کد خبر: ۸۶۷۰۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
وزارت حفاظت از محیط زیست چین از هزینه 80 میلیارد یوآنی تا سال 2015 برای ارتقای امنیت تاسیسات هسته ای و کنترل آلودگی مواد رادیواکتیو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت حفاظت از محیط زیست چین اعلام کرد که این کشور 80 میلیارد یوآن را تا سال 2015 برای ارتقای امنیت تاسیسات هسته ای و کنترل آلودگی مواد رادیواکتیو در راستای رعایت استانداردهای بین المللی هزینه می کند.

چین که طرح ایجاد بیش از 100 رآکتور را تا 20 سال آتی در نظر دارد، هرگونه موافقت با تاسیس نیروگاههای هسته ای جدید پس از بحران هسته ای ژاپن در مارس 2011 را ممنوع اعلام کرده و دستور بازرسی امنیت 41 تاسیسات را صادر کرده است.

در این گزارش که نقشه راه برای امنیت هسته ای چین به منظور رسیدن به استانداردهای بین المللی در سال 2020 ترسیم شده است، اعلام شده که این کشور به روند تصویب برای توسعه رآکتورها نزدیک شده است.

در این گزارش آمده است: چین انواع مختلفی از رآکتورهای هسته ای، فناورهای های گوناگون و استداردهای چندگانه را برای بالا بردن ضریب ایمنی تاسیسات هسته ای خود دارد که باعث شده تا نظارت بر تاسیسات دشوار تر شود.

در این گزارش با تاکید بر لزوم بهره برداری و ساخت راکتورهای هسته ای جدید به زمان دقیق ازسرگیری ساخت تاسیسات جدید یا میزان ظرفیت ها اشاره نشده است.

رسانه های دولتی چین اعلام کردند: چین که در حال حاضر ظرفیت هسته ای 12.57 گیگاواتی دارد، احتمالا ظرفیت تولید برق هسته ای خود در سال 2020 را در مقایسه با برآوردهای اولیه که 80 گیگاوات عنوان شده بود، به 60-70 گیگاوات کاهش می دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها