کد خبر: ۸۷۰۷۰
زمان انتشار: ۰۹:۵۱     ۲۹ مهر ۱۳۹۱
عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه انتظار می‎رود با توجه به شرایط بین المللی قیمت نفت ایران در هر بشکه تا پایان سال به بیش از ۱۲۰ دلار برسد، گفت: چنانچه فروش نفت کشور به همین منوال ادامه داشته باشد درآمدهای پیش بینی شده در بودجه تحقق می‌یابد و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

نادر فریدونی در گفت‌وگو با خانه ملت با بیان اینکه نوسانات نرخ نفت طی هفته‌های اخیر در بازار جهانی افزایش چشمگیری داشته است، گفت: با توجه به اینکه به فصل سرما نزدیک می‌شویم افزایش قیمت جهانی نفت بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی افزود: چنانچه معادلات جهانی بحران‌هایی همچون تحولات منطقه و ریاست جمهوری آمریکا روی دهد در التهابات بازار نفت تأثیر خواهد داشت.

نفت ایران به بیش از ۱۲۰ دلار در هربشکه می‌رسد

وی پیش بینی کرد که قیمت نفت ایران در هر بشکه تا پایان سال به بیش از ۱۲۰ دلار برسد و این افزایش قیمت نفت به گونه‌ای خواهد بود که ما می‌توانیم صندوق ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی را رونق ببخشیم.

فریدونی با یادآوری اینکه ۱۴.۵ درصد سهم وزارت نفت از درآمدهای نفتی و حدود ۲۶ درصد از این سهم صندوق ملی و ۶۲ درصد صندوق ذخیره ارزی با همین روند فروش نفت تا پایان سال تحقق می‌یابد، ادامه داد: قیمت ۸۵ دلاری که برای فروش هربشکه نفت در بودجه ۹۱ پیش بینی شده است قیمت منطقی بوده و همین منطقی بسته شدن قیمت نفت در بودجه موجب تحقق درآمدها می‌شود.

وابستگی دولت به درآمدهای نفتی افزایشی بوده است

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: برداشت از درآمدهای نفتی به هیچ وجه نباید روند افزایش داشته باشد و طبق قانون برنامه دولت موظف است سالی ۱۰ درصد از میزان وابستگی خود به بودجه را کاهش دهد که متأسفانه این روند نه تنها کاهشی نبوده بلکه افزایش هم داشته است.

وی با بیان اینکه در بودجه ۹۱، مجلس تا حدودی سعی داشت سرمایه‌گذاری‌ها در بخش کشاورزی و صنعت را افزایش دهد، افزود: روی آوردن به سرمایه‌گذاری در بخش‌های غیر نفتی تحقق نمی‌یابد مگر با عزم جدی دولتمردان.

عضو کمیسیون انرژی مجلس  با بیان اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی ضرورت دارد، گفت: یکی از ضرورت‌های امروز کشور هدایت نقدینگی به سمت تولید به ویژه کشاورزی و صنعت است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها