سال پایانی خود قرار دارد و مجلس نباید وارد فضای استیضاح شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اگر وزیر استیضاح شود و با فرض اینکه مجلس به استیضاح رأی دهد باز مشکلی از مملکت حل نخواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها