کد خبر: ۸۷۱۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۲۹ مهر ۱۳۹۱
دادگاه تجدیدنظر قاهره به ریاست قاضی «سمیر ابوالمعاطی» تاریخ 2 دسامبر (12 آذرماه) را برای رسیدگی به مفاسد اقتصادی «احمد شفیق» آخرین نخست‌وزیر فراری مبارک تعیین کرد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه «الوطن»، «احمد شفیق» که اکنون به امارات عربی متحده متواری شده است، در تاریخ دوم دسامبر (12 آذر) به صورت غیابی محاکمه خواهد شد.

براساس این گزارش، شفیق به اتهام فساد اقتصادی تحت تعقیب است و از جمله اتهامات وی فروش غیرقانونی یک قطعه زمین دولتی به یک شرکت خاص و بدون برگزاری مناقصه است و همچنین در موارد متعددی بدون برگزاری مناقصه، قراردادهای دولتی را با شرکت‌های خاصی منعقد کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است که شفیق در ماه سپتامبر برای پاسخ به اتهام فروش غیرقانونی یک قطعه زمین 40 هزار هکتاری متعلق به تعاونی مسکن نیروی هوایی ارتش به  جمال و علاء مبارک به دادگاه احضار شده بود.

نخست‌وزیر سابق مصر که پس از انتخابات ماه ژوئن به امارات عربی متحده فرار کرد، با دو متهم دیگر محاکمه خواهد شد که این دو نفر وزیر سابق سازمان هوایی و رئیس سابق خط هواپیمایی «اجیپت ایر» هستند.

این در حالی است که شفیق اعلام کرده است بنا به دلایل امنیتی امارات را ترک نخواهد کرد.

وی قبلاً مدعی شده بود که اتهامات منتسب به او صرفاً جنبه سیاسی داشته و قول داد که به مصر باز می‌گردد اما براساس گزارشات خبری احمد شفیق به محض ورود به خاک مصر بازداشت خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها