کد خبر: ۸۶۸۸۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۲۷ مهر ۱۳۹۱
وزارت خارجه چین از اظهارات «باراک اوباما» و «میت رامنی» درباره این کشور در مناظرات انتخاباتی به شدت انتقاد کرد و تاخت و تاز به سیاست‌های چین را استفاده ابزاری برای کسب رای خواند.
فارس به نقل از شینهوا نوشت: یک سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به مناظره انتخاباتی باراک اوباما نامزد دموکرات و میت رامنی کاندیدای جمهوریخواه که در آن عملکرد ارزی چین مورد تاخت و تاز قرار گرفته بود گفت: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید به اصل احترام و اعتماد به دیگر کشورها پایبند باشند و دستکاری چین در مناسبات ارضی را رد کرد.

«هونگ لی» در کنفرانس خبری خود گفت: نرخ تولید مازاد تولید ناخالص داخلی چین به تدریج در حال کاهش است و عرضه و تقاضا در مبادلات خارجی به تدریج در حال متعادل شدن است.

وی تاکید کرد که چین به اصلاحات خود در زمینه مکانیزم مبادلات خارجی ادامه می‌دهد.

لی گفت: پکن امیدوار است که کاندیداهای جمهوریخواه و دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای تاثیر گذاشتن بر انتخابات از اظهاراتی که به روابط دوجانبه و اصل احترام متقابل ضربه می‌زند خودداری کنند.

وی گفت: این موضوع به نفع خود آمریکا نیز است.

براساس این گزارش، میت رامنی نامزد جمهوریخواه در آخرین مناظره انتخاباتی خود با اوباما به شدت به چین تاخت و سیاستهای اوباما برای مقابله تجاری با چین را مورد انتقاد قرار داد.

میت رامنی که در طول مبارزات انتخاباتی خود دولت باراک اوباما را به ضعف در برابر چین متهم کرده است، بار دیگر در مناظره دو شب گذشته این اتهام را تکرار کرد.

رامنی وعده داد در صورت پیروزی در انتخابات، به چین برچسب کشوری که ارز را دستکاری می کند خواهد زد. این اقدام اجازه می دهد برای کالاهای چینی تعرفه بالاتری تعیین شود و جریان صدور کالاهای چینی به آمریکا کم شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها