روابط عمومي بانک صادرات ايران، اين بانک در راستاي ارايه خدمات مطلوب و
کاهش حضور مشتريان درشعب و افزايش سطح دسترس آنها به خدمات بانکي از طريق
ابزارهاي الکترونيکي، ارايه خدمات از طريق همراه بانک را از سال 1387 آغاز
نمود و تا پايان اسفند ماه سال گذشته بيش از 700 هزار نفر از مشتريان ضمن
پيوستن به اين سامانه، هر ماه به طور متوسط 7ميليون تراکنش را از طريق آن
انجام دادند.
آمارها در طي6 ماه گذشته از سال 91، نشان دهند رشد 27
درصدي تعداد کاربران بوده و تا پايان شهريور ماه سالجاري حدود 187 هزار
مشتري به استفاده کنندگان از اين سامانه پيوسته و درمجموع کاربران آن به
887 هزار مشتري بالغ و همچنين تعداد تراکنشهاي که از طريق اين سامانه در
شهريور ماه سال جاري انجام شده اند به بيش از 8 ميليون و 139 هزار تراکنش
افزايش يافت.
گزارشهاي دريافتي از عملکرد بانک در بخش فنآوري
اطلاعات نشان ميدهد که به دليل استقبال شايان توجه مشتريان از سامانه ياد
شده، اين بانک وظيفه خود دانست تا خدمات ارائه شده از طريق همراه بانک را
گسترش دهد.
بدين منظور از زمان انتشار نخستين نسخه همراه بانک
تاکنون چندين نسخه که در هريک قابليتهاي جديدي ارائه شده بود را منتشر
نمود. درحال حاضر آخرين نسخه نرم افزار، نسخه 2.2 بوده و داراي امکاناتي از
قبيل اطلاع از مانده حساب و کارت شتابي، صورتحساب، سه گردش آخر، انتقال
وجه بين حسابهاي يک مشتري، انتقال وجه به حساب سپهري ديگران با سقف محدود
روزانه، انتقال وجه بين بانکي از طريق سامانه پايا با سقف محدود روزانه،
پرداخت اقساط تسهيلات از طريق سامانه پايا با سقف محدود روزانه، استعلام
چک، تعيين مبلغ چک، پرداخت قبض از طريق حساب و کارت، خريد شارژ سيم کارت
اعتباري از طريق حساب و کارت، دريافت اطلاعات سه شارژ آخر خريداري شده،
اعلام نرخ ارز، اعلام مفقودي کارت، اعلام شناسه حساب بانکي ايران(شبا)،
دريافت و تغيير رمز حساب، اعلام سه تراکنش آخر حساب بصورت خودکار و روزانه
در ساعتهاي 8 صبح و 4 بعداز ظهر و قابليت تغيير تنظيمات برنامه ميباشد.
شايان
ذکراست بانک صادرات ايران به عنوان بانک برتر در زمينه توسعه و ارايه
خدمات نوين نقش بسزايي در ارتقا سطح خدمات الکترونيکي داشته و دارد به
گونهاي که ابزارهاي الکترونيکي اين بانک، به طور متوسط 61 ميليون تراکنش
شتابي مشتريان را انجام ميدهند و از اين لحاظ درجايگاه دوم شبکه بانکي
قرار گرفته است.