کد خبر: ۸۷۱۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۲۹ مهر ۱۳۹۱
هموار ساختن مسیر انتخابات برای اوباما و نتانیاهو:
این مانور کامپیوتری که آماده سازی آن، مبلغی در حدود 40 میلیون دلار هزینه در بر داشته است، بزرگترین مانور مشترک امریکا و اسرائیل از این نوع محسوب می شود. در این مانور مجازی از 3500 پرسنل ایالات متحده، حدود 1000 نفر نیرو مستقر در میدان [نمایش]، به همراه یک رزمناو نیروی دریایی برای خدمت رسانی به مرکز کنترل، و باتری های دفاع موشکی Patriot استفاده شده است. بدین ترتیب هر دو طرف [امریکا و اسرائیل] متوجه خواهند شد که آیا سیستم های فرمان و کدهای کامپیوتری شان هماهنگ هستند یا خیر.
سرویس بین الملل پایگاه 598 - "تلآویو، اسرائیل- می توان این حرکت را سناریوی آرماگدون نامید: یک حمله ی موشکی گسترده و هماهنگ از جبهه های متعدد.

اگر این موشک ها باریدن بگیرند، فقط ایالات متحده است که می تواند یک کشور را از نابودی نجات دهد.

زمان زیادی است که نگرانی از وقوع این حمله دامنگیر آنهاست. حال، سرانجام، باید شوم ترین پیش بینی ها را عملی کرد."

جملات بالا، بخشی از نوشتاری است که دیشب ان بی سی نیوز بر روی سایت خویش قرار داده بود؛ مقاله ای خبری که از مانور کامپیوتری هفته ی آینده امریکا و اسرائیل خبر می داد؛ یک مانور شبیه سازی شده در منطقه خاورمیانه برای آماده سازی ارتش این دو کشور به منظور آغاز جنگ فرضی با جمهوری اسلامی!!



این مانور کامپیوتری که آماده سازی آن، مبلغی در حدود 40 میلیون دلار هزینه در بر داشته است، بزرگترین مانور مشترک امریکا و اسرائیل از این نوع محسوب می شود که 30 میلیون دلار از هزینه ی آن را امریکا و مابقی را رژیم صهیونیستی متقبل شده اند.

در این مانور مجازی از 3500 پرسنل ایالات متحده، حدود 1000 نفر نیرو مستقر در میدان [نمایش]، به همراه یک رزمناو نیروی دریایی برای خدمت رسانی به مرکز کنترل، و باتری های دفاع موشکی Patriot استفاده شده است. بدین ترتیب هر دو طرف [امریکا و اسرائیل] متوجه خواهند شد که آیا سیستم های فرمان و کدهای کامپیوتری شان هماهنگ هستند یا خیر.

ژنرال نیروی هوایی ایالات متحده، کریگ فرانکلین هفته پیش در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ”این تمرین، صرفا به دلیل بهبود ترکیب توانایی های نظامی امریکا-اسرائیل انجام می شود." وی در ادامه افزود که این مانور هیچ ارتباطی با انتخابات پیش رو و همچنین تنش های خاورمیانه ندارد.

البته این دروغ به قدری فاحش بود که جان ری، نویسنده این خبر، خود در ادامه می گوید: ”البته بخواهیم یا نخواهیم این مانور در بحبوحه ی دو انتخابات بزرگ و همزمان با چیزی انجام می شود که مطمئنا وقفه ای در دشمنی ها علیه ایران محسوب می شود."

ناگفته نماند حمله نظامی مشترک امریکا و اسرائیل به ایران هنوز هم مخالفان سرسختی در امریکا دارد. ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد نیروهای مشترک می گوید: ”من دلم نمی خواهد امریکا را همدست اسرائیل در حمله ی جنگی به ایران ببینند."

هر دو کشور ارتباط تغییرات در مانور با این مخالفت های کاملا علنی را تکذیب کرده اند. جان ری معتقد است حتی با وجود عقب نشینی بنیامین نتانیاهو از زمانی که برای آغاز جنگ مشخص کرده بود، اما باز هم این حمله فقط به تعویق افتاده ولی منتفی نشده است!

جان ری، دلیل عقب نشینی نتانیاهو را، آماده شدن برای انتخابات پیش رو می داند. او باید به رای دهندگان خود این اطمینان را بدهد که متحد بسیار مهم خود را هنوز هم در کنار خود دارد. قاعدتا این برای باراک اوباما هم بسیار خوشایند خواهد بود که هنوز هم همدوش اسرائیل باقی بماند تا گفته ی میت رومنی رقیب اوباما، مبنی بر اینکه اوباما می خواهد با کارهایش اسرائیل را نابود کند، معنی دار نباشد.

ظاهرا برخلاف اعتقاد ژنرال فرانکلین، هدف از این مانور چیزی جز هموار ساختن مسیر انتخابات برای هر دو طرف نیست. از طرفی، شهروندان رژیم جعلی اسرائیل مدتهای مدیدی است در ترس و دلهره ی حمله موشکی ایران به اسرائیل به سر می برند (ترسی که خود مقامات این رژیم مسئول آن هستند) و طبق نظرسنجی ها چندان رغبت و تمایلی به وقوع آن ندارند؛ اگر بنیامین نتانیاهو می خواهد بار دیگر در انتخابات پیروز شود، به جلب اعتماد رای دهندگان خود نیاز دارد. یک مانور مجازی –در صورت نتیجه بخش بودن- به راحتی می تواند مسیر انتخابات را برای وی صاف و هموار سازد.

از سوی دیگر، رئیس جمهور کنونی امریکا و نامزد انتخابات آینده این کشور، باراک اوباما، بر سر دوراهی سرنوشت سازی قرار دارد. از یک طرف، متحد بی چون و چرای این کشور، یعنی اسرائیل، انتظار دارد که ایالات متحده همکاری نظامی خود در جنگ با ایران را از آنها دریغ نکند. از طرف دیگر، قاطبه ی کارشناسان نظامی و سیاسی این کشور، جنگ با ایران را به هیچ وجه به صلاح خود نمی دانند. مردم امریکا نیز مانند اسرائیلی ها که در شرایط اقتصادی نامساعدی به سر می برند، تمایلی به آغاز جنگی جدید ندارند. برای باراک اوباما نیز، یک مانور موفق مجازی دستاویزی خواهد بود که هم دوست و متحد و ارباب خویش را راضی نگه دارد و هم با تعویق جنگ، رای مردم خود در انتخابات را از دست ندهد.

مانور نظامی مجازی فوق الذکر هفته ی آینده آغاز خواهد شد.


منبع خبر:

http://worldnews.nbcnews.com/_news/2012/10/19/14558444-armageddon-scenario-us-israel-ready-for-huge-joint-drill-in-irans-shadow?lite

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ali reza
-
۲۱:۵۹ - ۰۴ آبان ۱۳۹۱
۰
۰
کار دیگه ای که نمیتونن در مقابل ایران بکنند مانور بذارند نذارند هر کاری میخوان بکنن
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها