کد خبر: ۸۶۷۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۲۶ مهر ۱۳۹۱
در پی تبلیغات اسرائیل علیه رویکرد سوئد در برابر تحریم ایران، استکهلم این سیاست ها را لجن پراکنی علیه خود قلمداد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر خارجه سوئد در نشست اخیر وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبوک که منجر به تحریم ایران شد مخالفت کشورش را با این تحریمها اعلام کرده بود. اتخاذ این رویکرد از سوی سوئد موجب ناخرسندی تل آویو شد و روزنامه هاآرتض در مطلبی از اتخاذ این سیاست از سوی استکهلم انتقاد کرده بود.

هاآرتض روز یکشنبه از قول یکی از سخنگویان وزارت خارجه اسرائیل نوشته بود که " تلاش سوئد برای ممانعت از تصویب تحریمهای اتحادیه اروپا علیه ایران برای کمک به حفظ قراردادهای شرکت مخابراتی اریکسون با ایران بوده است."

در پی درج این مطلب از سوی هاآرتض وزارت خارجه سوئد سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد.

کارل بیلدت وزیر خارجه سوئد این اظهارت "کاملاً اشتباه" و اظهاراتی در راستای "لجن پراکنی" علیه سیاست های کشور خود بر شمرده است.

وی همچنین گفت: این داستان پردازی‌ها محصول ذهن خود اسرائیل است. گرچه  ممکن است تل آویو و استکهلم دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به مسائل داشته باشند، اما این اقدام اسرائیل شیوه معقول تعامل نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، آندرس جورل (Anders Jorle) سخنگوی وزارت خارجه سوئد از احضار سفیر اسرائیل به وزارت خارجه در روز دوشنبه خبر داده است .

جورل علت این اقدام را اظهارات "عجیب و غریبی" از سوی سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل عنوان کرده است، اظهاراتی که در روزنامه هارآرتض به چاپ رسیده بود.

سخنگوی وزارت خارجه سوئد اضافه تصریح کرد: ما نظرات خود را درباره این مسئله ابراز کردیم و آنها نسبت به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه خود ابراز تاسف کرده و گفتند که این اظهارات موضع رسمی تل آویو نبوده است.

فردریش هالستان سخنگوی اریکسون؛ بزرگترین شرکت تولید کننده تجهیزات مخابراتی هرگونه پیشنهاد کاری جدید با ایران را رد کرده و می گوید: اظهارات مندرج در روزنامه اسرائیلی  دروغ پردازی است. زیرا که بعد از اجرایی شدن تحریم‌های سال ۲۰۱۰ اتحادیه اروپا علیه ایران، ما هیچ توافق و معامله جدیدی با ایران نداشته‌ایم و در تنها در چهارچوب قراردادهای موجود با ایران فعالیت داریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها