کد خبر: ۸۷۳۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۳۰ مهر ۱۳۹۱
سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی جوانان معتقد است شرط محمد بنا برای بازگشت، رفتن او بوده است و این موضوع به خاطر ترس بنا از اوست.

به گزارش خبرگزاری فارس، حدود 9 ماه پیش بود که بعد از نتایج ضعیف تیم ملی کشتی فرنگی جوانان در مسابقات جهانی، با نظر محمد بنا و حکم رسول خادم ناصر نوربخش جای خود را به عبدالله چمن‌گلی داد. چمن‌گلی در مسابقات جهانی نتوانست آنطور که باید انتظارات را برآورده کند؛ هر چند با صعودی 4 پله‌ای نسبت به دوره قبل ایران چهارم جهان شد، اما نتایج قابل قبول نبود.

بعد از این مسابقات وی از سوی فیلا به عنوان بهترین مربی جهان در کشتی فرنگی انتخاب شد که حرف‌وحدیث‌های زیادی را در پی داشت. بازگشت بنا به کشتی فرنگی اتفاقات جالبی به همراه داشت و خیلی زود و بلافاصله عذر چمن گلی را خواست تا اسفندیاری‌فر جایگزین بهترین مربی سال جهان شود.

عبدالله چمن‌گلی در رابطه با اتفاقات اخیر صحبت‌هایی را با فارس انجام داده است که در زیر می‌خوانیم:

* آقایان هنوز حکم نگرفته من را برکنار کردند

نمی‌دانم دنبال چه چیزی هستند ول کن ما نیستند؛ فکر کنم باز هم ادامه داشته باشد. به هر جهت به بنا تبریک می‌گویم، اما نمی‌دانم آقایان چه طور وقتی هنوز حکمی نگرفته‌اند، من را برکنار کرده‌اند، که در نوع خود جالب است. با این همه سر و صدا فکر می‌کردم بنا دنبال احقاق حقوق عقب افتاده کشتی فرنگی است، اما تا برگشت، سریع گفت چمن‌گلی بفرما!

* در هیچ رسانه‌ای علیه بنا هیچ صحبتی نکرده‌ام

برای فردی که این همه مردم حمایتش کردند و یکی از آنها من بودم چنین حرکاتی جالب نیست. در هیچ رسانه‌ای علیه محمد بنا هیچ صحبتی نکرده‌ام و و همواره تیم ملی را حمایت کرده‌ام چون خودم تمام رده‌های کشتی را طی کرده‌ام و هیچ گاه دنبال تخریب افراد نبودم.

در جایی بزرگ شدم که سال‌ها در جنگ و خونریزی بود که نه تنها درگیر دفاع مقدس بوده است بلکه در سال‌های بعد از جنگ هم همچنان درگیر مسائل مختلفی بوده است و باعث آبدیده شدن من شده است. فردی نیستم که با این حرکات از کارم دلزده شوم و تفکراتم را از دست بدهم چنین اتفاقاتی برای من زیاد رخ داده است. امیدوارم این موضوع هم ختم به خیر شود.

* خوشحالم شرط بنا برای بازگشت، برداشتن من بود

فکر می‌کردم سقف آرزوهای محمد بنا با قهرمانی در المپیک برآورده شده است، اما مثل اینکه با حضور افرادی مانند من به سقف نرسیده ‌است. خوشحالم شرط محمد بنا که همه فکر می‌کردند خیلی بزرگ است و می‌خواهد از حقوق کشتی فرنگی دفاع کند، برداشتن من بود.

حداقل در این باره با من صحبت می‌کرد و می‌گفت نمی‌خواهد من بهترین مربی جهان شوم؛ این همه رایزنی و نامه نوشتن به فیلا نمی‌خواست دیگر! حتی دریغ از یک برگ تبریک از سوی فدراسیون و از طرف محمد بنا.

زمانی که او قهرمان تیم ملی می‌شد، محمد پذیرایی مربی تیم ملی، مربی خودش بود در حالی‌که حتی اسم من را هم نمی‌دانست. با اینها جنگیدم که 13 سال در تیم ملی بودم.

* از اینکه بهترین مربی جهان شدم از مردم عذرخواهی می‌کنم

زمانی که می‌بینم افشارزاده می‌گوید بنا از انتخاب من ناراحت است متأسف می‌شوم. برای دریافت جایزه فیلا به لتونی نمی‌روم؛ علاقه‌ای هم ندارم به هر قیمتی باشم. اهل باند و رانت و رشوه هم نیستم؛ تنها خدا را دارم و همه را به خدا می‌سپارم.

زمانی که در ایران جایگاهی ندارم دیگر باید چه‌کار کنم؟ زمانی‌که مسئولان فدراسیون 7 ماه است حقوق من را نداده‌اند و 2 ماه است حقوق وزارتخانه‌ام هم قطع شده است، حتماً پاداش بهترین مربی جهان شدنم است. برای اینکه برای ایران زحمت کشیده‌ام و این عنوان را کسب کرده‌ام از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم.

* تا زمانی‌که بنا باشد من دیگر نیستم

فیلا ساختار خاصی دارد و وقتی فدراسیون کشتی حمایتی از من نمی‌کند چه انتظاری داریم فیلا من را محروم نکند.  برای من هم دیگری ارزش ندارد. به خطیب هم گفتم تا زمانی‌که محمد بنا باشد من دیگر نیستم. هیچ همکاری هم با فدراسیون کشتی نخواهم داشت.

* خطیب برای حفظ جایگاهش من را قربانی کرد

به دانشگاهی که کار می‌کردم برمی‌گردم. در ایران امثال محمد بنا زیاد است، اما متاسفانه فدراسیون برای حفظ موقعیتش دیگران را قربانی می‌کند. قرار نیست محمد بنا برای فدراسیون تعیین تکلیف کند و رئیس فدراسیون تعیین کند، اما خطیب برای حفظ جایگاهش من را قربانی کرد.

* بنا از من ترسید

با نظر بنا و با فدراسیون کشتی بهترین مربی جهان نشدم. بنا وقتی نشان شجاعت گرفت از وجود و حضور من ترسید. کسی که نشان شجاعت می‌گیرد باید خیلی شجاع باشد نباید از شخصی مانند من بترسد. خوشحالم مشخص شد من به غیر از خدا کسی را نداشتم. کسانی‌که به من حمله کردند دوستان صمیمی خودش بودند، اما دوست داشتم خودش بیاید و با هم صحبت کنیم. در این مدت چند ماه هیچ صحبتی با هم نداشتیم.

* یک روز برمی‌گردم و ثابت می‌کنم بهترین مربی جهان هستم

به هر صورت از تمام کسانی‌که من را در این مدت حمایت کردند تشکر می‌کنم. از مردم هم عذرخواهی می‌کنم که نمی‌توانم برای دریافت جایزه فیلا بروم. حتی اگر خود مارتینتی هم زنگ بزند دیگر نمی‌روم. یک روز برمی‌گردم و ثابت می کنم بهترین مربی جهان هستم، اما متاسفم که تمام این سروصداها به خاطر رفتن من بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها